10 Mayıs 2014 Cumartesi

Ceza Konturları ve Negatif Konturlar

Edvard Grieg - Peer Gynt - Suite No. 1, Op. 46 - III. Anitra's Dance
*****
MÜKEMMELİYETÇİLİK
Başarısız olmaktan korkuyorsunuz.
Mükemmeliyetçilik ve başarısızlık korkusu genellikle bir arada var olurlar ve sizi, yaratıcı bir projeye tam anlamıyla odaklanmaktan, hatta bunu düşünmekten bile alıkoyabilirler. Çünkü mükemmel olmaya çalıştıkça, risk alma ihtimalimiz azalır, yaratıcılığı ve yenileşmeyi yok eden “erteleme” ihtimalimiz artar.

Mükemmeliyetçilik, olumlu şeylerden ziyade olumsuz duyguların değişmez kaynağıdır. Onun kontrol ettiği bireyler, en fazla kaçınmak istedikleri şeye odaklanırlar: Olumsuz değerlendirmeye.

Hara Estroff Marano  bu konuda şunları yazıyor.
“O yüzden mükemmeliyetçilik, sonsuz bir rapor kartıdır; insanları tamamen bencil yapar, sürekli kendisini değerlendirmeye çalışmasına sebep olur ; insafsız bir düş kırıklığına yol açar ve insanı depresyonla kaygıya mahkum eder.”

Mükemmeliyetçilik eğilimi ve başarısızlık korkusuyla mücadele etmek için, çabuk iyileşen insanların edindiği şu alışkanlığını benimsemeyi deneyin: Başarısızlığın hayatın kaçınılamaz gerçeği olduğunu kabul ederek başlayın.
Huffington Post’tan çeviren:  Barış Berhem Acar – edebiyathaber.net (2 Aralık 2013)
****
MÜKEMMELLİYETÇİLİK SİGARA KADAR ZARARLI
İngiliz haber sitesi Daily Mail’in haberine göre tam 20 yılını mükemmeliyetçiliğin insan sağlığı üzerindeki etkilerini inceleyerek geçiren Kanada’daki York Üniversitesi’nden psikolog Gordon Flett de Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal paylaşım sitelerinin mükemmeliyetçi insan sayısını artırdığını belirtiyor.
Kanada’daki Brock Üniversitesi’nden psikolog Dr. Danielle Molnar da mükemmeliyetçiliğin obezite ve sigara gibi insan sağlığı üzerinde ciddi tehdit unsuru olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirtiyor.
Molnar’a göre bu uzun vadede ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir.
****
YALNIZLIK
Yalnızlık, sessiz adımlarla,
Tanyerini izleyen yalnızlık,
Örtüyor beni yavaşça kara bir örtüyle.
Ay asılı kalmış gökyüzünün orta yerinde,
Binlerce kamışla dolu bir ırmağın dibinde yansıyor,
Kesme bir ayna gibisine,
Zaman zaman,  bi iki akçıl bulut oyalanıyor suda,
Zaman zaman kuşlar havalanıyor öterek.
Bağdaş kurup oturarak,
Kıyıdaki Beni gözlüyorum,
Sonra sudaki ötekini.
Sonra birden uyanmış gibi, gülüyorum,
Kupkuru bir söğüt dalını elime alıp
Çarşaf gibi durgun suda
“İnsan” ı çiziyorum, kişiliğini.
Bir bir daha, sonra bir başkasını…
Çeu Meng- Tie
****
CEZA KONTURLARI, NEGATİF  KONTURLAR,
UYANDIRMA KONTURLARI, İKİ RENKLİ EL ANLATAN KONTURLAR
Briçte KONTUR  ceza anlamı taşımaktadır. Son yapılan deklareye bir itiraz beyanıdır. Rakibin son deklaresinin, oynayana bedel ödetme beyanıdır. Sonuç olarak rakibi cezalandırma talebidir. Bu anlatılanların anlam kazanması için atılan konturların NATÜREL olması gerekmektedir.

Modern briçte  ceza özelliği  taşımayan, başka anlamlar gösteren bir dizi konturlar vardır. Farklı isim ve anlamları olmakla birlikte, temel özellikleri,  CEZA  olmamasıdır. NEGATİF KONTUR başlığı altında bu konturları toplamak mümkündür.

CEZA KONTUR u ile NEGATİF KONTUR u  ayıran kurallar vardır. Bu konuda  tam bir serbestlik vardır ve dileyen dilediği gibi oynama ve uygulama özgürlüğüne sahiptir.
Bunlardan bir parça olan yöntemlerden birini anlatmaya çalışacağız ve oynadığımız sistemin kurallı bir parçası olacaktır.
*
CEZA KONTURLARI:   Ceza  konturlarının  ayırımına girmeden ceza kontr seviyesinin 4 PİK ve fazlasından itiraren mutlak geçerli olduğunu belirtelim. Bir diğer deyişle; NEGATİF KONTUR SINIRI 4 PİK E KADARDIR. ( 4SP açışlarına, hemen sırtından atılan kontrlar, pik ağırlıklı değil  ama puanları olan, 5 seviyesinde de uzunluk itibari ile tek ya da 2 , 3 renkli bir eli  olmayan iyi eller içindir). Bazı konvansiyonel kontr durumları vardır. Bu konvansiyonel kontrlar, ortakla bilgi alış-verişi için kullanılmaktadır.
* Bütün sanzatu açışlarına; rakipler tarafından araya giriş rengine atılan konturlar cezadır.

Hem siz  hem de rakipler tarafından deklare  verilirken, taraflardan biri limite olmuşsa, atılan kontur cezadır.

Örnek:
 siz              rakip         ortağınız       rakibin ortağı
 1C               1H              1SP                    Pas
1NT             2H             KONTUR (ceza)
Siz 1 NT diyerek limite oldunuz. Pik tutuşunuz yok. Rakibin rengini kesen, dengeli bir eliniz var. Ortağınızın,  2 kör deklaresine  2SP, 2 NT, 3 CL, 3 D, 3 SP, 3 NT, 4 SP deklare verme imkanı varken attığı kontur sadece cezalandırma amacı taşıyabilir. Ayrıca pas deme hakkı da unutulmamalıdır.
*
Ortağınızla bir renkte fit sağlanmışken, rakibin başka bir renkle araya girişine atılan kontur cezadır. 
Örnek:
siz                  rakip              ortağınız        rakibin ortağı
1H                  Pas                   2H                    Pas
 Pas                2SP                  KONTUR(ceza)
 Rakip  1 H açışına 1 SP le girmemiş, sonra 2 köre kalmış oyuna (belli ki ortağına da güvenerek ) 2 pik demiş. Ortağınızın 2 pike attığı kont, rakibi gafil avladığını ve muhtemelen 3 kart kör yanında, markalı 4 kart pik olduğunu ve rakibi cezalandırmak istediğini göstermektedir.
*
Rakibin renk deklaresine önce PASS deyip, sonra aynı rakibin renginin  tekrarına atılan kontur, cezadır.
Örnek:
siz                 rakip                ortağınız           rakibin ortağı
1H                 2CL                   Pas                       2D
Pas                3CL                  KONTUR(ceza)
Ortağınız belli ki 2 trefli dahi cezalandırmayı düşünmüş. Siz,  Pas demek zorundasınız.
*
Rakibin natürel olmayan deklaresine atılan kontur cezadır.
Örnek:
rakip                 siz               rakibin ortağı            sizin ortağınız
1NT                  Pas             2CL(stayman)           kontur (ceza)
Ortağınız  stayman yapan rakibe (yani rakibin natürel olmayan 2CL deklaresine) kontur atarak , kendisinde 2trefli  cezalandıracak trefllerin olduğunu gösteriyor.
*  
Siz, herhangi bir renge negatif kontur attığınızda, rakip yeni bir renk söylerse; bu yeni renge ortağınızın attığı kontur pozitiftir. Yani cezadır. Psişik (rakibin aldatmaca) deklarelerini çözmek için son derece etkilidir ve o denli de yararlıdır.
Örnek:
rakip                siz                   rakibin ortağı          sizin ortağınız
 1CL               Kontur(negatif)      1H                      Kontur (ceza)
Siz, majörleri vaat ettiniz. Ortağınızda da körler var. Kontur, ortağınızda en az 4 kart kör gösteriyor. Natürel.
* Cevapçının  3.cü renge attığı kontur cezadır. Açıcının 3.cü renge attığı kontr (2.ci renge, yani cevapçının rengine 3 kartla destek oynanmıyorsa) bu da iyi el ve cezadır. Rakip araya girmese, rakibin deklare ettiği rengi reverse yaparak söyleyecek bir açıcı eli anlamına gelecekti.
*
Örnekler:
siz                     rakip              ortağınız                  rakibin ortağı
1SP                   Pas                 1NT (forsing NT)     Pas
2D                     2H                  Kontur(ceza)

1D……………PASS…………1SP………………...2CL
KONTUR…….. = (3 lü pik tutuşu (support))
                            =  iyi el. En az 4 kart trefl var. Ceza.
İlk örnekte siz 2 renk konuştunuz. Ortağınız forsing sanzatu diyerek  6-12 puan aralığında henüz eli belli olmayan bir deklare verdi. Başta pas olmak üzere bir dizi deklare verebilecekken  kontur atması mutlak ceza olmalıdır.
İkinci örnekte açıcı 2. deklaresindeki kontur, 3lü koz desteği gösteriyorsa, buradaki konturun anlamı ceza olamaz. Ancak support (3 lü koz tutuşu ) oynanmıyorsa, bu kontur, iyi el ve en az 4 kart trefl olduğu anlamına gelmektedir. Yani cezadır.

Bunların dışında ilan edilen zona karşı baraj yapana atılan kontur da elbetteki cezadır. 
Örneğin: siz deklarelerle 4 köre geldiniz. Rakibin 4 pikine atılan kontur cezadır.
“yusufziyaserifoglu”

Fit Tanımları


Dostluk,
duygulu ve erdemli iki kişi arasında
kendiliğinden ortaya çıkan bir anlaşmadır.
Voltaire
****
Yenilikleri yenilikçiler öldükten 
yüzyıl sonra benimseyenlere, 
muhafazakâr denir.
Peter Ustinov
****




NEFES
sana küstüğümde sen yoktun daha
yokluğuna küsmüştüm sonra sen geldin
kendime isteyemezdim seni öyle güzeldin
şimdi varmışsın gibi küsüyorum yokluğuna
alınganlık, ah, bilmezsin, küsmem de küsülecek
zamanda, n'eyleyim varlığın yokluğundan tenha
senden başka küsülecek kimse mi bıraktın bana
bir ben kaldım bir de bıraktığın küskünlük tenha
sen kimseye küsmezsin bilirim, gözlerin de
yaprak hırsızı güz: anılar düştükçe göz
dolar, yaz gelmeden temizlemek gerekir
gözleri yoksa küskünlük de gözyaşıyla kirlenir
küsecek kadar sevmeli insan birini
o gelince küsmeli: nerdeydin bunca zaman
niye sevmedin beni, küsecek kimsem yoktu
demeli o varken de kimseye küsmemeli,
Haydar Ergülen
****
FİT TANIMLARI
Aşağıdaki fit tanımlamaları toplam puan gücüne bakmaksızın seviye belirlemeye yardımcı olur.
Normal Fit: Toplam 8 koz ve genelde dengeli eller.
(Normal fitte zon puanı toplam 25’dir.)
Gümüş Fit:
Toplam 8 koz ve dengesiz dağılım,
Toplam 9-10 koz ve dengeli dağılım,
Toplam 9 koz ve dengesiz dağılım.
Altın Fit: Altın fitte toplam puana bakmaksızın zon seviyesinde oynanmalıdır.
Toplam 10 koz ve dengesiz dağılım,
Toplam 11+ koz,
Toplam 9 koz ve çift taraflı dengesiz dağılım.

Fitleştikten sonra,
Elimizin dengeli olması dezavantaj, dengesiz olması ise avantajdır.
Dengesiz ellerle az puanla çok iş yapılabilir,
Normal fitle zon puanı 25 iken, Gümüş fitle 23, Altın fitle 21’e kadar düşebilir.

Pik : KQ1082… A54    (8 Koz fiti, karşılıklı dengeli el, normal fit, 2pik)
Kör : 975   …… 8432
Karo: AJ ………532
Trefl: KJ6 ……..A53
**
Pik : KQ1082… A543   (8 Koz fiti, karşılıklı dengesiz, altın fit, 22P zon, 4Pik)
Kör : 2………… 8432
Karo: AJ9 …….2
Trefl: KJ64 ……A532
**
Pik : KQ1082 …A543   (9 Koz fiti, dengeli eller, gümüş fit, 23 P ama 4Pik)
Kör : 97 ……….832
Karo: AJ9 ……102
Trefl : K34 ……AQ52
**
Pik : KQJ82….. A54     (8 Koz fiti, karşılıklı dengesiz, gümüş fit, 23 P ama 4Pik)
Kör : 7 …………Q8432
Karo : A1094 …2
Trefl : K86 …….A953
**
Pik : KQ82 ……AJ10543   (10 Koz fit, bir el dengesiz, altın fit, 21 P ama 4Pik)
Kör : 95 ……….8432
Karo : A98…….2
Trefl : K864 ….A5

“Mehmet Aydın” a teşekkürler.

Rakibin Renk Açışına Sıçrayarak Üste Konuşma

Eddie Harris - Listen Here
*****
Anne gezindiğin bağ,
baba yaslandığın dağdır.
Ömrünün en güzel çağı annen ve babanla olandır.
Ataol Behramoğlu
*****
Aşırı seven, acımasızca karşılıksız bırakılır.
Aşırı toplayan, kaybını fazlalaştırır.
Az ile yetinmek, kaybı önler.
Zamanında durmak, her türlü kötülüğü önler.''
Lao Tzu 
*****
GECELEYİN PARİS
Üç kibrit teker teker çakıldı içindeki gecenin
Birincisi yüzünü bütünüyle görmek için
İkincisi gözlerini görmek için
Sonuncusu ağzını görmek için
Ve her taraftaki karanlık bana bunların hepsini
Hatırlatmak için
Seni kollarımın arasında tutarken.
Jacques Prevert
*****
RAKİBİN RENK AÇIŞINA SIÇRAYARAK ÜSTE KONUŞMAK
Rakibin renk açışına, sıçrayarak renk söylemek zayıf iki açacak el gösterir.
Altılı renk, 6-10 puan, ilk altı onörden en az üç tanesi rengimizde olmalı.
Zonsuzken daha esnek olunabilir.
*
Sıçrayarak üste konuşunca:
Ortağın bu rengi yükseltmesi davet değil, baraj seviyesini yukarı kaldırmadır.
Rakip rengi cue-bid etmek forsingtir.
2NT davet olarak kullanılır.
Majör rengi dörde yükseltmek oynamak içindir. (hem baraj için hem zon yapmak için olabilir.)
Toplam löve kuralı, ortağın renginden dörtlü tutuş olunca dört seviyesinde oynamayı tavsiye eder.
Ortağın yeni renk söylemesi, forsing değil, daha iyi bir kontrat önerisidir.
“Ergun Korkut, Ustalaşma Yolunda”

Rakibin 1NT Açışına Araya Girişler

Petre Geambașu Show Band - La Cucaracha
***
Gerçekten büyük olmayan adamlar, 
çevrelerini küçük adamlar ile doldururlar.
E.Reich 
***
Sessizlik, 
çok kez
toplumun değer ve hükümlerini 
sözlerden daha güçlü olarak belirtir.
Benjamin Disraeli
***
GÜNLER GEÇER
Günler geçer ve çalışır şafağın değirmeni,
Kim bilebilir ki kimi, neyi eskittiğini?
Ben ne kadar önemserdim kendimi, hay Allah!
Sen ne kadar kumraldın aynalarda, hay Allah!
Temmuz tam bu işe göredir bana kalırsa,
Gel bağışlayalım birbirimizi...
Turgut Uyar
***
RAKİBİN 1NT AÇIŞI ÜZERİNE ARAYA GİRİŞLER
A) CAPPELLETTI
Michael Cappelletti tarafından geliştirilmiş bu konvansiyon, rakibin 1 Sanzatu açışı üzerine, gerek hemen gerekse dördüncü durumdayken de kullanılmaktadır. Konvansiyon aynı zamanda  Hamilton veya Pottage adıyla da anılmaktadır.
Burada orijinal haliyle anlatılmaktadır. Bazı oyuncular tarafından yeniden düzenlenmiş ve Modifiye Hamilton adı ile bilinen bir diğer uygulaması da mevcuttur.
2C    :  Tek renkli el.
2D    :  Kör ve pikler
2H    :  Kör ve bir minör
2S    :  Pik ve bir minör
2NT  :  Minörler
Kontr: Ceza, ortak pas geçmelidir.
*
Her overcall genellikle 15 onör puanından daha az bir güç göstermektedir.
2 SA (Minörler) yüksek dağılımlı el belirtir.
3 seviyesindeki renk ile araya girişler natüreldir.
2 C ile araya girişten sonra ortak:
Pas   : En az 6 lı trefl
2D     : Röle, ortağın pas geçmesini ya da renklerinden birini söylemesini ister.
2H     : 5 li kör 
2S     : 5 li pik
2NT  :  11+ P, her renge uygun, ortağı maksimum ise zona davet
2D ile araya giriş üzerine:
Pas   : En az 6 lı karo
2H     : Basit tercih, yapıcı değil
2S     : Basit tercih, yapıcı değil.
2NT  : Ortağından en iyi minörü söylemesini istiyor.
3C    : Güçlü 6 lı trefl
3H    : Davet, en az 4 lü koz fiti
3S    : Davet, en az 4 lü koz fiti.
2 Kör ya da 2 Pik üzerine:
Yeni renk : naturel, forsing değil
2NT          : Ortaktan minör rengini söylemesini ister, sıra tekrar geldiğinde 3Majör derse, 10-12 P davet eli
Eğer deklare şöyle gelişirse :
1 NT … 2 Trefl … Kontr … Sürkontr : +7 P, her renge uyumlu,
3 seviyesinde rekabete  hazır  
*
B) DONT “Disturb Opponent NT “
Kontr              = tek renkli el, eğer renk Pik ise, el kuvvetli
2C                   = Trefl ve diğer bir renk
2D                   = Karo ve bir Majör
2H                   = majörler
2S                   = Pikler ama el kuvvetli değil
2NT                = Kuvvetli 2 renkli eller
*
C) BROZEL :
2C    :  Trefl ve körler
2D    :  Karo ve körler
2H    :  Kör ve pikler
2S    :  Pik ve bir minör, cevapçı 2NT ile minörü sorabilir.
2NT :  Minörler
Kontr: Tek renkli, kaliteli, cevapçı cezaya çevirebilir.
“çanakkalebriç”
****
****
D) MULTİ LANDY
2 Trefl Landy konvansiyonunun geliştirilmiş şeklidir.
Cappeletti ye çok benzer.
Aralarındaki fark 2 Trefl ve 2 Karo müdahalelerinin anlamları yer değiştirmiştir.
DBL (kontur)----------------Eşdeğer el veya ceza.
Double   : Ortaklık anlaşmasına bağlı olarak değişir.
...............a. Penalty 
...............b. 4-kart major ile  uzun minor.

...............c. 5+ Trefl ya da  karolar  4-kart major olabilir.
2 TREFL----------------------Majörler (5-5)
2 KARO-----------------------Uzun bir renk 6+ Kart.
2 KÖR-------------------------Kör ve bir Minör (5-5)
2 PİK---------------------------Pik ve bir Minör (5-5)
2 NT----------------------------Minörler (5-5)
3 Renk-------------------------7+ kart blokatif renk. Orijinal konvansiyonda yoktur.
Yükseltenin cevapları Cappeletti cevapları ile aynıdır.
"mehmet özyeşilbaş" 
görsel: flickr

Eksper Nasıl Düşünür?

Yanlış yapmayan insan yoktur.
İnsanlık yanlışını kabul ve düzeltmekle ölçülür.
Einstein 
****
ŞIMARIKLIK
Şımarıklık tüm topluma zarar veriyor, şımarıklık bir "sağlık sorunudur."
Şımarıklık çocuklarda da yetişkinlerde de görülür; insan hayatını  psikolojik ve bedensel olarak tehlikeye atar. Örneğin trafikte şımarık bir sürücü abartılı hareketleriyle herkes için tehlikelidir.

Şımarık insanlar için kendi keyfi, istediği gibi davranması her şeyden önemlidir. Diğer insanların tek görevi onun istediği gibi davranarak onu mutlu etmektir. Başkalarının önemi yoktur. Aksidir, ukaladır, alaycıdır. İlgi çekmek için yüksek sesle konuşur, küfür eder, abartılı el kol hareketleri yapar. Sorumluluk kabul etmez, hataları karşısındakine yükler, hep haklıdır, saygı göstermez. Hak etmediği taleplerde bulunur. Gücü yeterse saldırır, emri altındakileri ezer.

Şımarık insan mutsuzdur, çevresine de mutsuzluk saçar. Asıl sorun kişinin kendi sınırlarını bilmemesinden kaynaklanmaktadır.
Toplumun ve bireyin zarar görmemesi açısından bir yakının, sözü dinlenen bir büyüğün baş başa bir ortamda uygun bir dille bu davranışın yanlışını, sonuçlarını ve çözümünü göstermesi yararlı olabilir.
Prof. Dr. Faruk Yorulmaz - Önder Gazetesi   15.03.2010
****
BEYAZ GECELER
Bütün hayatları bilmek isterdim
ilginç geliyor bana bir gemicinin anlattıkları
eskiyen aşkları bırakıp yeni yükler aldıkları
beyaz bir gecede.

Bilmek isterdim Çamlıhemşinli
fırıncı ustanın niçin Batum'dan
göç ettiğini kömür yüklü mavnayla
beyaz bir gecede.

Beyaz bir gecede beyaz bir gecede
savrulmuş buralara Saraybosna'dan
elinde hiç işlemediği nakışı

Kış zorlu Makedonya komitacı
dolu buğulanmış camları vagonların
bakışı mavi gözleri dalgın o kadın
doğurmuş sonra annemi

Bilmek isterdim
Bozüyük Bilecik arasında
bin dokuz yüz kırk yedinin martında
tipi ve aç kurtlar saldırınca
tepesinde bir telgraf direğinin
donan gencecik hat bakıcısının 
hayatını.

Beyaz bir gecede.
ne söylenecek bir türkü
ne yazılacak bir roman olan
bütün hayatları
yaşanmış bütün hayatları bilmek isterdim.
beyaz bir gecede...
Behçet AYSAN
****
EKSPER NASIL DÜŞÜNÜR?

   Batı                       Doğu
♠ 1064    .....            ♠ V4
♥ A853   .....            ♥ R64
♦ V106   .....             ♦ AD5
♣ R4      .....             ♣ AD1052

Doğuda 1 Nt açtınız.
Ortağınız 3 NT ye yükseltti.
Güney kör çıkıyor, dördüncü iyi. 

Nasıl oynamalı?
Polonyalı usta Cezary Balicki elden kör rua ile alıp yerin kör asına gitti. Bu sırada kuzey ne defos edeyim diye düşünmeye başladı.  “Beşli bir rengi olsaydı düşünmeden o renkte bir defos yapardı”  diye düşünen  Cezary Balicki, kuzeyin dağılımını 4144 olarak belirleyip  trefl valesine empas ile elleri topladı. Karo empas ise geçmiyordu.
“Briç Dünyası sayı: 88”

Niçin Araya Girilir?

görsel. flickr
*****
Horace Silver - Song for My Father
*****
Belirsizlik,
tüm işkencelerin en kötüsüdür.
Alexandre Dumas
*****
SIRADAN BİR GÜN
Buraya, denizi gören bu dağın eteğine,
dilimde yarı unutulmuş şarkı sözleri,
kulağımda su sesi, suların sesi,
rüzgâra sarınıp geldim.

Ağaran gün, kararan geceyle,
kirazın kızarma hızıyla geldim,
bir uzun havayla çok uzaklardan
can havliyle
bu tutuk dil çözülsün diye
bekledim.

Şimdi
tek ses, zeytin ağaçlarından gelen
ağustosböcekleri,
tek ateş, kızgın kayalardan yansıyan
ağustos güneşi,
tek umut, yıllarca dolaştığım imgelemin
koyaklarında
bize sevgiyi sezdiren bütün o yitirdiklerimizle
birlikte soluduğumu sandığım
o derin sessizlik,
o akşam serinliği...
Cevat Çapan
*****
NİÇİN ARAYA GİRİLİR?

Bir kontratı yapmak için,
Yarışmak için,
Atak göstermek için,
Rakip deklerasyonunu bozmak için.

Zonda araya girersek amacımız kontratı almak ve yapmak olmalıdır.
Zonsuzken amaç blokatif veya atak göstermek olabilir.
Araya girişlerde puan azaldıkça renk kalitesi artmalıdır. Minimum puanla araya giriyorsak renkte en az iki tepe onör olmalıdır. 
İki seviyesinde iyi bir rengimiz varsa örn.RDV984 mutlaka araya girilmelidir.

Araya girdiğinizde ortak size iki seviyesinde destek verirse ondan 3 koz bekleyin ama daha başka bir şeyi olmayabilir. Ortak burada toplam love kuralını kullanarak 4 kozla üçe, 5 kozla dörde yükseltir.

Araya girişlerde puan aralığı ne olmalı?
Puan çok önemli değil. Elinize bakınca kartlar size söyler ne yapmanız gerektiğini. Dikkat edeceğimiz şey,  zon durumu, kaçıncıdan konuşuyoruz, uzun renklerin kalitesi ve daha başka şeyler… Overcal rakibe de bilgi verir. Evet doğrudur ama bizim de en iyi defansı ve atağı bulmamızı sağlayacaktır. 

Oyun açıyorsunuz, rakip araya giriyor, ortağınız kontur atıyor ve diğer rakip 3 veya 4 seviyesinde konuşuyor. Ne hissedersiniz? Çok rahatsızsınız değil mi, evet bu durumda bütün oyuncular çok rahatsız olur. İyi oyuncular da bu durumu bildikleri için devamlı araya dalıp çıkarak sorun üstüne sorun yaratırlar.

Elin rakibe ait olduğunu gördüğümüz anda hemen araya gireceğiz, onları rahatsız edeceğiz,  sistemlerini bozmaya çalışacağız. Dikkat edeceğimiz şey mümkünse vurulmamak, kontur yememek olacak.
“mehmetagir.com”

Kompetisyon (Yarışsallık)

Değerlendirilmeyen düşünce,
yenmeyen yemek gibidir.
Hiçbir yararı yoktur.
Herbert Carlson
****

Bazen 
yapacak bir şey kalmadığında
zorunluluk sizi cesur kılar.
Thomas More
 ****


ÖVÜNEN AY
Ey ay, bütün dünyayı ışıtabilirim diye övünüyorsun.
Fakat bak, kollarımda, yatıyor ay parçası sevdiceğim.
İnanmazsan kaldırayım perdeyi de bak.
Ama sevdiğime aşık olacağından
Ve dünyayı karanlıkta bırakacağından korkarım gene de.
Naapet Kutyak - Çeviren: İsmail Haydar Aksoy

****
KOMPETİSYON = REKABET = YARIŞSALLIK

Ortaklar arasındaki konuşmanın amacı “Ne’ye?” ve “Kaç’a?”oynayacağımızı saptamaktır. 
Eğer ortağımız ile elimizde yeteri kadar güç varsa acele etmeden “mükemmele” ulaşmaya çabalamalıyız.

1 trefliden 3 NT ye kadar 15 “söz” var. Gelebilecek binlerce el arasından en uygunu bulmak için özenli bir ayıklama ile sorunu çözebilirsiniz. Ortakların elinde 5 ya da 6 kez konuşma imkanı bulunabilir. Bütün sorun “ayıklama” bilgisine sahip olmaktır.

Serbest sekansta “yavaş, ama mükemmel” ilkesi yürür. Gerçek yaşamda bu kadar rahat olamazsınız. Rakipler işe karışırlar ve yaşamı sizin için olabildiğince zorlaştırmaya çalışırlar. Özellikle; rakibin de bir kontrat oynayabilecek gücü varsa... İşte sorun burada başlar. Yarışsallıkta “yavaş, ama mükemmel” ilkesinin yerini “yaklaşık, ama hemen” ilkesi alır. 
Serbest sekansta ortakla bilgi alışverişi yaparak bir kontrat seçimi yaparsınız. 
Yarışmada ise bir el, kendi başına “Ne’ye ve Kaç’a” sorularını yaklaşık olarak yanıtlayarak yarışma isteğini ortaya koyar. Soldaki rakibin oyunu açmasıyla birlikte deklere önünüze 4 Pik veya 5 Trefl olarak gelebilir. Siz muhteşem bir elle hiçbir şey söyleyemeden kalabilirsiniz.

Bu nedenle, ya kontratı biz oynayacağız ya da rakip oynayacaksa, 
batması bizim için karlı olacak bir kontrat deklare etmesini sağlamalıyız. 
Bizim oynayacağımız kontratı rakip oynamak istiyorsa bedelini en ağır şekilde ödemelidir.
Bu amaçla yaptığımız mücadeleye briçte rekabet = Kompetisyon = Yarışsallık diyoruz. Yarışsallığın özü işte budur.
“Mehmet Aydın”