6 Kasım 2011 Pazar

Konvansiyonların Yararları

Haydn - Piano Sonata No 27 in G major, Hob XVI-27
***
Özdeyişler, birer kristale benzerler.
Küçüktürler ancak her biri bize arkasından bir evren izlettirir.
Epiktetos
***
UZAK
Herkesin bir yağmuru vardır ve bir rüzgarı
Aşk biraz ıslanmaktır
Al götür beni o uzak yağmurlara
Herkesin bir şiiri vardır ve bir şarkısı
Aşk biraz çoğalmaktır
Al götür beni o uzak şarkılara
Herkesin bir akşamı vardır ve bir masalı
Aşk biraz yorulmaktır
Al götür beni o uzak akşamlara
A. Hicri İzgören
***
KONVANSİYONLARIN YARARLARI
TAŞ
Hasırcızâde Mehmet Ağa, bir gün Fuat Paşa'nın yanında iken paşanın pırlanta yüzüğüne dikkatle bakmağa başlamış.
Fuat Paşa sormuş.
"Yüzüğüme mi bakıyorsun?"
"Evet Paşam... Taşını merak ettim."
"Elmastır."
"Güzel, ama yararı nedir?"
"Hiç..."
"Peki, ne gelir getirir?"
"Hiç."
"Yazık. Benim de babadan kalma bir çift taşım var; bana senede elli altın getirir."
"Amma yaptın ha! Ne taşı ki bu?"
"Değirmen taşı. Zira bu taş sayesinde hem nafakamı çıkarıyorum, hem hayır hasenat yapıyorum hem de insanlara bu taş sayesinde hizmet ediyorum..."
"Bu öykü konvansiyon meraklıları içindir."

1 yorum:

Esin Bozdemir dedi ki...

yine değer(li) bulduğum(uz)sözler, özdeyişler, şiirler, kıssadan hisse çıkartılacak bilgilerle aydınlandım..teşekkürler, size de iyi bayramlar dilerim..