23 Ekim 2011 Pazar

Eddie Kantar'dan Briç Öğütleri

                                                                                                              flickr


Lasse Pihlajamaa- Valssi menneiltä ajoilta
*****
Herkes cahildir ama farklı konularda.
Will Dogers

*****
ÇİN İŞİ
Hayır, madam siz değilsiniz sevdiğim
Sevdiğim ne Ofelya, ne de Beatris
Ne de sizsiniz, ne de siz, Jülyetçiğim
İri gözlü sarışın Lora, ne de siz

Benim sevdiğim güzel şu anda Çin'de
İhtiyar akrabalarıyla oturur
Narin çinilerden kuleler içinde
Sarı Nehir karabatakla doludur

Gözleri vardır şakaklara çekilen
Bir avuçluktur küçücük ayakları
Bakır lambalardan daha aydın bir ten
Kırmızı boyalı, uzun tırnakları

Başını uzatır kamış kafesinden
Kırlangıçlar geçer sürüne sürüne
Şarkı söyler her akşam kendiliğinden
Söğüt dalına, şeftali çiçeğine
Theophile Gautier  - 
Çeviri: Orhan Veli
*****
EDDIE KANTAR’dan BRİÇ ÖĞÜTLERİ
A. 
1- Asla unutmayın ki bir partnerle oynuyorsunuz, defansa onun bulunduğu yerdeki görüş açısından bakın ve sizin sahip olup onun olamayacağı bilgileri ona vermeye çalışın, hayatı partneriniz için kolaylaştırın.
2- Deklerasyonu hatırlamadıkça tam anlamıyla uygun ve doğru defans yapamazsınız.
3- Rakiplerin hangi sistemi oynadıklarını bilmedikçe doğru defans yapamazsınız.
4- Kartları izlemedikçe (özellikle küçük arkadaşları) doğru defans yapamazsınız.
5- Saymıyorsanız doğru defans yapamazsınız.
6- Eğer çeşitli yüz hareketleri ya da hoşnutsuzluk belirten değişik tavırlar sergilerseniz; ortağınızdan doğru defans yapmasını bekleyemezsiniz.
7- Defansta tek bir amaç vardır "kontratı batırmak" eğer turnuva brici oynamıyorsanız yada kontrlu bir kontrata defans yapmıyorsanız; kontratı batırmak uğruna deneyeceğiniz defans yüzünden rakibin fazla löve yapmasını dert etmeyin.
8- Bir oyuncu deklerasyonda tereddüt ederse; problemli bir eli vardır, eğer o oyuncu dekleran olursa; tereddüt kafasında ve elinde hala duruyor olacaktır.
9- Defansta en önemli strateji kontratı batıracak sayıda löve almaya çalışmaktır, defans bu fikir üzerine kurulur, fazlası ya da azı için değil.
10- Atak kartını seçerken dikkat et, birçok kontratın kaderi bu bir tek karta bağlıdır, doğru karar için deklerasyona bir daha bak, o bu konuda kılavuzdur.
11- Ataklar ve sinyalleşme konusunda siz ve partneriniz aynı frekansta olmalısınız.
12- Eğer sen ya da (daha sıklıkla) partnerin bir hata yaparsanız, serinkanlılığını kaybederek, mantıksız hareketler yapma. Birçok kontrat defansın bir hatasından dolayı yapılır (daha nadir olarak da 2 hatadan) bunu herkes yapabilir, sorun etme.
13- Eğer partner güzel bir oyun oynadıysa onu nazik bir kelime ile kutla.
14- Elin oynanma temposu dekleranın problemleri konusunda ipucu verir, örneğin 4-3 koz fitine oynarken genellikle çok yavaş oynar.
15- Kontratı batırmak için her ikisi de eşit şansa sahip olan 2 yol görünüyorsa; basit olan yolu tercih et (Başkasının elindeki gazetedeki köşe yazılarını okumaya alışık biri değilsen)
16- Eğer defansta kazanacak olan oyunu gördüyseniz; idareyi ele alın
17- Partnerin beceri düzeyini göz önünde bulundur, zayıf bir partnerle oynarken, sadece kendi elinin gösterdiği yolda hamleler yapacaktır.
18- Partnerin sinyallerini izle, onun anlattıkları rakibinkinden daha güvenilir ve yol gösterici olacaktır.
19- Doubleton ve singleton kartlarınızı elinizin ortasında tutun, bazı oyuncular kartlarınızı nereden çıkardığınıza bakar.
20- Var olması mümkün görünmeyen tehlikelere karşı önlem almaya çalışmayın, sadece deklerasyon ve oyun tarzına göre tutarlı ve makul olan tehlikelere önlem alın.
B.
1- Rakipler misfitte iken koz atak etmeyin.
2- Eğer partnerde koz renginin singleton olduğu belli olduysa; Kxx'den koz atak etmeyin, çünkü kimse koza devam edemeyecektir, başka bir atak deneyin ve partnerin zorunlu durumda koz dönüşünü bulmasını umun.
3- Koz kontratlarında aldatıcı ataklar; 10 9 x'den=9 ve QJ'den J'dir
4- Dummy uzun bir yan renk gösteriyorsa ve siz bu rengi iyi sıkıştırıyorsanız; koz atak etmek iyidir, aksi halde koz atağı dünyanın en kötü atağıdır.
5- Rakipler kendi istekleri ile şlem ilan ettiklerinde, bir As'ınız varken, singleton'unuzu atak etmek çok yanlıştır, böylece deklarana o renkteki kayıp onörü partnerinizde bulması konusunda yardım etmiş olursunuz.
6- Başka bir elde yanda As'ınız yok iken, singleton atak etmeniz, başarılı olabilir.(biraz şans ile; o rengin yada kozun As'ı partnerinizde ise)
7- 3NT'ye atak ettiğiniz gibi,6NT'ye atak edemezsiniz.Örneğin eliniz=K10764 Q76 Q84 83 şimdi deklarasyon; 1NT pas 3NT herkes pas şeklinde olsaydı, atağınız otomatik olarak pik olacaktı, ama deklarasyon; 1NT pas 6NT herkes pas şeklinde gelişirse; pik atak etmek korkunç olur, rakiplerde 32-33 puan vardır ve partner canlı cenaze gibi görünmektedir, en iyisi trefl 8 atak edip, rakibin empaslarda kaybetmesini ummaktır.
8- Koz ya da sanzatuda ortağınızın rengine destek vermiş iseniz (deklarasyonda) 3 yada 4 boştan; büyük, destek vermemiş iseniz küçük atak edin.
9- Üç küçükten partnerin rengine, büyük atak ettikten sonra ( örnek: 862'den 8),2. seferde ortanca kartı verin (6)
10- Dört küçükten küçük atak ettikten sonra ( örnek: 8632'den, 2) diğer lövede kalan en küçük kartı vermek gerekir, yani 2'li atak edip 3'lü ile devam edin.
11- Dört küçükten en büyük atak ettikten sonra, en küçük vermemiz gerekir (örnek: 8632'den, 8 li atak edip, diğer seferde 2'li vermek gerekir)
12- Partner bir konuşma yaptıktan sonra, rakipler kendi istekleri ile şlem ilan eder ve partner kontr atarsa, partner bir void'e yada rakip renklerden birinde AK'ya sahiptir
13- Stayman, Jacoby transferler, cue-bid'ler yada Blackwood cevapları gibi artifisyel deklarelere kontr atılmış ise bunlar atak isteyen kontr'dur (Not: Splintere kontr'ların ne tip atak istediği konusunda partnerlik anlaşması gerekir, örneğin kalan renklerden büyük olanını istemek makuldur, yoksa splintere splinter rengini isteyecek şekilde kontr atmak pek yararlı değildir)
14- Düşük seviyede bir artifisyel deklereye atak isteyen kontr atmak en az 3 onör kartlı ve en az 5'li bir renk gerekir, 4 yada daha yüksek seviyedeki bir artifisyel deklareye, direkt atak kontru için ise en az KQx gerekir.
15- NT kontratlarına konuşulmamış bir rengi atak ederken, onörsüz 4'lü renkten, 4. çıkmak, rengin gücü konusunda partneri yanıltabilir. en iyisi; en büyük yada 2. büyük çıkmaktır. En büyük marka 8'li ise; 8'li çıkmak, 9 yada 10 ise, 2. büyük çıkmak iyidir.( örnek: 8 6 3 2 den; 8, 9 7 6 3 yada 10 7 6 3' den; 7 çıkmak doğrudur)
16- AKx(x)' den renk kontratlarına atak konusunda partnerinizle anlaşmalısınız, tabi sek AK'dan atak konusu buna uyumlu olmalı.
17- 
Bu konuda tavsiye edilen; AKx(x)' den renk kontratlarına As atak edilmesidir.

1 yorum:

Hatsumomo dedi ki...

Siir çok güzel ,elinize sağlık !
Güzel bir pazar dileklerimle,sevgiler .