28 Ağustos 2011 Pazar

Dekleran ve Ortağı

                                                                                                          flickr
İnsan özgür olmadan mutlu olamaz.
Dante Alighieri
*
MİNİ MİNİ ADAM
Mini mini adam, mini mini adam,
Kanaryanı salıver uçmak isteyen.
Mini mini adam, kanaryayım ben.
Izin ver bana uçmak için.
 
Ben kafesindeydim senin, mini mini adam,
Kafesimi bana vermiş olan mini mini adam.
“Mini mini” derim çünkü anlamazsın beni sen
Ne de anlayacaksın.
 
Ne de ben seni anlarım, fakat bu arada
Kaçmak istediğim kafesi aç bana.
Ben seni yarım saat için sevdim, mini mini adam,
Sorma bana yeni baştan.
Alfonsina Storni
*
DEKLERAN VE ORTAĞI

Buradan Hiçbir Şey Duyulmuyor
Papaz iki metre ilerisinde duran zangoca hiddetle sorar:
- Gizli gizli sen mi içiyorsun kutsal şarabı?
Zangoçta derin bir sessizlik. Papaz iyice köpürür!
- Sana soruyorum, duymuyor musun beni?
- Buradan hiçbir şey duyulmuyor efendim.
- Olacak şey mi, iki adım öteden beni duymuyorsun.
Zangoç bıyık altından güler:
- İsterseniz yer değiştirelim anlarsınız.
Yer değiştirirler, bu kez zangoç seslenir:
- Kilise için toplanan bağışları kim zimmetine geçiriyor?
Papaz mırıldanarak:
- Hakikaten ya,  buradan bir şey duyulmuyor!
"Emre Dikmen"

Hiç yorum yok: