31 Mayıs 2013 Cuma

Baltayı Bilemek

Melihat Gülses - Günaydınım Narçiçeğim
*****
Mutluluk daha fazlası için uğraşarak değil;
daha azdan keyif duyma kapasitesine ulaşma ile elde edilir.
Sokrates (M.Ö. 450)
*****
Kentlerde Yaz
Kentlerde, kırsal alanlara kıyasla sıcaklık farkı 12 dereceye kadar çıkıyor.
Bunun başlıca nedeni, kentlerdeki büyük ısı adacıklarının oluşması.
Bütün beton evler, kiremitler, tuğlalar sıcaklığı tutuyor ve depoluyorlar.
Trafik ve egzoz gazları, 
havalandırma cihazları kentlerde oluşan yüksek sıcaklığın temel nedenleri arasında…
Cumhuriyet,  9 Mayıs 2013
****
EY YAŞAM
Ey yaşam ne kesin yüz çizgileri ne inandırıcı yüzler
Ne de mal mülk istiyorum senden
Tedirgin döngünde artık
Balla acının birdir tadı benim için

Hiçbir devinimi umursamayan yüreği
Çok az sarsıyor bundan böyle irkilmeler
Böyle ses çıkarır kimi vakit
Kırların sessizliğinde tüfek patlaması
Eugenio Montale- Türkçesi : Bedrettin Cömert
****
BALTAYI BİLEMEK
Bir ormanda iki kişi ağaç kesiyormuş.
Birinci adam sabahları erkenden kalkıyor, ağaç kesmeye başlıyormuş, bir ağaç devrilirken hemen diğerine geçiyormuş.
Gün boyu dinlenmiyor,  yemek için bile kendine zaman ayırmıyormuş.
Akşamları da arkadaşından sonra ağaç kesmeyi bırakıyormuş.
*
Ikinci adam ise arada bir dinleniyor ve hava kararmaya başladığında eve dönüyormuş.
Bir hafta boyunca bu tempoda çalıştıktan sonra ne kadar ağaç kestiklerini saymaya başlamışlar.
Sonuç:
Ikinci adam çok daha fazla ağaç kesmiş. 
Birinci adam öfkelenmiş:
- Bu nasıl olabilir? Ben daha çok çalıştım. Senden daha erken işe başladım, senden daha geç bitirdim. Ama sen daha fazla ağaç kestin. Bu işin sırrı ne?

Ikinci adam yüzünde tebessümle yanıt vermiş:  
- Ortada bir sır yok. Sen durmaksızın çalışırken, ben arada bir dinlenip baltamı biliyordum. Keskin baltayla, daha az çabayla daha çok ağaç kesilir.
*
“Kendimizi geliştirmek, baltamızı bilemektir. Kendimize zaman ayırıp, yaptıklarımızı gözden geçirmektir. Eksiklerimizi tamamlamak için çaba göstermektir. Bu, zihnimizin, ruhumuzun, karakterimizin güçlenmesi için zorunludur. Başarılı, mutlu olmak istiyorsak, baltamızı bilemek için kendimize zaman ayırmalıyız. 
"aktuelegitim.com"

29 Mayıs 2013 Çarşamba

Modern Briç Defansı

Cenk Gündoğdu
''Arkadaş Z. Özger İlk Kitap Şiir Ödülü'' Cenk Gündoğdu'ya verildi.
Mayıs Yayınları'nca 18. verilen Arkadaş Z. Özger Şiir Ödülü yapılan törenle sahiplerine ulaştı. 2012 yılı içinde yayımlanan ilk şiir kitapları arasından jüriye kitap gönderilmeden sorgu yöntemiyle tespit edilen "İlk Kitap Özel Ödülü"nün, "Issız" ile Cenk Gündoğdu ve yayıncısı Kırmızı Kedi Yayınları adına İlknur Özdemir'e verildi.
*
Cenk Gündoğdu (1976, Ankara, Şair, oyun yazarı, editör.
1976 yılında Ankara’da doğdu.  İşletme ve Güzel Sanatlar Fakültelerinde okudu.
KOÜ -Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü Dramatik Yazarlık ve Dramaturji  Ana Sanat Dalı'ndan mezun.   Şiir, düzyazı ve söyleşileri çeşitli dergi ve kitaplarda yayımlandı. 2001 yılında Üç Nokta edebiyat dergisini kurmuştur, halen editörlüğünü sürdürmektedir. 2004'ten itibaren Şeref Birsel ile birlikte Şiir Defteri adlı 'Şiir Yıllığı'nı hazırlamaktadır. Çeşitli üniversite ve dengi kurumlarda tiyatro bölümünde öğretim görevlisi. “vikipedi”
*
Doğan Hızlan, Hilmi Yavuz, Güven Turan, Talat S. Halman, Ali Cengizkan, Eray Canberk ve Ülkü Tamer’den oluşan seçici kurul ödül gerekçesini şöyle açıklıyor:
“Güncelliğini yitirmeyen ve yaşadığımız çağda derin izler bırakan evrensel bir gerçekliğin: Savaşın, alışıldık savaş şiiri kalıplarının dışında kalarak, şaşırtıcı inceliklerle nasıl yazılabileceğini gösterdiği, toplumcu şiir sayfalarına ustalıkla kattığı dizelerde, insana dair büyük bir ıstırabı dramatik ve neredeyse görsel bir kurguyla verirken zulmü, kıyımı ve acıları, yoğun duygularıyla şiir diline geçirmekteki başarısı için…”
*
Ödülü Haydar Ergülen'den alan Cenk Gündoğdu ödüllere karşı olduğunu vurguladığı konuşmasında ''Ödüllere karşı olduğumu defalarca yazdım. Ödüllerin dayattığı biçim, getirdiği 'ilişki' sebep ve sonuçlarıyla şiire zarar verdiğini, şairi gölgesinde boğduğunu düşünüyorum. Ödül verilen şairle alan arasında bir bağ kurulamadığını, aynı ödülü alanlar arasında da bir ilişkinin mümkünsüzlüğünü pek çok kez gördük. Ayrıca şiirde yarışmanın, totolojinin doğruluğuna inanmıyorum. Sanat yarıştırılamaz bunun farkındayım. Ve kim ne derse desin hiçbir ödülün öznel ilişkilerden ayrı düşünülemeyeceğini de iyi biliyorum. Bu sebeple ve endüstriyel sebepler, şiiri pazar ürünü olarak sunma hallerinden dolayı ödül kurumuna, ilişkilerine karşı olduğumu defalarca yineledim. Ödülsüz olmak ödüllü olmaktan daha değerli olduğu yerde başvurulmadan, katılma halinde olmadan, kıymet verdikleri için teşekkür ederim ancak bu ödül gerekçesi itibarıyla da bakıldığında benim değil yayınevinindir. 40 yıl önce devlet tarafından zay edilen devrimci bir şair adına iyi niyetli bu girişimi; kapı çalıp, kitap/dosya bırakılmadığı, hiçbir maddi bağlamı olmadığı ve Arkadaş'ın uzattığı bir el gibi düşündüğüm için onun elini sıkarak belirttiğim şerhlerle teşekkürle karşılıyorum. Bu sebeple söylediğim bağlamda bir ödül gibi de görmüyorum. Alnını dağ ateşiyle ısıtan Arkadaş'ın isyanı için buradayım. Çünkü bordo bir renktir ve bunu onun için seviyorum.''   dedi.

Haydar Ergülen ilk kitap ödülünü verirken Cenk Gündoğdu için ''Dergiciliği, şiir yıllığı çalışması, hazırladığı kitapları,  dahası şiirleri ile şimdiden iyi şeyler yapacağının ve kalıcılığının işaretini veren iyi bir şair. Savaş olgusuna antimilitarist bakışla şiirimizde yeni bir boyut kazandırmıştır Issız ile. Kutlarım, ilk ödülü için kendisini.'' yorumunda bulundu.
“Cumhuriyet”
***
AŞKIN MEVSİMİ
I.sonbahar

gökkuşağının altından geçti çocuklar
adam şapkasında saklanan
sonbaharına uzandı
parmağını bıraktı bayan ö.
Boynumdan öptü
Beyaz bir tay geçti beni
Yaprağın hışırtısı aşkın dili olsun dedi
Sonra döküldüm cümle boşluğuna

II.kış

babam
dar kapılarda rakı suyunda
bir şiire oturuyorum
sevgilim aşkı soyuyor
ben yüzünü siliyorum
cümle düşüyor

filiz,
bütün kış yalan söyledi
yüzünde üşüyen kentler
alkolsüz denizciler, ay ışığı
tanıdığım hür denizler vardı
birini unuttum
üç adı daha vardı

bulut mevsimleri sayıyor uzakta
aşk çıkmıyor kış

III.ilkbahar

beni oyalayan gün
uykulara ağlayan bahçe
adımlarımı biriktirdim size
yalan söyleyemezsiniz
oturup bekleyin
suya girer gibi giriyoruz aşka
kimse görmesin dilim beninde
benin bir dünya göğsünde
                                   annenden
alev,
seni unutulan yüzünü
ben çaldım
kuşların göğsüne baktığı yerde

IV.

gölgesi uzun çocuklar vardı
kısa çoraplı kadınlar
güneş portakal ağacında asılı
yaz suda oğlunu yıkıyor
çorabını çıkar, sudyenini as
biz aşka gidiyoruz bu yağmurda
                                   ayça
ayağını uzat, nisan geçti
orman serin, mevsim yaz!
Cenk Gündoğdu
****
CENK HİKAYELERİ III
savaşa kaç sözcükle gidilir 
karanlığın tanrısına 
su içmenin çocukluğuna 
yokluk ateşine
‘hazır ol’ deme, annem üşür
matarada ağız kokusu 
cephede toprağı incitmek 
bitmeyen şiirle öl 
                 mek gibi düşün          
                                           mek 
resim yapan tanrıyı 
içinin boyasını döken arkadaşımı 
ölümün hallerini 
biliyorum, 
birazdan gök düşecek 
boşluğu çizecek kuşlar 
parmak izim çekilecek
defterinde gömleğim, uykusuz halim 
adımı çizme, gücenirim!
Cenk Gündoğdu
*
bütün haritalar kırmızı’ dan

her şey bitti, bir şeyle her şey bitti
bunu rütbesiz adım söyledi
her şey, bir şeyle bitti
ama savaş bizimle sürüyor
boş bir ev gibi çağırdıkça toprak
doluştuk odalarına onun

üstümüze dünyanın örtüsü bir acı kapandı
bak, yine de saklıyoruz temiz bir mintan
gibi giyeceğimiz o göğü
Cenk Gündoğdu

 ****
 MODERN BRİÇ DEFANSI 7
1)   Bir renkteki ilk discardınız attitude olmalıdır. Yani relatif olarak büyük  kartınız cesaret verici, bu renkten relatif olarak küçük kartınız cesaret kırıcı olmalıdır. Ortağın bu renkteki ikinci discardını dikkatle takip edin ve ilk discardı ile birlikte inceleyin. Örneğin bir renkten önce 2’ li sonra 3’ lü vermek cesaret kırıcı önce 8’ liyi sonra 7’ liyi vermek cesaret vericidir.

2)  Aynı renkten 2 discard yaparken ilk discardınız attitude olmalı, ikincisi ise present count olmalıdır. (Yani ikinci discard yapacağınız zaman çift sayıda kalan renkten büyük, tek sayıda kalan renkten küçük verin.)

3)  Bir renkten onör bir kartın discard edilmesi o renkteki sekansın olduğunu ve en büyüğünü gösterir. Bu discard ortağa, eğer ortağın bir discard problemi varsa bu rengi tutmasının gerekli olmadığını gösterir.

4)  Sanzatu kontratlarına karşı defans yaparken eğer görünürde bir yan renkten antreniz varsa ortağın konuştuğu renkte en az bir kartı elinizde tutun.

5)  Bir kup yapma şansınız olmadığı bir singltonunuzu discard etmeyin. Dekleran bu rengi oynadığı zaman ve sizin bu renge uymadığınızı gördüğünde bu renkteki ortağın bütün kartlarının ne olduğunu bilecektir.

6)  Sizde Void olan bir renkten ortağınızın dönmesini istediğiniz zaman ve bu renk dekleran için ruff and sluff ( el çaka ,yer çaka )Olduğu zaman, bir renkten negatif
(cesaret kırıcı) discard yapın ve ortağınızın durumu anlamasını bekleyin.

7)  En çok yapılan discardlar uzun renklerden oluşur. Eğer dekleran sizin uzunluğunuzu konuşmalardan  biliyorsa veya ortağınızda bu renk yoksa (veya kalmamışsa ) bu renkten discard yapabilirsiniz. Çünkü dekleran sizde ne olduğunu bilmektedir.

8)  Genel olarak iki elden zayıf olanı dürüst discardlar yapar.Kuvvetli olanı dürüst discard yapmaz. Eğer sizde bütün kayıp büyük kartlar varsa deklerana ve ortağa elim kuvvetli diye genel anons yapmamalısınız. Çünkü ortak bir şey yapamayacaktır. Potansiyel löveler yapabilecek büyük kart discardı yapmaktan kaçının. Eğer ortağın dönmesini istediğiniz bir renkten büyük bir kart discardı yapmaktan kaçının. Eğer ortağın dönmesini istemediğiniz bir renkten küçük kart vererek bu renkten negatif discard yapın. Özellikle sanzatu kontratlarına karşı defans yaparken dönüşünü istediğiniz ve kuvvetli olduğunuz bir renkten discard yapamadığınız zamanlarda bu husus çok önemli bir hale gelir.
    
9)  Eğer ortağın önceden oynadığı bir renkten discard yapacaksanız present count discardı yapın ( deklaran veya yer bu rengi oynarsa, hemen present count sinyali verin )

10) Yerdeki veya dekleranın elindeki bir rengi siz eşit bulundurmaya çalışın. Ama yeri gördüğünüz için yerin bir uzun rengini sizin eşit uzunlukta   tutmanız daha kolay olacaktır.    
“Eddie Kantar” Tercüme ve Yorum: Cengiz Özcan

28 Mayıs 2013 Salı

Blackwood' u Akıllıca Kullanmak

                                                                                                           flickr                                                                                                                 
Ludwig van Beethoven - Rage over a lost penny Op. 129
*****
Ruhunda kulluk olan, 
tahta çıksa yine kuldur.
Vauvenargues
*****
ÖLÇÜ BİRİMLERİ
Açılmış bir kanattan              
bir kanada -
ufuktur
kuşun ölçüsü.
Palmiyeninki            
kök saldığı yerdir -
insanın ölçüsü
evrendir.
Blaga Dimitrova, çeviri: Kenan Hanok
*****
BLACKWOOD’ U  AKILLICA KULLANMAK
“Bir briççinin yetenekleri Blackwood’u kullanma sıklığı ile ters orantılıdır.” görüşünde doğruluk payı vardır. Deneyimsiz oyuncular tüm şlem denemeleri için Blackwood’u kullanma alışkanlığı geliştirirler. Blackwood sadece elde ettiğiniz bilgi ile oynayacağınız kontratı güvenli bir şekilde bulmak için kullanılır.
Bu nedenle;
Hangi koz renginde oynayacağına emin değilsen,
Sizin tarafınızın 12 el almak için yeterli gücü tuttuğundan emin değilsen,
Elinizde şikan bir renk varken,   Blackwood kullanmayın.
Ortak       Sen             Pik: –
1 Pik        2 Kör           Kör: KQJ987
3 Kör       ?                  Karo: KJ962
                                    Trefl: A4
Bu elle 4 NT ile Blackwood yaparsanız, ortağınızda hangi asın olduğunu bilemezsiniz. Bu yüzden başka forsing konuşmalar yaparak şlem denemelisiniz.
Elinizde konuşulmamış renkte 2 kayıp varken, Blackwood kullanmayın.
Ortak        Sen             Pik: AK876
1 Karo      1 Pik            Kör: KQ952
1 NT          3 Kör          Karo: A
4 Kör         ?                 Trefl: 32
Ortakta trefl as yoksa Blackwood yararlı olmayacaktır. Blackwood yerine başka konuşma yaparak şlem denemelisiniz.
Eğer ortaktan gelecek cevap, sizi zorunlu olarak 6 seviyesine çıkarıyorsa, Blackwood kullanmayın. (Yani trefl koz olacaksa en az 2 tane ya da karo koz olacaksa en az 1 tane asınız olsun.)
**
Rua sorma:
Blackwood yapan oyuncunun 5 NT deklaresi Rua sorusudur. 5 NT konuşması ortaklık için en azından şlemi garanti ettiği için 5 NT grandşlem denemesidir. 5 NT deklaresi suistimal edilmemelidir.
Bu nedenle;
Eğer 1 as kayıpsa,
Eğer bir cevap seni zor durumda bırakacaksa,
Eğer grandşlem ile ilgilenmiyorsan, 5 NT ile rua sorma.
5 NT’ye cevaplar 4 NT’ye olanlar gibidir, cevapçı rua sayısını adımlarla verir.
“Erhan Yamut”

26 Mayıs 2013 Pazar

Bir Masal İçin Altı Başlangıç


Kıyı dergisinin 2011’de birincisini gerçekleştirdiği
Kıyı-Ruhi Türkyılmaz Şiir Ödülü’nün üçüncüsü,
2013’te şair   Ertuğrul Özüaydın’ın 
“Kalırsa Şiir Kalır”  adlı yapıtına verildi.
****
KALIRSA ŞİİR KALIR
Ellerinle tuttuğun şu yazı iple çektim
sen beklerken sana koştum bu  şiirle
bilirsin şiirle daha hızlı koşarım
Daha dün yaşananı neden unutayım
keşke hep o ağustosta kalsaydık derim
kısacık yeşil eteğinle ağustosa yeşildin
ağaç gibi yeşerirken yeşildi saatlarim
karşılıksız sokağın ellerini tutuyordun
orada sevincime karıştın sevincinle
ömrüme tutundun ki ömrüm sensin
Ertuğrul Özüaydın
****
BİR  MASAL  İÇİN  ALTI  BAŞLANGIÇ
Kırmızı Şapkalı Kız, elinde sepeti, ormandaki kulübesinden çıktı. Büyükannesine elma götürüyordu. Annesi sivri dişli kurttan sakınması için uyarmıştı onu. 
*
Kırmızı Atkılı Kız, cebini bir daha yokladı. Kâğıt mendil satışından kazandığı bütün para oradaydı. Hacer Ana'ya götürmesi gerekiyordu. Atkısını başına sıkıca dolayıp Tarlabaşı'ndan inmeye başladı. Soğuktan korkmuyordu. Onu korkutan, Tinerci Çolak'tı. 
*
Kırmızı Bereli Kız, üniformalı şoförün açtığı kapıdan girip arka koltuğa oturdu. Annesi koca paketi uzattı ona. Şoföre, "Sakın yanından ayrılma," dedi. "Kondular arasında kuduz köpekler cirit atıyormuş." Kızına öfkeyle baktı sonra: "Tutturdun yılbaşında sütanneme armağan götüreceğim diye. Götür bakalım. Köpekler kapsın da gör gününü!" 
*
Kırmızı Poşulu Kız, Harkete'ye doğru yola çıktı. Sırtına attığı heybede süzme yoğurtla yufka vardı. Ninesine götürüyordu onları. Analığı, "Aman ha," demişti, "dağ yoluna vurmayasın. Ahraz Ado'nun eline düşersin." 
*
Kırmızı Sombrerolu Kız, San Antonio'daki kiliseye gidiyordu. Aziz'e adak adamıştı. Şimdi yerine getirecekti onu. Annesi iyileştiği için sevinçliydi. Aynı anda bir gringonun da atına atlayıp kilisedeki altın aziz heykelini çalmak için San Antonio'ya yollandığını bilmiyordu. 
*
Kırmızı Proykalı Kız diyorlardı ona. Uzay mobiline binerken kafasına hep kırmızı bir proyka geçirirdi çünkü. Krysbor gezegeninde tek başına oturur, arada bir Gradzynt'e gider, yakıtı biten yaratıcısına yakıt götürürdü. Bayılırdı yıldızlar arasında bu yolculuğa. Bir de Gradzynt'in güneşinde bekleyen Urbok Canavarı olmasa...
Ülkü Tamer

24 Mayıs 2013 Cuma

Gambling 3NT


Blue Night waltz 
*****
Tarihi bilmiyorsan dün doğmuşsun demektir. 
Dün doğmuşsan liderler sana istediği hikayeyi anlatabilir.
Howard Zinn
******
görsel: flickr
******
BEŞ BUCAKTA
Cesaret etmek ve gürültü yapmak
Her şey renktir devinim patlama ışık
Yaşam çiçek açar güneşin pencerelerinde
Eriyor tadı ağzımda
Olgunlaştım
Ve düştüm yarı saydam yollara

Derken sen, koca oğlan

Gözlerimi açamaz mıyım?
Paha biçilmez ağız
Bahse girerim, şiirdir
Blaise Cendrars, çeviren: Kenan Hanok

****
GAMBLING (Kumar) 3 NT AÇIŞI
(ARD) ile başlayan (Kapalı) 7 kartlı veya (ARV) ile başlayan (yarı kapalı) 8 kartlı Minör renkler ile 3 NT açışı yapılır. Yan renklerde As veya Rua olamaz. Ancak bir Dam veya savunma niteliği olmayan singleton Rua olabilir.

1. Cevapçı, Açıcının elinde kesin 7 löve olduğunu ve yan renklerde hiçbir şekilde savunma lövesi olmadığını bilir, kendisinde diğer renklerde yeterli durdurucular varsa Pas geçer.
2. Cevapçıda yeterli durdurucu yoksa ya da 3 NT'nin batacağını düşünüyorsa kaçmak için 4 TREFL der. Açıcı rengi Trefl ise Pas geçer, değilse 4 KARO der ve oynar.
3. Cevapçı, açıcının löveleri üzerine kendi lövelerini sayarak Zon veya Şlem oynamak isteyebilir.
4. Açıcının rengi üzerinden Zon oynamak isterse 5 TREFL der. Açıcı rengi Trefl ise pas geçer, değilse 5 KARO der ve oynar.
5. Cevapçı diğer herhangi bir renk üzerinden Zon ilan ederse (4KÖR/4PİK/5KARO), açıcı pas geçmelidir. Çünkü cevapçı açıcının elini biliyor.
6. Cevapçının elinde diğer renklerden durdurucular ve 4 kesin löve varsa 4 NT der. Bunun anlamı ortak elimizde toplam 11 löve var, elim dengeli. Eğer senin rengin 7 kartlı ise Pas geç, yok eğer 8 kartlı ise 6 NT oyna demektir. Cevapçı 5 NT derse Toplam 12 lövemiz var, rengin 7 kartlı ise 6 NT, 8 Kartlı ise 7 NT oyna demektedir.
7. Cevapçı, açıcının renginden veya bir başka renkten şilem oynamak isterse 4 KARO diyerek açıcının kısalığını sorgular.
8. Açıcının kısalığı majör ise rengiyle söyler (4 KÖR/ 4 PİK). Diğer minör kısa ise 4 NT der. Cevapçı açıcının kısalığını beğenmezse 5 TREFL der. Açıcı rengi Trefl ise Pas geçer, değilse 5 KARO der ve oynar. 
9. Açıcının kısalığı yoksa kendi rengini 5 seviyesinde söyler (5TREFL/ 5KARO). Cevapçı Pas geçebilir, pas geçmeyip başka bir şey söylerse Açıcı pas geçmelidir, ortağı elini biliyor.
10. Cevapçı kısalığı beğenirse, Açıcının dekleresini 5 seviyesinde (5KÖR/5PİK/5NT) tekrar eder. Bunun anlamı, ‘’Ortak kısa rengin tek (Singleton) ise kendi rengin üzerinden Şlem, kısa rengin çaka (Şigan) ise Grand Şlem ilan et demektir.
11. Rakiplerin 3 NT açışına atılan DBL (Kontur) cezadır. Rakipler oyunu oynarken uzun renkten kart açılışı yapılmaz, kuvvetli renkten As ile başlayıp yere açılan kartları görmek gerekir. Çünkü rakip el tuttuğu anda uzun rengini çekmeğe başlayacaktır. Oyunu oynayan rakibin elinde As veya Rua yoktur. Yere açılan kartları gördükten sonra ortağın elini tahmin etmek çok kolaylaşır. Deklerana el tutturmadan oyun batırılmalıdır.

3 NT açışına karşı yarışırken, Ortağa renk apeli vermek için aşağıda bir örnek verilmiştir. Ortaklıklar başka bir tür anlaşma yapabilirler.

4 TREFL-----15+P. Minörlerden biri tek veya çaka kalan üç renk (4-4-4-1) veya (4-4-5-0).
4 KARO------15+P. Majörler (5-5).
4 MAJÖR----17+P. Okunan Majör 6+ kart veya Kaliteli 5 kart. 
3 NT açışına VERİLEN CEVAPLAR tablosu
açıcı                          cevapçı         anlamı
3NT (kapalı minör)   PAS              Oynayalım.
                                   4 TREFL      Rengin Trefl ise pas geç, değilse düzelt.
                                   KARO           Kısalığın var mı? (Şilem arzusu)
                                   4KÖR/4PİK Pas geç, ben bu rengi oynayacağım.
                                   4 NT             Bende 4 löve var. 7 kartla pas, 8 kart ise 6NT.
                                   5 TREFL      Rengin trefliyse pas geç, değilse 5 karo oyna.
                                   5 KARO       Pas geç, bu rengi oynayacağım.
                                   5 NT             12 Löve var. 7 kartlıysan 6 NT, 8 liysen 7 oyna
                                                                       
4 KARO kısalık sorgusuna VERİLEN CEVAPLAR tablosu
açıcı                              cevapçı
3NT (Kapalı 7Minör)    4KARO.    (Kısalığın var mı?).
4Majör (Okunan kısa)  5MAJÖR (kısalığın tekse renginden 6, çakaysa 7 oyna).
4NT (Diğer minör kısa) 5NT (kısalığın tekse renginden 6, şigansa 7 oyna).
                                        5TREFL (kısalığı sevmedim. Treflse pas, değilse düzelt.
5MİNÖR (Kısalık yok, bu renk koz)  PAS  (oynayalım).

Cevapçı yukarıda gösterilen deklereler dışında başka bir deklere verirse Açıcı pas geçmelidir.                                                    
“mehmet özyeşilbaş” a teşekkürler.
***
GAMBLİNG 3 NT
Gambling 3NT açışı,
kapalı (ARD) 7 kartlı veya ARV den başlayan 8 kartlı minör renkle  yapılır. 
Puan önemli değildir.
Yan renklerde as veya rua olamaz. Dam ve tek rua olabilir.
Elde normal açış gücü yoktur. Overcall olarak da yapılır.

***
GAMBLİNG  3 NT
ARDXXXX  veya ARDJXXX gibi kapalı minörleri olan ellerle kullanılabilir.
Ancak bu elde 2. As olmayacak.
Şigan renk olmayacak

ortak… biz…    açıklama
3NT…. Pas… ..  yan renklerde durdurucu var
……… 4Trefl….3NT oynamak istemeyen el
……… 4 Karo...”Kısa rengin  nedir?” sorusu
Cevapçının 4 Karo  cevabından sonra açıcının konuşmaları tablodaki gibi olmalıdır.

Ortak… Açıklama
4 Kör…. Kör kısa
4 Pik….  Pik kısa
5 Trefl....Karo kısa
5 Karo…Trefl kısa
4 NT .… Kısa renk yok
“hobibric”
***
AYRINTI İÇİN: