23 Ocak 2013 Çarşamba

Oyun Planı

                                                                                                    fotocommunity

Lightner Şlem Konturu Nedir?
Lightner konturu, şlem kontratlarına atılan konturdur.
Ortağın sizin elinizdeki şikan renge atak (açılış) etmesini ister.
Ortağınız sizin şikanınızı belirleyememişse, yerin (dummmy) ilk rengini  açar.
**
AYRILIK
Ayrılık şiiri ne kadar yalın
Sevdiğimiz aşk sözcükleri gibi
Kılıçla kesiyor bir hain nokta
Öpüşen virgüllerle akan cümleyi

Nasıl soğuk ayrılığın güneşi
Gölgeli bir çınar olan gövdemin
Dallarını içten kırınca acı
Buzdan bir alçıyla tutuyor beni

Ayrılık sabahı ne kadar beyaz
Ölümün hüzünlü arkadaşı kar
Bana ütülü bir çarşaf hazırlar
Bir karanfil tam yüreğimin üstünde

Onat Kutlar
**
OYUN PLANI
Rakibinizin açılış kağıdı (atak) size rakiplerinizin hücum planı hakkında bilgi verecektir. Ortağınızın eli yere açıldığında, kendi oyun planınızı yapma fırsatı bulursunuz. Ortağınızın eli yere açıldıktan sonra alabileceğiniz löveleri hesaplamaya koyulun. Elinizde AQ6 gibi kağıt dizisi varsa, bu kağıtlardan sadece As'ın löve yapabileceğini hesaplayın. Diğer bir değişle, Dam'ı hesaba katmayın.AK ile iki löve yapabilirsiniz.
*
Eli rakibe geçirmeden kaç el yapabildiğinizi hesaplayınız. Kozsuz oyunlarda (Sanzatu) planlamaya hazır löveleri (A, AK, AKQJ vs.) saymakla başlayın.Alabileceğiniz löveleri, almanız gereken lövelerden çıkardığınızda, kontratı yapmak için daha ne kadar löveye ihtiyacınız olduğunu bulursunuz. İhtiyacınız olan löveleri yapma yollarını araştırın.
Kozlu oyunlarda kayıp lövelerinizi sayınız. Daha sonra, oyunu çıkarmak için bu kayıp löveleri aşağıdaki teknikleri kullanarak sağlayabilirsiniz:
1. Çakma
2. Kağıt sağlama
3. Empas
*
Kayıp löveleri saymak için kozun uzun olduğu eli "temel el" olarak kabul edip, bu ele göre sayım yapın.

Sanzatu kontratlarında öncelikle size en çok löve kazandıracak renkle başlayın. Ya da rakiplerdeki yüksek kağıtları (onörleri) biran önce açığa çıkarılması gereken renkle başlayabilirsiniz.
*
Kozlu oyunlarda oyuna kozları çekmekle başlamak -her zaman doğru olmamakla birlikte- en iyi harekettir. Alıcı kağıtlarınız kontratı yapmaya yetiyorsa, rakiplerin kozlarını temizlemek kadar doğru bir hareket olamaz. Ama kontratı yapmak için alıcı kağıtlarınız yeterli değilse, kup, onör kaçırma, uzun renkten yararlanma vs. gibi hamlelerle de löve kazanmak zorundaysanız, kısaca alıcı olmayan kağıtlarınızla da löveye ihtiyacınız varsa hemen kozlara girişmek doğru olmayabilir.
“bridge7”

Hiç yorum yok: