30 Kasım 2011 Çarşamba

Konvansiyonların Yararları

Fazıl Say & Serenad Bağcan - Yiğidim Aslanım
*****
Faik Falay
Cumhuriyet gazetesinde yayınlanan briç köşesini (Şiar Yalçın ve Melih Özdil’den sonra) hazırlamakta olan senyör briç oyuncusu, üstad. Brice, oyun tekniği yanında felsefi boyut getirmektedir. Ergun Korkut,  Emin Başaran, Faik Falay, Orhan Ekinci takımı 2008’ de senyor Avrupa birinciliği kazanmıştır.
Kişisel sitesi:
*****
APTAL YÜREK
Aptal yürek, çarpma öyle!
Aşk aldattı hepimizi,
Fakir bekler ilgimizi...
Aptal yürek, çarpma öyle!

O sarı büyüsü ayın
Akıyor kestanelere.
Saklanırım ben Leylâ'nın
Bürünerek peçesine.
Aptal yürek, çarpma öyle!

Hepimiz çocuk gibiyiz,
Güler ve ağlarız sık sık:
Bu dünyada nasibimiz
Hem sevinç hem de şanssızlık.
Aptal yürek, çarpma öyle!

Pek çok ülke görmüşüm ben,
Aradığım hep mutluluk.
Ne ki arzu ettiğimden
Vazgeçtim, aramam artık.
Aptal yürek, çarpma öyle!

Hayat aldatmadı tümden.
Kanarız güçlü biçimde.
Kalbim, bari dalıp gitsen
Sevgilimin dizlerinde.
Hayat aldatmadı tümden.

Belki bizi de gösterir
Çığ gibi düşen talihe.
Elbet aşka cevap verir
Bülbüllerin ötüşüyle.
Aptal yürek, çarpma öyle!
SERGEY YESENIN, Ağustos 1925, (Çev: Kanşaubiy Miziev / Ahmet Necdet)
*****
KONVANSİYONLARIN YARARLARI
Faik Falay, BBO da ortağı ile, robotlara (Emine ile Wemine) karşı oynuyor.
Sayfanın print'lenemeyen bölümünde ortağı, Faik Falay' a, XYZ oynayalım mı diye soruyor.
Faik Falay:  Ben öyle şey bilmiyorum, basit, mantıklı briç oynamalıyız. Konvansiyonlar fazla önemli değil! diyor.
28 Kasım 2011

Hiç yorum yok: