görsel. pinterest
*****
sana ışık tutanlara sırtını dönersen;
göreceğin tek şey kendi karanlığındır.
Descartes
*****
DÜŞÜNCE DEĞİŞTİRMEK/ MELİH CEVDET
ANDAY
Bir
düşünceye ölüme değin bağlı kalmak, eskiden beri övüle gelmiştir. Ama çoğun, o
düşüncenin niteliği değildir beğenilen, salt bağlılık erdemidir. Nice
devrimciler bilirim, başına şapka giymemek için Mısır’a gittiğinden ötürü Mehmet
Akif’i övmüşlerdir.
Ataç’ı sık sık düşünce değiştirmekle suçlarlardı. Önden
sevdiği bir ozanı sonradan yerermiş; bir gün şunu dediyse, ertesi gün tam
tersini söylenmiş. Anımda aldanmıyorsam, Ataç, bir yazısında, aşağı yukan,
şöyle yanıtlamıştı onu yerenleri:
«Düşüncemi değiştirdiğimi söylüyorlar. Büyük düşünürlerin
başarabileceği iştir düşünce değiştirmek. Oysa benim iki üç düşüncem var,
sırayla kullanıyorum onları. Benden de az düşüncesi olanlar, düşünce
değiştirdiğimi sanıyorlar.»
Belki de Gide’i düşünmüştür böyle söylerken Ataç, çünkü
ozanlarla, yazarlarladır onun işi. Oysa düşüncelerini değiştirdiklerini
söyleyenler yalnız onlar değildir; bilim adamları, devlet adamları da vardır
düşünce değiştiren. Demek, bir düşünceye bağlılık erdemi karşısında, düşünce
değiştirmek erdemi de var; aldandığımızı, yanıldığımızı anlayınca artık
düşüncemizde direnmemek, yeni baştan doğruyu aramak erdemi. Bilimle
uğraşanların töresi bu değil midir? Deneylerin yanlış çıkardığı bir varsayımda
direnmek erdemlilik sayılamaz. Bunun gibi, boş inançlara bağlılık da övülemez.
Bir düşünceye bağlı kalmak erdemi gibi, düşünce
değiştirmek erdemi de çekicidir, sarar. Bu yüzden, düşüncelerini değiştirdiklerini
söyleyenler az değildir.
Ancak, düşüncelerimizi değiştirmek pek de kolay olmasa
gerek. Bunun için, önce
bir düşünceniz olacak, sonra başka bir düşünce daha edineceksiniz, daha
sonra o güne değin yanıldığınızı kendinize de, çevrenizdekilere pek yürekle
söylemekten çekinmeyeceksiniz... Babayiğitlik ister, herkeste bulunmaz bu
erdemler.
Sanat yapıtları karşısında değişmenin ise, korkulacak bir
yanı da, övünülecek bir yanı da olmamak gerekir. Önden sevdiği bir ozanı
sonradan yerdi diye —böyle yaptı ise^— Ataç’ı suçlamak yanlış olduğu gibi,
Ataç’ın da ben değişiyorum gibilerden övünmesi yersizdir. Gerçekten düşünen bir
kişiye yakışan, bu değişikliğin nedenleri üzerinde durmak, böyle yaparken de
gösterişten, başkalarını aldatmaktan kaçınmaktır.
Bana sorarsanız, değiştiğini söyleyen birine inanmam için, onun önceden
düşündüğüne inanmam gerekir, derim. Öylesine değişenler var ki, eskiden
inançla, gözleri sulanarak savundukları düşüncelerin topunu, gene inanarak,
gözyaşları ile yererler. Oysa Bacon: «Eskiyen düşüncelerimizi atarken uyanık olmalıyız. Çünkü
ishal gibidir bu iş, iyileri de birlikte gider.» diyor.
Doğu - Batı, 1961
Türk Edebiyatından Seçmeler, Cevdet Kudret, İnkılap ve Aka, 1981 s.503-504
Mevsimsiz.net
*****
HENRİK
Halep, Edirne, Nazilli, Rize, İzmir, Konya.
Böyle yazdı adımı Türk telefoncu
bir yanlışlığı önlemek için.
Böyle yazdı adımı Türk telefoncu
bir yanlışlığı önlemek için.
Bense büyük bir yanlışlıktan başka bir şey değilim:
Boşuna uğraştım düşlerde bir zamanlar
bulmak için kendimi bu adı geçen yerlerde.
Boşuna uğraştım düşlerde bir zamanlar
bulmak için kendimi bu adı geçen yerlerde.
Haritada tanımadığım adlar olmaktan çıkıp bu yerler,
beni aralarında bağlantı olarak bırakıp giden
birer kişi oldular.
beni aralarında bağlantı olarak bırakıp giden
birer kişi oldular.
Henrik NORDBRANDT
Çeviren : Murat Alpar
*****
LANDY
LANDY Rakiplerin 1NT açışına dördüncü
pozisyonda kullandığımız bir defans Konvansiyonudur.
Alvin Landy tarafından tasarlanmıştır.
Temel
özelliği 2 Trefl ile Majörlerin gösterilmesidir.
Esnek oynanırsa en az 4-4 Majör,
biraz daha katı oynanırsa en az 5-4 majör (bazı
oyuncular bu durumda beşli kör gerektiğini savunur)
en disiplinli 5-5 majör şeklinde oynanır.
Bu disiplin Zon durumuna da bağlanabilir,
lehte Zon durumunda 4-4 majör ve aleyhte zon durumunda 5-5 majör
şeklinde.
Landy ( Uyandırma Pozisyonunda birinci pozisyondaki rakibin 1 Sanzatu açışından sonra partner ve açanın ortağı pas geçip sıra bize geldiğinde ) kullanılır.
Landy ( Uyandırma Pozisyonunda birinci pozisyondaki rakibin 1 Sanzatu açışından sonra partner ve açanın ortağı pas geçip sıra bize geldiğinde ) kullanılır.
Uygulama:
a. Pas Uzun
Trefllerle ve zayıf elle oynamak için.
b. Uzun Karolarla ve
zayıf elle oynamak için.
c. 2 Majör Zayıf
elle en düşük seviyede tercih
d. 2 NT 1 tur
forsing olup ortağından en iyi majörünü göstermesini ister. Ancak bazı
oyuncular bunu her iki majörde dörtlü destek şeklinde oynarlar.
e. 3
Trefl üstteki 2 NT cevabı gibidir. Bu iki deklareden biri her iki
majöre dörtlü destek gibi oynanır.
f. 3 Karo
Kaliteli 6+ ve iyi el. Zon davet
g. 3 Majör
Minörlerde kayıp değerleri olmayan iyi bir el. Zon davet
h. 4 Majör
Oynamak için.
**
MULTI LANDY
Landy Amerikalı briççi Alvin Landy tarafından
geliştirilmiş olup zamanın popüler 1NT
defans Konvansiyonu idi.
Multi Konvansiyonu Avrupa'da popülari'te kazandıkça "Multi" konsepti Landy'ye de uygulanmaya başlandı ve Landy sonunda multi-Landy oldu.
Aynı gelişme Amerika'da Kit Woolsey öncülüğünde gerçekleşti. Multi-Landy dünyanın bu bölgesinde "Voolsey" olarak bilindi.
defans Konvansiyonu idi.
Multi Konvansiyonu Avrupa'da popülari'te kazandıkça "Multi" konsepti Landy'ye de uygulanmaya başlandı ve Landy sonunda multi-Landy oldu.
Aynı gelişme Amerika'da Kit Woolsey öncülüğünde gerçekleşti. Multi-Landy dünyanın bu bölgesinde "Voolsey" olarak bilindi.
Temel özellikleri
1. Kontur
Dörtlü majör ve 5+ minör, ya da uzun bir minör
2. 2 Trefl
Klasik Landy'de olduğu gibi majörler,
3. 2 Karo
Multi gibi majörden Zayıf-2 eli,,
4. 2 Majör beşli
majör ve 4+ minör,
5. 2
SA Minörler şeklindedir.
a. 2 Trefl araya girişe uzun olan majörünü söyler, majörleri eşit uzunluktaysa 2 Karo deklare eder.
b. 2 Karo araya girişe 2 Kör deklare ederek uzun rengi sorar.
c. 2 Kör araya girişte genelde minör de 5
parçadır ama çok sağlam bir 4 parça da olabilir. Ortak 3 parça Kör ile pas
geçer, yoksa 2 NT deklare ederek minör rengi ister. Yalnız minör rengin
çok iyi bir 4 parça da olabileceğini göz önünde bulundurmalıdır.
d. 2 Pik araya girişe 3 parça Pik ile pas
geçer, yoksa 2 NT deklare ederek minör rengi ister. Tabii gene minörün çok
iyi bir 4 parça olabileceğini düşünerek.
e. 2 NT araya girişte minörler en az
5-5 olacağı için uzun minörünü söyler.
f. 3 seviyesindeki araya girişler 7 parça
ve preemptive’dir, pas geçilmelidir.
http://zafiy.blogspot.com.tr/2016/11/65.html
Zafer Ulusakarya’ya teşekkürler.
Zafer Ulusakarya’ya teşekkürler.
**
MULTI LANDY
2 Trefl Landy konvansiyonunun geliştirilmiş şeklidir.
Cappeletti ye çok benzer.
Aralarındaki fark 2 Trefl ve 2 Karo müdahalelerinin anlamları yer
değiştirmiştir.
DBL (kontur)----------------Eşdeğer el veya ceza.
Double : Ortaklık anlaşmasına
bağlı olarak değişir.
...............a. Penalty
...............b. 4-kart major ile uzun minor.
...............c. 5+ Trefl ya da karolar
4-kart major olabilir.
2 TREFL----------------------Majörler (5-5)
2 KARO-----------------------Uzun bir renk 6+ Kart.
2 KÖR-------------------------Kör ve bir Minör (5-5)
2 PİK---------------------------Pik ve bir Minör (5-5)
2 NT----------------------------Minörler (5-5)
3 Renk-------------------------7+ kart blokatif renk. Orijinal
konvansiyonda yoktur.
Yükseltenin cevapları Cappeletti cevapları ile aynıdır.
"mehmet özyeşilbaş" a teşekkürler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder