12 Şubat 2011 Cumartesi

Splinter

görsel. pinterest
*****
Eğitim,
insanın okulda öğrendiği her şeyi unuttuğunda
arda kalandır.
Albert Einstein
*****
ÖYLE YAKINDI Kİ BANA SESİN
Öyle yakındı ki bana sesin
Canını yaktım O’nun,
Çünkü ellerimde buldum yeniden
Ellerini senin.

Söyleyecek söz yok artık
Taşı gediğine koyacak -
Şimdi yaban O bana
Bir zaman dostum olan.

James Joyce
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy- 
“Chamber Music”den (1907)
*****
SPLİNTER BİDS
2 sıçrayarak yapılır:
 *13+ TP ile ortağın son deklare ettiği renkte 4+ kart koz desteği gösterir, forsingtir.
*Deklare edilen renkte singleton (tek) veya şikan (void) gösterir.
*5440, 4441, 5431 gibi dengesiz ellerle yapılır.
*Cevapçıda ayrıca kaliteli bir 5’li yan renk olmamalı.
*Araya girişe rağmen bozulmayan bir konvansiyondur.
*Kompetisyonun olmadığı durumlarda, cevapçının rengine tutuş olması halinde açıcı tarafından da yapılabilir.
*Singleton bir As veya Rua ile splinter yapmanın yararı tartışmalıdır.
*Genellikle ortağın ilk renginde singleton ya da şikan göstermek için kullanılmaz.
*İki sıçrama varsa kesin olarak splinterdir.
Bu konvansiyonun kavranması ve uygulanması çok basittir: 13+TP, koza iyi destek, söylenen renk singleton veya şikan.
“profesyonelbric

Hiç yorum yok: