10 Şubat 2011 Perşembe

Neden Romen Defos Oynamamalıyız?

Last of the Mohicans on Electric Guitar
*****
Bir Köpeğin 10 Ricası
1. Benim hayatım 10-15 yıl sürer.
Senden ayrılığım bana acı verir. Beni almadan önce bunu düşün.
2. Bana, senin benden istediklerini anlayacağım bir süre ver.
3. Benim içimde sevgi duygusu uyandır ben bununla yaşarım.
4. Bana hiç bir zaman uzun süreli darılma ve cezalandırmak için bir yere kapatma.
Senin hayatında iş, eğlence ve arkadaşların var.
Benim hayatımda ise sadece sen varsın.
5. Arada sırada benimle konuş.
Sözlerini anlamasam bile bana yönelttiğin sesini anlarım.
6. Bana daima nasıl davranılması gerektiğini bil. Ben hiç bir zaman unutmam.
7. Beni dövmeden önce aslında dişlerimle kemiklerini un ufak edebileceğimi, ancak asla böyle bir yola başvurmayacağımı düşün.
8. Beni "isteksiz, tembel ve inatçı" diye azarlamadan önce düşün:
Belki yediğim yemek dokunmuştur, belki güneşin altında uzun zaman kalmışımdır veya halim kalmamıştır.
9. Yaşlandığımda benimle ilgilen, bir gün sen de yaşlanacaksın.
10. Her zor anımda yanımda ol, "benim içim kaldırmaz" veya "ben görmeden olsun" deme, çünkü benim için her şey seninle birlikte daha kolay.
Umut Pelit, denizce
 ****   
OLDUĞU GİBİ

İzlediğin bir iplik vardır. Değişen şeylerin
içinden geçer. Fakat değişmezdir o.
Merak eder insanlar neyi izlediğini.
İpliği açıklaman gerekir.
Fakat başkalarının onu görmesi zordur.
Onu tuttuğun sürece kaybolmazsın.
Trajediler olur; insanlar incinir
ya da ölür; ve acı çekersin ve yaşlanırsın.
Hiçbir çaban durduramaz zamanın açılmasını.
İplikle gitmesine izin bile vermezsin.
William Stafford (1914-1993, ABD)
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
 ****                                    
NEDEN ROMEN DEFOS OYNAMAMALIYIZ?
Defansta kullandığımız sistemler şu bölümlerden oluşur:
Ataklar ve dönüşler,
Attitute sinyaller,
Defoslar,
Diğer sinyaller.
*
Bir renge uymadığımızda ve kozlamayacağımız zaman, löveye başka bir renkten kart oynamaya defos diyoruz. Yani bir kart kaçıyoruz; defos yapıyoruz.
Defans oyuncuları ilk defoslarını yaparken, ortaklarına sinyal veriyorlar. Bu sinyal genellikle oynanmasını istediğimiz, tercih ettiğimiz, bir rengi belirtmek şeklinde  ya da bir rengin oynanmasını istememek de olabiliyor.
Atak rengine beğendim beğenmedim şeklinde yaklaşımımızı belli ediyoruz, diğer renklerin oynanışı sırasında dağılımımızı belli etmek için sayı veriyoruz, çeşitli sinyallerle defansta bilgi alışverişine devam ediyoruz ve defos yaparak tercih ettiğimiz rengi belirtiyoruz.
DEFOSLAR İÇİN EN ÇOK KULLANILAN SİNYALLER
Standart (direkt) defos:
Bu yöntemde, büyük defos ederek defos ettiğimiz rengi istediğimizi, küçük defos ederek ise o rengi istemediğimizi belli ediyoruz.
Up-Down-Count-Attitute (UDCA):
Standart defosların tersi gibidir: Büyük attığımız rengi istemiyoruz, küçük attığımız rengi istiyoruz.
Lavinthal (Preferansiyel):
Büyük atarak kalan renklerin büyüğünü, küçük atarak kalan renklerin küçüğünü istiyoruz.
Roman Defos (odd/even):
Hem direkt hem de preferansiyel defosların birlikte uygulanmasıdır. Tek sayıda bir kart oynadığımızda o rengi direkt istiyoruz. Çift sayılar ise preferansiyel oluyor:  Büyük çift kalan renklerin büyüğünü, küçük çift ise kalan renklerin küçüğünü istiyor.
*
Lavinthal ve Romen defos, bir istek üzerine kurulu sinyal sistemleridir. “İstemiyorum” diyebilmeniz mümkün değildir. Bir rengi seçip “bunu istiyorum” demek zorundasınız.  Preferansiyel sinyallerde bunun bir çözümü yoktur. Ama defansta çoğu zaman, bir rengi istemekten çok daha acil olan, dönmesini hemen engellemeniz gereken renkten, ortağınızı haberdar etmenizdir. Elinizde 752 olan bir rengin, ortağınız tarafından dönülmesini engellemek, ilk göreviniz olmalıdır. Bunu ancak bu rengi istemediğinizi bildirerek yapabilirsiniz.  Romen Defos gibi istemeye dayalı bir sinyal sistemi ile bunu yapamazsınız.
 Lavinthal ve Romen Defos sinyallerin özelliği,  bir rengi istemek için o renkten bir defos yapmanızın gerekmemesidir.
Standart veya UDCA defos sinyalinin üstünlüğü, “istemiyorum” diyebilmekten geçer. İki bilgi verebilmek çok önemlidir:  İstiyorum, istemiyorum.
Bir rengi istemiyorum dediniz mi ortağınız bu rengi artık oynamayacaktır. Diğer rengi isteyip istemediğiniz ise belli değildir. Eğer ortağınızın mutlaka aktif bir hamle yapması gerekiyorsa, diğer rengi oynamayı tercih edecektir. Çünkü artık ortağınız istemiyorum dediğiniz renkte sizde bir şey ummanın hayal olduğunu bilir. “Belki diğer renkte bir yardım vardır”, düşüncesiyle hareket eder. Yok, eğer aktif hamle şart değilse, ortağınız ne yapacağını bilir.
Direkt defos oynamanız halinde, bir rengi istemediğiniz halde, istemek zorunda kalmazsınız.
Bazen de şu soru sorulur, “Peki, bir rengi istemek için, o renkten büyük bir kart atmak zarar vermiyor mu?” Hayır ve hiçbir zaman zarar vermiyor. Yıllardır direkt defos oynuyorum, ne sinyalde anlaşamadığım oluyor, ne de bir rengi istemek için büyük bir kart atıp, daha sonra da o kartın peşine düşmem gerekiyor. Ayrıca istemek için büyük kartınızı harcamak istemiyorsanız, bir diğer direkt defos yöntemi olan UDCA oynayabilirsiniz, ama asla preferansiyel değil.
NOT: UDCA, attitute ve sayı sinyali olarak bir çok ortaklık tarafından tercih edilmektedir. UDCA'yı tercih etmiş olmalarına rağmen bu oyuncular, defosta UDCA yönteminin yerine, "büyük-atılan rengi ister", direkt defos yöntemini uygulamaktadırlar. Defosta renk tercih sinyalini de UDCA olarak veren, Rodwell-Meckstroth gibi çok az ortaklık vardır.
Özetleyecek olursak:
Standart ve UDCA gibi direkt defos sinyal sistemleri, hem isteme, hem de istememe bilgisi verebilirler.
Romen Defos, preferansiyel defos sinyal sistemidir ve bir rengi istemeye dayanır. Hiçbir rengi istemediğiniz durumda Romen Defos oynamıyor olmayı istersiniz.
Bir rengi istemediğinizi bildirmek, çoğu zaman daha önemlidir.
Bir rengi istemediğinizi bildirdiğinizde, ortağınız atak bir hamle yapmak zorundaysa, diğer rengi oynayacaktır.
Standart ve UDCA defos, şampiyonların tercihidir. Odd/Even Defos oynayan iyi bir ortaklık göremezsiniz.

Hiç yorum yok: