15 Kasım 2015 Pazar

Turnuva Skoru Nasıl Hesaplanır?

PLÁCIDO DOMINGO – Cocula
http://www.youtube.com/watch?v=mNDCsEOCVrM
***
Bu evrende hiç kimse üstün ya da değersiz değildir.
Bu nedenle üstün bir sınıfa ait olduğunu iddia eden hiç kimse üstün değildir.
Kendisinin değersiz olduğuna inanan kimse de cehaletin kurbanıdır.
Gandhi - felsefe kulübü
***
Genellikle insanlar sizi kritik edip sizinle alay etmek için her zaman bir eksiğinizi bulacak ve kimse sizi olduğunuz gibi kabul etmeye yanaşmayacaktır. Bunun için, doğru bildiğiniz şekilde yaşayın ve kalbinizin sizi yönlendirdiği yere gidin! 
Charlie Chaplin
***

DÜŞÜMDE
Düşümde gördüm Cahit’i:
Banka gibi bir yer,
Aynı servise verilmişiz,
Yolumu gözler.
*
Baktım ki, toplamış memurlarını
Nutuk çekmede şefimiz.
El edip geçecektim yerime
Sessiz.
*
Cahit bu, dayanamadı, boynuma atıldı.
Gözyaşlarını duydum yüzümde bir ara.
O, düşümde ağladı.
Bense uyandıktan sonra...
Ziya Osman Saba
***
TURNUVA SKORU NASIL HESAPLANIR?
Briç borduyla birlikte diğer masalara devredilen ve her ekip tarafından kazanılan skorların yazıldığı skor kartları vardır. Her bir ekibin skorunun aynı eli oynamış diğer ekiplerin skorlarıyla karşılaştırılmasıyla turnuvanın nihaî skoru elde edilir.

Çiftler (Pairs) Oyunu Skor Hesaplaması
Turnuvadaki tüm bordların oynanması bitince, her bir skor kartına o bordu oynamıĢ bulunan tüm çiftlerin skorları işlenmiş olacaktır. Skor kartları turnuva direktörlerimce toplanır ve skorlar karşılaştırılır. Çiftler Oyununda genelde Matchpoints-MP skor yöntemi uygulanır. Bu yöntemde bordu kazanan ekiplere 2 puan, aynı skoru elde eden ekiplere 1 puan verilir. Sonra her bir çiftin tüm bordlarda ettiği toplam matchpoint skorları hesaplanır. Bu sonuç teorik maksimum skora göre yüzdeye (%) dönüştürülür.
*
4-lü Takım Oyunu Skor Hesaplaması
Briç takım maçının skorunun hesaplanmasında kullanılan birçok yöntem vardır. Uluslararası Maçpuanı Skorlaması (International Matchpoint IMP) en yaygın kullanılan metottur.
IMP Skor hesabında kazanılan net skor, IMP skor Tabloları kullanılarak dönüşüme tabi tutulur. Bu dönüşümün amacı iki takımın skorları arasındaki büyük skor farklarının daha gerçekçi şekilde değerlendirilmesini sağlamaktır.
Örneğin aynı bordda takımlar arasındaki skor farkı 20 ise IMP tablosu kullanılarak bu skor 1 IMP‟ye dönüştürülür. Bir diğer borddaki skor farkı da 450 (620 ye 170) ise bu 10 IMP‟ye karşılık gelecektir. Böylece iyi oyun adilce ödüllendirilmiş olur.
Board-a-match (BAM) olarak bilinen diğer bir skor tekniğinde her bord eşit ağırlık değerindedir; her bir el ya kazanılır, ya kaybedilir ya da berabere olur.  
“emin yaykın. sorularda briç”
görsel: flickr

7 Kasım 2015 Cumartesi

Şilemlere Kontur Atmak

Aslında hiç kaybetmedim,
sadece sistemin istedikleri kazandı.
Meteliksiz olabilirim ama niteliksiz değilim.
Charles Bukowski
*****
YARATICILIK
Drama insan gelişiminde oynama ve canlandırmaya yönelik yapısı ve çok yönlülüğüyle önemli bir alandır. Yaratıcı bireyler özgürlüğüne düşkündür, yetilerini alışılmadık biçimde deneyimleyerek farklı şekilde aktarırlar.
*
Oregan Üniversitesi'nden J.D. EWAN daha çok kaynaktan yararlananın daha yaratıcı olduğunu savunmaktadır. Yaratıcı bireyler sentezleme ve analizi daha iyi kotaranlardır ve olanakları zorlarlar. Özünde farklılık yatar. Birbiriyle ilişkisi olmayan kavram ve görsel unsurlar arasında bağlantılar kurma yeteneğidir yaratıcılık. Hayal gücü olmadan düşünce üretilemez. Yaratıcı insan okuyan, gözlemleyen, dinleyen ve araştıran bireydir.
*
Özgür düşünebilen bireyler yeni dünyaları kurabilirler.
'sahneden.com'  drama
*****
UÇURUM, SU, KIRLANGIÇ
Alnın bir uçurum
önce gözlerimin
sonra dudaklarımın düştüğü
ve her seferinde
saçlarına takılıp kaldığı bir uçurum.
*
Serin bir su alnının kokusu
Bu çok sıcak şehirde
birdenbire önüne çıkan
yenileyen, dirilten
serin bir su.
*
Gözlerin
yükü ağır iki kırlangıç.
Bana doğru, kalbime doğru
uçan, uçan iki kırlangıç.
Kimi zaman değip geçen,
kimi zaman çarpıp kalan,
karanlık şeylerden aydınlıklar taşıyan,
sevinçle kederi,
aşkla çileyi,
bugünle yarını yansıtan
iki kırlangıç ...
Süreyya BERFE
*****
ŞİLEMLERE KONTUR ATMAK

Şİlemlerin konturlanmasında, iyi bir değerlendirme gerekir, zira güçlü ellere sahip oldukları belli olan rakipleri batırabilme ihtimali çok düşüktür. Bunun karşısında; 100 ya da 200 skor elde etmeyi umarken, şilem hele bir de sürkontrlu başarılı olursa, büyük bir skor kaybı kapıda demektir.

Ceza kontrları açısından şilemler, Kozsuz ve Kozlu şilemler kategorilerinde incelenmelidir. 
Kozsuz şilemlerin konturlanmasında, kozsuz oyunların konturlanması için ortaya konan prensipler aynen geçerlidir.

Lightner Konturu
Rakiplerin gönüllü ve kontrollu olarak konuştukları (voluntarily bid) KOZLU ŞLEM oyununda, açılış rengini belirtmek için kullanılan bir konturdur.
Rakiplerin artırmayı sizin almanızı engellemek için yaptıkları Feda (sacrifice) şilem ilânlarındaki kontur bu kapsamda değildir, ceza anlamındadır.
Lightner konturunun amacı, alışık olunmayan bir açılış yapılmasının istenmesidir. Oynanması istenen renk, kendi ortaklığınızın evvelce konuşmuş olduğu renklerden biri kesinlikle değildir. Konturcu, başka bir renge çakadır ya da o renkten AK (!) vardır. Açılışı yapacak oyuncudan bu özel rengin bulunmasını istenmektedir.

Açılışı yapacak oyuncu aşağıdaki önceliklere dikkate etmelidir:
1. Koz renginin açılışı, ASLA DEĞİL,
2. Konuşulmamış tek bir renk kalmış ise, o renk ASLA DEĞİL,
3. Kendi ortaklığınızın konuştuğu renk, ASLA DEĞİL,
4. Yer’in konuştuğu (tercihan tekrarladığı) bir renk,
5. Dekleran’ın yan (ikinci) rengi,
6. İlk kartın açılışını yapacak oyuncunun konuşulmamış en uzun (5/6+) rengi.
“emin yaykın, ozurortak”
görsel: flickr