17 Şubat 2011 Perşembe

Her Şeyin Yeterli Olsun

                                                                  deviantart
                                                            

Karakter bir ağaç, nam ise onun gölgesidir.
Gölge onun hakkında neler düşündüğümüz, ağaç ise gerçeğin kendisidir.
Abraham Lincoln
****

ARADA
Güz güneşi benzeşiyor bahar güneşiyle
Biri kışa girerken biri kıştan çıkarken

Biri yeni bir aşk öncesinde bir kederden sonra

Biri biten bir aşktan sonra kedere girerken
Ataol Behramoğlu
****
HER ŞEYİN YETERLİ OLSUN
Kızın bineceği uçağın kalkmak üzere olduğu anons edilmişti. Birbirlerine sarıldılar ve baba:
- Seni seviyorum, her şeyin yeterli olsun, dedi.
Kız:
- Sevgin, ihtiyacım olan tek şey. Ben de senin için her şeyin yeterli olmasını diliyorum baba, diye karşılık verdi. Birbirlerini öptüler ve kız ayrıldı.
Baba yanında oturduğum pencereye doğru yürüdü.
- Birine sonsuza dek ayrı kalacağınızı bile bile hoşça kal dediniz mi hiç? diye sorarak beni sohbete davet etti.
- Evet, dedim, diye yanıtladım. Sorduğum için bağışlayın ama neden bu sonsuza kadar sürecek bir veda? diye sordum.
- Ben yaşlıyım, o da çok uzakta yaşıyor. Gerçek şu ki, onun buraya bir daha gelmesi çok güç olacak, dedi.
- Veda ederken  "Her şey yeterli olsun" dediğinizi duydum. Bunun ne anlama geldiğini sorabilir miyim?
- Eski nesillerden kalma bir dilek. Annem ve babam bunu herkese söylerlerdi. "Her şeyin yeterli olsun" dediğimizde, karşımızdaki kişinin onu ayakta tutmaya yetecek kadar güzelliklerle dolu bir yaşam sürmesini dileriz, diye devam etti ve şu dizeleri ezbere okudu:
Aydınlık bir bakış açısına sahip olmana yetecek  kadar  güneş diliyorum.
Güneşi daha çok sevmene yetecek kadar yağmur diliyorum.
Ruhunu canlı tutmana yetecek kadar mutluluk diliyorum.

Yaşamdaki en küçük zevklerin daha büyükmüş gibi algılanmasına yetecek kadar acı diliyorum.
İsteklerini tatmin etmeye yetecek kadar kazanç diliyorum.

Sahip olduğun her şeyi takdir etmene yetecek kadar kayıp diliyorum.
Son "Elveda" yı atlatmana yetecek kadar "Merhaba" diliyorum.
Sonra hıçkıra hıçkıra ağlamaya başladı ve yürüdü gitti.

"denizce.com"

1 yorum:

lastrule-lastfriend dedi ki...

BRİÇ OYNAYANLARA ÖRNEK OLMASINI DİLERİM...SEVGİ HER ŞEYİ ÇÖZER..BİRAZ KENDİNİ AŞMAYA ÇALIŞMAK YETERLİ..BEN DE SENİ BAŞ KÖŞEYE ARAÇ ÇUBUĞUNA EKLEDİM....HER ŞEYİN YETERLİ OLSUN..SELAM VE SEVGİLER