22 Mayıs 2011 Pazar

Kantitatif 4NT

                                                                                                                        flickr

Johannes Brahms- Waltz
*****
TEMBELLERİN ÇALIŞMA GÜNÜ YARINDIR! 
Aziz Nesin
*****

BUGÜN DE ÖLMEDİM ANNE
Yüreğimi bir kalkan bilip sokaklara çıktım 
Kahvelerde oturdum çocuklarla konuştum
 

Sıkıldım, dertlendim, sevgilimle buluştum
 

Bu gün de ölmedim anne.
 


Kapalıydı kapılar, perdeler örtük
 

Silah sesleri uzakta boğuk boğuk
 

Bir yüzüm ayrılığa, bir yüzüm hayata dönük
 

Bu gün de ölmedim anne.
 


Üstüme bir silah doğruldu sandım
 

Rüzgâr, beline dolandığında bir dalın
 

Korktum, güldüm, kendime kızdım
 

Bu gün de ölmedim anne.
 


Bana böylesi garip duygular
 

Bilmem niye gelir, nereye gider?
 

Döndüm işte; acı, yüreğimden beynime sızar
 

Bu gün de ölmedim anne.
Ahmet ERHAN
*****
KANTİTATİF 4 NT

Kuzey-Güney zonda
Dağıtan: Güney
Atak: Pik 8
Batı      Kuzey        Doğu     Güney
-             -                  -            2NT (20-22)
Pas       4NT            Pas       6NT
Pas       Pas             Pas
Kuzeyin 4NT deklaresi kantitatiftir, güneye maksimum elle şlem deklare etmesini, minimum elle pas geçmesini söyler. Kuzey as sormak isteseydi 4 trefl (GERBER) ile sorardı. Sanzatu açışına 4NT ye sıçramak Blackwood değildir, şlem davetidir ve pas geçilebilir. As sormak için 4trefl- Gerber kullanılır.

Güney ilk turda pik onluyu denedi, doğu valeyi koyunca elden damla aldı. Kontratın olması için trefl ruasının doğuda olması şarttır. Güney ancak öyleyse yerdeki trefllerle 12 löveye ulaşır. Ama trefleri sağlamak için yere üç antre sağlamalıdır. Güney karo ruasını asla ezip, trefl empası yaptı, empas tutunca karo valesini çekip onluyu ezerek yere geçti. Tekrar trefl empası yapıp trfl asını çekti. Treflller sağlanınca  karo dörtlüsü yere antre olduğundan 13 löveye ulaştı. Eğer karolar 4-1 dağılsaydı, güney trefl ruasını doğuda ikili ummaktan başka bir şey yapamazdı.
“briçte temel bilgiler- briç dünyası yayınları”

Hiç yorum yok: