26 Ocak 2011 Çarşamba

Her Şey En İyi Şekilde Yapılmalıdır



Bana yalan söylediğine üzülmedim.
Bundan sonra sana inanamayacağıma üzüldüm.
Friedrich  Nietzsche
*****
GÜZ DİZELERİ

Düşüncem burculanır sana doğru gitti mi,
iner dibe o tatlı bakışının altında.
Ak, çıplak ayakların aşağ'da köpük gibi,
yeryüzü sevincidir gülen dudaklarında.
*
Kısa bir büyü vardır geçici sevgilerde,
ki acıya sevince eşit son verse gerek.
Bir saatti, karlara bir adı yazdım yerde,
bir dakikaydı, kumda sevgimi söyleyerek.
*
Dökülüyor kavaklı yola sarı yapraklar,
içinde sevgililer gidip gelirken yine.
Ve güzün kadehinde belirsiz bir şarap var,
ki güllerin, ey bahar, düşecektir içine.
Rubén Dario, çeviren: Sait Maden

*****
HER ŞEY EN İYİ ŞEKİLDE YAPILMALIDIR           
Ünlü orkestra şefi Artura Toscanini'nin 80. doğum gününde, oğlu Walter'e babasının en önemli işinin, en büyük başarısının ne olduğu sorulmuştu. 

Walter şu cevabı verdi:
" Babam açısından böyle bir şey düşünülemez. Çünkü herhangi  bir anda ne iş yapıyorsa, o iş babamın hayatının en önemli işidir. İster bir orkestra yönetsin, isterse bir portakal soymuş olsun.  
Yaptığı her şeye son derece önem verir ve özenle yapardı."

1 yorum:

Sabahattin Gencal dedi ki...

"Herhangi bir anda ne iş yapıyorsam, o iş hayatımın en önemli işidir." diyebilenler başarıyı ve mutluluğu büyük ihtimalle yakalayabilir.
Blog çalıçmalarınızda başarıyı yakaladığınızı görüyorum. İnşallah mutluluğu da yakalamışsınızdır.

Gençliğimde briç oynardım; uzun yıllar oluyor ki ne oynadım, ne de briçle ilgili yazılar okudum.

İnşallah sizin bu güzel derlemelerinizi okuyacağım. Bu derlemeler masa oyunundan çok bir hayat oyunu kuralı gibi. Onun için bir kere daha sizi tebrik ederim.

Başarılarının devamı dileğiyle.