19 Mart 2011 Cumartesi

Briç Dergilerinden

                                                                                                             punchstock
Zenginlik deniz suyu gibidir.
Ne kadar çok içilirse o kadar çok susanır.
Schopenhauer
****
VEDA
Yitirdim cebimdeki bütün adresleri
Yağmurlar, yağmurlar ortasında kaldım
Aklımı boğacak o selleri
Ben kendi damarlarımda yarattım

Artık ne bir satır yazı, ne de bir selam
Tek kişilik bu oyunda rol alabilir
Gitti bütün seyirciler, boşaldı salon
Geride kalan yalnızca, yalnızca maskelerdir

Eli naylon güllü o dostlukların
Bir tek anısı ve sızısı yok içimde
Yitirdim cebimdeki bütün adresleri
Kendimi kazandım bir başka biçimde...
Ahmet Erhan
****
BRİÇ  MAGAZİN ve BRİÇ DÜNYASI dergilerinden notlar
1.Standart bir oyuncunun ustalaşmak yolunda yapacağı en iyi şey her daim el saymaktır. “Mike Lawrence”
2. Etkili bir kart oyunu için bir tek yol bulunuyor:  Rakibin ellerini saymak.  
“briç dünyası sayı. 90”
3. Ortağını rahat ettir, kendisini rahat hissetmesini sağla. Ortağının ne düşündüğüne, nasıl hissettiğine önem ver, onun için önemli olanı anlamaya çalış.
”bricmagazin, sayı.44”
4. Risk almadan ikili turnuva kazanılmaz. Hiç riske girmeyip rakiplerin hata yapmasını bekleyen çiftler turnuva sonunda ortalama yüzde elli skor yaparlar.
“Briç Dünyası, sayı88”
5. Briç eğitiminde ilk öğrendiklerimizden biri, ortak oyun açıp da sağınız take-out kontru attığında  bizim sürkontrumuzun 10 HP göstereceğidir.
Oyuncuların çoğu, majör fit varken sürkontr atmanın iyi sonuç vermediği konusunda birleşirler.
Maço sürkontrlardan uzak durun. 
Sayı23,  briçmagazin,  Marilyn Hemenway

Hiç yorum yok: