31 Ağustos 2011 Çarşamba

Briç Öğrenmek Pul Koleksiyonu Yapmaya Benzer

Dünyanın en büyük sihirbazı bile boş şapkadan tavşan çıkaramaz.
****
KULAK VERME
Kulak verme benim
sessiz ağlayışıma:
bir çölüm ben
ve ağlamalıyım

Kulak verme benim
uçucu aşkıma:
bir ırmağım ben
ve çağıldamalıyım

Kulak verme benim
sürekli kahkahama:
bir anım ben
ve sürmeliyim

Elisabeth Hazin, Brezilya 
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
****
BRİÇ ÖĞRENMEK PUL KOLEKSİYONU YAPMAYA BENZER
Briç öğrenmek pul koleksiyonu yapmaya benzer.
Ne kadar çok bilgi ve el biriktirirseniz o kadar çok zenginleşirsiniz.

Brice yeni başladığım yıllarda, verilen 10 borddan ancak 2 ya da 3'ünü ortağıma doğru olarak anlatabiliyordum. Ortağımın tarif ettiği on elden de ancak 2 ya da 3'ünü anlayabiliyordum. Okuyup öğrendikçe, oynayıp farklı dağılımlarla karşılaştıkça 10 borddan 5 – 6'sını ortağıma doğru anlatmaya, onun anlattığı ellerin de 5-6'sını anlamaya başladım.
Şimdilerde (30 yıldır oynuyorum) on borddan 7- 8'ini anlatabiliyorum, ortağımın anlattıklarının 7- 8'ini anlayabiliyorum. Kart oyunundaki hatalar da eklenince başarı düşüyor. Bricin pul koleksiyonu yapmaya çok benzediğini düşünüyorum. Zenginleşmek için daha çok bilgi ve el biriktirmeliyim.
görsel: deviantart  

Hiç yorum yok: