30 Kasım 2011 Çarşamba

Konvansiyonların Yararları

Fazıl Say & Serenad Bağcan - Yiğidim Aslanım
*****
Faik Falay
Cumhuriyet gazetesinde yayınlanan briç köşesini (Şiar Yalçın ve Melih Özdil’den sonra) hazırlamakta olan senyör briç oyuncusu, üstad. Brice, oyun tekniği yanında felsefi boyut getirmektedir. Ergun Korkut,  Emin Başaran, Faik Falay, Orhan Ekinci takımı 2008’ de senyor Avrupa birinciliği kazanmıştır.
Kişisel sitesi:
*****
APTAL YÜREK
Aptal yürek, çarpma öyle!
Aşk aldattı hepimizi,
Fakir bekler ilgimizi...
Aptal yürek, çarpma öyle!

O sarı büyüsü ayın
Akıyor kestanelere.
Saklanırım ben Leylâ'nın
Bürünerek peçesine.
Aptal yürek, çarpma öyle!

Hepimiz çocuk gibiyiz,
Güler ve ağlarız sık sık:
Bu dünyada nasibimiz
Hem sevinç hem de şanssızlık.
Aptal yürek, çarpma öyle!

Pek çok ülke görmüşüm ben,
Aradığım hep mutluluk.
Ne ki arzu ettiğimden
Vazgeçtim, aramam artık.
Aptal yürek, çarpma öyle!

Hayat aldatmadı tümden.
Kanarız güçlü biçimde.
Kalbim, bari dalıp gitsen
Sevgilimin dizlerinde.
Hayat aldatmadı tümden.

Belki bizi de gösterir
Çığ gibi düşen talihe.
Elbet aşka cevap verir
Bülbüllerin ötüşüyle.
Aptal yürek, çarpma öyle!
SERGEY YESENIN, Ağustos 1925, (Çev: Kanşaubiy Miziev / Ahmet Necdet)
*****
KONVANSİYONLARIN YARARLARI
Faik Falay, BBO da ortağı ile, robotlara (Emine ile Wemine) karşı oynuyor.
Sayfanın print'lenemeyen bölümünde ortağı, Faik Falay' a, XYZ oynayalım mı diye soruyor.
Faik Falay:  Ben öyle şey bilmiyorum, basit, mantıklı briç oynamalıyız. Konvansiyonlar fazla önemli değil! diyor.
28 Kasım 2011

29 Kasım 2011 Salı

Davranış ve Etik Yasa 74

Değişim
Bir insanın yaşadığı evrende yapabileceği ve düzeltebileceği tek şey kendini değiştirmesidir. İnsanın gücü her şeye yetmez ama kendini değiştirmeye her zaman gücü yeter. Kendini değiştirebilen bir insan ise her şeyi değiştirebilir.
İnsanın tüm evrende kesin olarak düzeltebileceği tek bir şey vardır. 
Kendisi...
Aldous Huxley
*****
SU KIYISINDA İKİ GEMİCİ
I
Bir balık vardı kalbinde;
Çin denizlerinden getirmiş;
Ufacık, gelir geçerdi bazen
Gözlerinin içinden.
Gemici idi ama unutmuştu
Meyhaneleri, portakalları;
Gözleri suda.

II
Ötekinin sabun vardı dilinde;
Yıkadı sözlerini, sustu
Dünya dümdüz, deniz dalga dalga;
Yüzlerce yıldız ve gemisi;
Çeşmeler görmüştü Roma'da
Ve yanık yüzler Küba'da
Gözleri suda.

Federico Garcia LORCA
Çeviri: Sabahattin EYUBOĞLU
*****
YASA 74 DAVRANIŞ VE ETİK
A.         Doğru Tavır
1.         Bir oyuncu her zaman nazik tavrını korumalıdır .
2.         Bir oyuncu bir başka oyuncuda rahatsızlık veya mahcubiyet yaratacak veya oyunun zevkini engelleyecek her türlü söz veya eylemden dikkatle kaçınmak zorundadır.
3.         Her oyuncu konuşma ve oyunda doğru ve tekdüze yöntem takip etmelidir.
B.        Görgü
Nezaket gereği olarak bir oyuncu şunlardan kaçınmalıdır:
1.         Oyuna yeterli dikkati göstermemek.
2.         Artırım veya oyun esnasında gereksiz yorumlarda bulunmak.
3.         Oynama sırası kendisine gelmeden önce bir kart hazırlamak.
4.         Rakibi sıkıntıya sokmak amacıyla oyunu gereksiz yere uzatmak (örneğin tüm lövelerin kendisinin olduğunu kesinlikle bilmesine rağmen oyunu devam ettirmek).
5.         Hakemi, ona veya diğer yarışmacılara karşı saygısız biçimde çağırmak ve bu biçimde hakeme hitap etmek.
C.        Yöntemin İhlali
Aşağıda yazılanlar yöntem ihlali sayılır:
1.         Aynı konuşma için farklı isimler kullanmak.
2.         Bir konuşma veya oyun hakkında onaylama veya hoşnutsuzluk belirtmek.
3.         Henüz tamamlanmamış bir lövenin kazanılması veya kaybedilmesi ile ilgili beklenti veya niyet belirtmek.
4.         Artırım veya oyun esnasında önemli bir olaya veya başarı için halen gerekli olan löve sayısına dikkati çekecek biçimde yorum veya harekette bulunmak.
5.         Artırım veya oyun sırasında kasıtlı olarak bir oyuncuya veya kartlarını görmek veya bir kartı nereden çıkardığını gözlemlemek amacıyla bir oyuncunun eline bakmak (ancak rakibin istemeden görülen bir kartından edinilen bilgiye dayanarak hareket edilebilir.
6.         Oynanan board’a artık ilgisinin kalmadığını belirten bir davranışta bulunmak (örn: kartlarını kapamak).
7.         Rakibi sıkıntıya sokmak amacıyla artırım veya oyunun normal ritmini değiştirmek.
8.         Turun bitimi ilan edilmeden önce gereksiz yere masadan ayrılmak.
Dünya Briç Federasyonu  WBF

28 Kasım 2011 Pazartesi

Vaha Arayışı Zordur

                                                                                                           flickr
Tembellerin çalışma günü yarındır.
Aziz Nesin
**
ÖPÜŞ TADINDA
Bir şiir
Tek bir şiir yazmalıyım
Uyağı rüzgâr olan
Yağmura bürünmüş soluğu

Bir gün
Tek bir gün kalmalı
Benden kalacaksa geriye
Bir öpüş tadı dudağımda

Ve bir öpüş tadında
Olmalı o şiir de
Ahmet Uysal
**
VAHA ARAYIŞI ZORDUR
İnsanın bazen alıştığı bir düzen, gün gelir yerle bir olur çöker gider, yalnızlık kapınızı çalar. Bu konuda örnek mi istersiniz çook, eşinizle aranız bozulur yalnız yaşamaya başlarsınız, briç partnerinizle aranıza soğukluk girer, artık turnuvalarda başkalarıyla oynamak zorunda kalırsınız. Birilerini bulursunuz ama oyunların eski tadı yoktur, eski tartışmalarınızı başarı veya başarısızlıklarınızı özlersiniz, uzun zamandır emek verdiğiniz işiniz bir sebeple sona ermiştir, belki yeni bir işe başlarsınız ama yine de eski günlerinizin, birlikte çalıştığınız kişilerin özlemini taşırsınız.
*
Bütün bu durumlarda kendinizi çölde yolunu kaybetmiş hissedersiniz. Bir vahaya ulaşmak istersiniz, ne yöne baksanız kum görürsünüz, yeşil bir yerleşim alanı bulma isteği tüm ruhunuzu sarmıştır. Bir süre yetecek suyunuz da var ama sonuçta suya, ormana, yeşile, denize erişmek istiyorsunuz, ama ne yöne gideceğinizi bilemiyorsunuz.
*
Yaptığımız en büyük yanlışlardan biri bence her sabah uyanınca farklı bir yön arayışıdır. İki gündür bu yöne gidiyorum ulaşılacak bir yer bulamadım, bir de bu tarafı deneyeyim demektir. Bu düşünüş şekliyle belki de yıllar boyunca bir yere ulaşamazsınız, çölün ortasında dolanıp durursunuz. Belli bir yön belirleyip o yöne doğru kararlı bir şekilde gidebilirseniz sonunda çölü geçip tüm benliğinizin özlediği bir yerleşim yerine ulaşacaktınız. Belki de yolunuzun üstünde tüm arayışlarınızı sona erdirecek suyu ve yeşili bol bir vaha bile bulabilirdiniz. Evet, haklısınız başlangıçta doğru bir yön seçip o yöne doğru ilerleyebilseydik çölü çok daha kısa bir sürede aşmamız mümkün olacaktı ama önemli olan çölü aşmayı becermek. Bunun için kısa veya uzun, doğru veya yanlış bir yönü belirleyip, yeni ortamınıza uygun düzeni kurup ilerlemektir.
*
Briçte de kimi zaman ne yöne gitmemiz gerektiğini bilemiyoruz kozları mı toplayalım yoksa çakarak mı oyunu yapmaya çalışalım. Eğer iki yönünde başarı şansı varsa birini seçip uygulamak gerekir, bizi başarısızlığa iten en yanlış uygulama ise bir yöne doğru başlayıp sonra fikir değiştirip diğerini uygulamaya çalışmaktır. Bu yöntemle vahaya ulaşmanız mümkün değildir, ancak şansınız yardımıyla sizi suya ulaştıracak birini bulursanız o başka.
07 Ekim 2007 Faik Falay, Cumhuriyet

26 Kasım 2011 Cumartesi

Good Bad 2NT

                                                                 

Tchaikovsky - Valse Sentimentale
*****
İlham diye bir kavramın varlığı kesin; 
önemli olan insanı  çalışırken yakalaması.
Pablo Picasso
*****
DENİZ ŞARKISI
(Kapri, Pikola Yat Limanı) 
Zamanı olmayan deniz meltemleri,
deniz-rüzgarı gecenin:
siz hiç kimse için gelmezsiniz;
uyanırsa birisi eğer,
onun hazırlanması gerek,
nasıl yaşayacağına sizlerden daha çok.
Zamanı olmayan deniz meltemleri,
çok eski zamanlardır
çok eski kayalara vurmuş olan,
sizler en temiz boşluksunuz
uzaktan gelen...
Ah, meyve taşıyan bir incir ağacı
nasıl hisseder gelişinizi sizin
yükseklerde ay ışığının içinde.
Rainer Maria Rilke
Çeviren: Vehbi Taşar
****
GOOD-BAD 2 NT (İYİ - KÖTÜ 2NT)
Yarışmada 3 seviyesine çıkarken elin gücünün yeterli olmadığını (iyi-kötü) anlatır. Yarışsal ellerle güçlü elleri birbirinden ayırmak için kullanılır. 
Aşağıdaki kriterler dikkate alınır:
1. Açıcının ortağı mutlaka cevap vermiş olmalıdır.                                                             
2. Yarışmada rakiplerin kendi koz sayılarına uygun seviyede oynamalarına izin verilmek istenmemektedir.                                                                                                     
3. Rakiplerin fit bulup 2 seviyesine çıkmaları üzerine sizin tarafın NT oynamak istemeyeceği kabul edilerek söylenen 2NT’nin natürel olamayacağı unutulmamalıdır.
 Bu koşullarda söylenen 2NT, iyi-kötü 2NT’dir. 2NT ile rakiplerin izin vermesi halinde ortağın “3trefl röle konuşması” yapması istenir. 2NT diyen oyuncu bu röle karşısında;   
a. İkinci rengi trefl ise “pas” geçebilir,                                                                                
b. Varsa ikinci rengine düzeltebilir ya da                                                                                    
 c. Kendi rengini tekrarlayabilir.
 Good-Bad 2NT yapan oyuncu bu şekilde ortağına elinin gücünü tam olarak anlatmış olmakta (iyi-kötü bir el) ve onu yarışmanın seviyesini belirleme konusunda kaptan yapmaktadır. Good-Bad 2NT konvansiyonu masadaki 4 oyuncu tarafından da kullanılabilir.  
“profesyonelbriç” teşekkürler.

25 Kasım 2011 Cuma

Ceza Konturları

                                                                                                                             flickr
abel korzeniowski - And Just Like That
*****
Bir kişiyi aşağı çekmeye çalışırsanız, onun tuttukları, bir parçanız olabilir ve ağırlık verir.
Diğerlerini aşağıya çekerek yükselmeye çalışmayınız.
Marian Anderson
***** 
TOROS DAĞLARI
Neyi yeğleyeyim, bilmiyorum;
Seni mi, sevgilim, Toros Dağlarına,
Toros Dağlarını mı güllere

O kadar güzel ki Toros Dağları;
Gülleri o kadar al, o kadar kokulu ki !
İşte seni tam o kadar seviyorum.
Henrik Nordbrandt
Çeviren : Murat Alpar
*****
CEZA KONTURLARI İÇİN İLKELER
1.Natürel bir sanzatu deklaresine kontur atarsak (DONT hariç)
Ortak   Rakip    Biz
1x         1NT       Kontr …  Ceza

Rakip  Biz
1NT     Kontr … Ceza değil, tek renkli el

2.Birimiz daha önce natürel olarak sansatu söylemişsek (Lebensohl hariç)
Ortak      Rakip     Biz      Rakip
1 Karo     Pas        1NT     2x
Kontr … Ceza

Ortak     Rakip   Biz     Rakip
1Karo     1Kör    1NT    2Kör
Pas          Pas      Kontr …Ceza

Ortak   Rakip    Biz
1NT       2x         Kontr Ceza değil

 
Ortak      Rakip   Biz    Rakip
1Karo      Pas       2NT    3x
Kontr… Ceza

3.Daha önce birimiz ceza kontru atmışsak ya da konuş kontrunu cezaya çevirmek için pas geçmişsek
Rakip      Biz        Rakip   Ortak
1Trefl     Kontr    Pas        Pas  (Cezaya çeviriyor)
1Kör       Kontr …Ceza

4.Birimiz daha önce puan gösteren kontr ya da sürkontr atmışsak
Ortak      Rakip     Biz          Rakip
1Trefl      Kontr    Sürkntr    Pas
Pas          1Kör      Kontr…  Ceza

Ortak      Rakip      Biz             Rakip
1Pik         Kontr     Sürkntr     2Trefl
Kontr …Ceza

 
Rakip     Biz       Rakip   Ortak
1Trefl    Kontr   1Kör     Kontr…  Ceza

Rakip      Biz         Rakip    Ortak
1Trefl     Kontr    2Trefl    Kontr…  Ceza değil, majörlerden seç.

5.Birimiz pre-emptif konuşmuşsak
Rakip    Biz      Rakip    Ortak
1Trefl   2Kör   3Trefl    Kontr … Ceza

 
Biz           Rakip     Ortak
3Trefl      3Pik       Kontr …  Ceza

Biz           Rakip       Ortak   Rakip
1Trefl      Pas           2Kör     2Pik
Kontr… Ceza

Biz      Rakip    Ortak   Rakip
1Kör   Pas        3Kör    3Pik
Kontr… Ceza

6.Daha önce artifisyel bir konuşmaya birimiz atak gösteren bir kontur atmışsak
7.Konuşulmamış renk kalmamışsa
8. Konuşmaların sonuna doğru atılırsa
9.Kontr atanın ortağı elinin dağılımını ve gücünü tam olarak açıklamışsa; atılan KONTR CEZADIR.
“Ergun Korkut, Ustalaşma Yolunda"

24 Kasım 2011 Perşembe

İnverted Minör

Mozart Piano Sonata in C, K. 545 (1/2); 1st movement; Eschenbach
http://www.youtube.com/watch?v=JcUh-ggBfzI&index=158
*****
Anlamak, 
bağışlamak demektir.
Stael
*****
görsel: deviantart
*****
ASTROLOJİ SAÇMALIĞI
Türkiye’de fal bakımının yaygın olması kadar astrolojinin kendisine de ilgi duyulmaktadır. Öyle ki bazı insanlar ciddi bir şekilde karşılarındaki kişileri burçlarına göre bile yorumlayabilmekte ve hatta olası eş arayışında burçları da göz önünde bulundurabilmektedirler.

“Astroloji” (Astrology) kelimesi “Yıldızların Hesabı” anlamına gelen “Astrologia” kelimesinden türemiştir. Astrolojiden bahsederken genellikle 12 burçtan bahsedildiği düşünülmektedir ancak tek bir astrolojik sistem bulunmamaktadır

Yüzlerce sözde “astrolog” ve milyonlarca astrolojiye inanan insanlarla belirli testler yapıldığı halde, günümüzde astrolojinin doğru olduğunu gösteren herhangi bir bilimsel kanıt bulunmamaktadır.

Evren hakkında yeterli bilgilere sahip olmayanların zamanındaki inançlara dayanan bu sistem yine de birçok kişinin ilgisini çekmeyi başarmıştır. Ancak farklı astrologlara danıştığınızda ve farklı yayınlara baktığınızda, aralarındaki farklılıkları, tutarsızlıkları, çelişkileri ve hepsinde rastlanan bilimsel hataları bariz bir şekilde fark edebilirsiniz ve bu bize astrolojinin güvenilir bir bilgi kaynağı olmadığını ve bilimsel bir temeli olmadığını göstermektedir.

Astrolojide inanılan bazı şeyler de kendi içerisinde tutarsızdır. Burçlar Kuşağı olarak bilinen Zodyak 12 değil 13 Takım Yıldızından oluşmaktadır (13. Takım Yıldız “Yılan” olarak adlandırılmıştır).

Astrolojinin hiçbir bilimsel dayanağı olmadığını ve içeriğinin bütün olarak hatalı olduğunu, doğruluk payı olanlarınsa her zaman tesadüfi benzerliklerden kaynaklandığını söyleyebiliriz.

Başkalarının hayatınızı nasıl yaşayacağınızı ve nasıl hissedeceğinizi söylemesi yerine siz “siz” olun ve hayatınızı dürüstçe yaşayın. Bununla beraber araştırın, düşünün ve daima şüphe edin.
Hazırlayan: Arsel Acar (Kısaltılmıştır)
****
KONSER ADABI
Canlı Konserin Keyfi Nasıl Çıkarılır?
Canlı müzik dinlemek insanın başına gelebilecek en zevkli deneyimlerden biridir. Müzik harikadır, harika hissettirir ve siz müzisyenleri bu müziği yaratırken izleme şansını elde edersiniz. Hangi müzik türünü seviyorsanız sevin mutlaka canlı dinlemeye çalışın.

Göreviniz oldukça basittir:
Müzikten etkilenip  zevk  almak.  İşte bu. Hepsi  bu  kadar.
*
Siz kendinize özgü bir birey olduğunuz için, hayat tecrübeniz zevkleriniz ayrı olduğu için, doğal olarak müzik sizi diğer insanları etkilediğinden daha farklı etkileyecektir. Sizin duygularınızı, düşüncelerinizi, ruhunuzu, bedeninizi etkileyebilir. Aynı müzik sizi her seferinde farklı şekillerde etkileyebilir.
*
Müziğin görevi, tepkileri tetiklemek, yansımaları davet etmek, duyguları uyandırmak, hafızaları canlandırmak ve kalbinize hitap etmektir. O yüzden bırakın kendinizi müzikten zevk alın.
Tabi ki müzik bilginiz ve tecrübeniz zevk almanızı etkileyecektir. Eğer müzik hakkında bir şeyler öğrenmek daha çok zevk almanızı sağlıyorsa o zaman daha çok öğrenin.
*
Klasik müzik konserlerinin harika ve gizemli olmasını sağlayan özelliğin herkesin aynı anda müzikten zevk alıp etkilenmesidir. Sahnedeki herkes ve tüm dinleyiciler, her biri kendine has şekilde olmak üzere aynı tecrübeyi paylaşır. Hemen her konser çeşidinde insanlar parça bitimlerinde alkışlarlar, ama klasik müzikte tüm bir parçanın bitimine kadar beklemeniz gerekmektedir. Konser süreleri çeşit çeşittir, ama çoğunlukla doksan dakikayla iki saat arası sürer.
Konser Usulleri Kılavuzu
Müzik devam ederken,
1.Sessiz olun.
2.Hareket etmeyin.
3.Tüm parça bitene kadar alkışlamayın.
Temel düşünce dinleyicilerin, müziğe odaklanmak için, birbirlerine yardımcı olmalarında yatmaktadır. Gürültü yapmak veya etrafta dolaşmak sadece dinleyicileri değil müzisyenleri de rahatsız eder.
Rahatsız Edici Sesler
Konuşmak, fısıldaşmak, öksürmek, koltuk gıcırdatmak.
Çanta açmak, bozuk paralarla oynamak.
Herhangi bir şeyin paketini açmak.
Programla oynamak.
“Şşşş” demek.
Alarmlı saatler ve cep telefonları ( lütfen kapatın!)
Klasik müzikte keyfini çıkarabileceğiniz şeyler
Ruh halleri ve hisler
Sesin yüksekliği ve yumuşaklığı
Farklı  hızlar
Enstrümanların sesleri
Melodiler
Ritimler
Değişiklikler ve dönüşümler
Güzel performans
Harekete geçen anılar
Daha önceden duyulmuş bir şeyin hatırlanması
Akla gelen görüntüler
Ya sıkılırsam?
Merak etmeyin, hepimizin başına gelebilecek bir şeydir bu.  Eğer başınıza böyle bir şey gelirse, sadece dikkatinizi yukarda saydığımız müzikten zevk almanızı sağlayacak bir noktada sabitleştirmeye çalışın.
Ya konseri beğenmezsem?
Konserin her anını beğenmenizi kimse sizden bekleyemez. Unutmayın sizin göreviniz etkilenmek, her şeyi beğenmek değil. Sadece müziğin size sunabileceği şeylerden etkilenmeye bakın.
Konser türleri:
Resital, genellikle tek bir müzisyenin sahne almasından oluşur.
Oda Müziği, küçük bir grup müzisyenin şef olmadan sahne almasıdır.
Oda Orkestrası, on ila kırk kişi arasında değişen küçük bir orkestradır.
Senfoni Orkestrası (veya Filarmoni Orkestrası), seksen veya daha fazla kişiden oluşan geniş bir orkestradır.
Pop Konserleri, popüler müzik konserleridir.
Kıyafet Seçimi
Genellikle istediğinizi giyebilirsiniz. Her çeşit kıyafette giyinmiş birçok insana rastlayacaksınız, o yüzden ne giyerseniz giyin sorun olmayacaktır. Eğer bu konuda endişeniz varsa, bir toplantıya veya en iyisi bir düğüne giderken ne giyiyorsanız onu giyin, sonuçta konser de bir çeşit kutlamadır onun için neşeli bir şeyler giyin. Ağır parfüm kullanmayın.
Dakik Olmak
Zamanında orda olmak zorundasınız. Eğer geç kalırsanız konsere ara verilene kadar içeri alınmazsınız.
Peki Ya Çocuklar?
Konserler herkes için değildir. Nasıl davranmaları gerektiğini bilecek yaşa gelene kadar onları evde bırakın. Konser boyunca fotoğraf çekmek veya kayıt yapmak yasaktır. “Kısaltılmıştır, kaynak: klasikmuzik.org,    Beethovenlives.net”

***

ESKİCİ
Eskiden yeterdim kendime,
Artardım bile,
Şimdi ne yapsam nafile!
Ve
Kim demiş 'can eskimez' diye?
Bu can tedirgin tende,
Can da eskimiş
Ben de…
Bedri Rahmi Eyüboğlu
****

İNVERTED MİNÖR VE 1TREFL 2 TREFL
Bir minör renk açışına cevapçı tarafından 2 minör denmesi ile başlayan bir konvansiyondur. 
1C ..... 2C veya  1D..... 2D
İnverted-Minör; en az zon hedeflediği gibi, 5-5, 5-4 koz fitlerinde, 25-28 puanlarla mutlak bir şilem hatta fazlasını yakalamada büyük olanaklar sağlamaktadır.
Cevapçının İNVERTED- MİNÖR yapabilmesi için şu koşullar gerçekleşmelidir:
a-)  Cevapçıda 4 lü veya 5 li majör bulunmamalıdır.
b-) 2 seviyesine yükseltilen minör en az 5 kart olmalıdır.
c-) Cevapçının puanı 12 ve üzerinde olmalıdır. (12 +)
Bir minör açışına rakip; kontur veya bir renkle araya girmişse inverted-minör geçerli değildir. Rakip renk  açılışına kontr derse sür konturla veya rakip renkle araya girerse kontur attıktan sonra İnverted-minör yapacak bir elimiz olduğunu anlatırız.
1 TREFL               2 TREFL
A.
1C  .......................................................2C
2D (Reverse 16+ dengesiz, 5C+4D)  2NT (el tarifi istiyor)  
3C (6 C + 4 veya 5 kart D)                   3D (el tarifine devam et ricası )
B.
1C .........................................................2C
2H,S (Reverse 16+dengesiz, 5C+4D) 2NT (El tarifi istiyor)
3C (6C + 4 veya 5 kart H)                    3D ( el tarifine devam ricası )
C.
1 C .....................................................2C
2 NT (12-14, dengeli, 4-5 trefl yok)   3C (5 kart C, kötü el, 2 rengi kesmiyor)
                                                            3D (3NT oynama isteği, karo kesmiyor)
                                                            3H (3NT isteği, körü kesmiyor)
                                                            3SP (3NT oynama isteği, piki kesmiyor)
                                                            3NT (sorun yok)
Bu sekansta İNVERTED- MİNÖR yapan cevapçı, açıcıdan destek bulamamıştır. Şimdi hedef 3 NT oynamak olmalıdır. Cevapçıda en az 12 puan olduğu düşünülürse, toplamda en az 24 puanları var ve en kötü ihtimalle 8 kart trefleri var. Sanzatu oynama araştırmaları isteneni veremezse dört seviyesinde trefl oynanacaktır. 3 sanzatu araştırması için zorunlu olarak 4 C oynama mecburiyetinde kalınabileceği gerçeği, 3 NT araştırması için, alınması gereken bir risk olarak karşımıza çıkmaktadır.
KAPTAN ve yönlendirici CEVAPÇI dır.
D. 1C ...................................................... 2C
     3C (11-14P, 4-5C)                               3D (el tarifi istiyor)
     3H (11-12 puan, 5 veya daha çok trefl)
     3S (13-14 puan, 5 veya daha çok trefl)
E. 1C  ......................................................2C
     3 D (6C+5D,11-14 P)                          3H (el tarifi istiyor)
     3 S (6C + 5D + 1H +1 SP)
     3 NT (6 C + 5 D + 2 H + 0 SP)
     4C =(6 C + 5 D + 0 H + 2 SP)
F. 1C ...................................................... 2C
     3H (6C+5H,11-14P)                            3S (el tarifi istiyor)
     3S (6C + 1D + 5H + 1S)
     3NT (6C + 2D + 5H + 0S)
     4C (6C + 0D + 5H + 2S)
H. 1C ........................................................ 2C
     3S (6C+5S,11-14P)                              3NT (el tarifi istiyor)
     4C (6 C + 1D + 1H + 5S)
     4D  (6 C + 2D + 0H + 5S)
     4H  (6 C + 0D + 2H + 5S)
I.   1C  .......................................................2C
     3NT (18-19,C üçlü olabilir)                 4C (şlem daveti, kontrol istiyor)
                                                                  4NT (kantitatif)
İnverted- minör toplam 9 veya 10 kartlı koz fitleri ile, neredeyse zon puanına, hiç batmayan şlemlerin oluşumuna olanak sağlamaktadır.
İnverted- Minör ün gelişimi incelendiğinde; 5-3 fitlerle batmayan 3 NT kontratlarının ne denli isabet yakaladığı da görülecektir. Şilem olmayan, 3 NT olmayan, 5-3 fitler ile gerektiğinde 4 C de durabilme imkanları da inverted minörle olmaktadır.
“yusufziyaserifoglu”
*****

Ortağın 2 Trefl’inden sonra açıcının ikinci konuşmaları:
2 Karo : 14+ puan, 4’lü karo, forsing
2 Kör   : 14+ puan, 4’lü kör, forsing
2 Pik    : 14+ puan, 4’lü pik, forsing
2 NT     : 12-14 puan, yeterli (uygun) durdurucuları olan dengeli el.
3 Trefl  : Geçiş dekleresi, diğer deklerelerden herhangi birinin yapılamadığını gösterir
3 NT    : 18-19 puan ve dengeli el.

Cevapçının 2 Karo/ 2Kör/ 2Pik’e rebidleri :
2NT     : 10-12 puan dengeli el.
3 Trefl : Minimum dengesiz el.
3 NT    : 13-15 puan dengeli el.
Açıcının ikinci rengini tutma : 3’lü koz, davet
Yeni bir renk : Anlaşmaya bağlı olarak durdurucu gösteriyor ya da soruyor.
Not: Bazı çiftler inverted minörü hem serbest sekansta hem de yarışmalı sekansta kullanır. Ok bridge ½ 'de, inverted minör kompatisyon olduğunda kalkar (geçersizdir).
“albabridge.net”
*****
AYRINTI İÇİN