3 Aralık 2011 Cumartesi

XYZ

                                                                                                           


PEDACITO DE MI VIDA - CELINA Y REUTILIO 
*****
KAÇ TANE ALTIN ZİNCİRİM VAR ?
İyilik,
insanları birbirine bağlayan
altın zincirdir!
Goethe
*****
BİR GÖZETLEME DELİĞİ
Bir gözetleme deliği tanırım
bakar da durur gökyüzüne
dercesine:
Sen ne kadar uzun boyluysan
öylesine derinim ben de,
Gökağa!
Hugh Mac Diarmid- çeviren: İsmail Haydar Aksoy
*****
XYZ
Bir minör açışına karşılıklı iki majorün okunmasından sonra uygulanır.
GELİŞMELERİ
a)
açan  ortağı
1D -      1H
1S -      1NT = oynamak için
             2H= 5+ ile oynamak için
             2S= 4 lü  S fiti ile oynamak için
b)
açan  ortağı
1D -      1H
1S -      2C= 2D ya transfer.
2D -      Pas = 4+ D fiti zayıf el
             2H= 5+ H ile davet eli
             2S= 4 lü S fiti ile davet eli
             2NT= 5 + H yok, S fiti yok 10-12 dengeli davet eli
c)
açan  ortağı
1D –     1H
1S –      2D = Zon forsing
2H = 3+H var
2S = H fiti yok, açanın muhtemel eli 5D+ 4S
2NT= 4D+ 4S+ 2H + 3C
3C = 5D+ 4S+ 4C veya 4D+ 4S+ 4C + 1H gibi bir el
3D= 6D+ 4S
3H= 5D + 4S + 3H + 1C
3S= 6D+ 5S
3NT= 4D+4S+2H+3C max. el
d)
açan  ortağı
1D -      1H
1S -       3H= Kaliteli H ler ile şlem istegi
              3S= 4 lü S ile şlem istegi
3NT= Minimum açtım, sadece istek ise kabul edemem
cue = Kabul ediyorum

1 yorum:

aysema dedi ki...

Biriçten anlamıyorum ama iyi şiirden, güzel sözden anlarım... Her zaman "iyilik" olsun efendim...