16 Aralık 2011 Cuma

Yeni Yollar

Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır.
S. M. Power
****
görsel: flickr
****
ÖZLEM
Bir gece,
Gecede bir uyku,
Uykunun içinde ben.
Uyuyorum,
Uykudayım,
Yanımda sen.
*
Uykunun içinde bir rüya,
Rüyamda bir gece,
Gecede ben.
Bir yere gidiyorum,
Delice.
Aklımda sen.
*
Ben seni seviyorum,
Gizlice.
El-pençe duruyorum,
Yüzüne bakıyorum,
Söylemeden,
Tek hece.
*
Seni yitiriyorum
Çok karanlık bir anda.
Birden uyanıyorum,
Bakıyorum aydınlık;
Uyuyorsun yanımda,
Güzelce...
Özdemir Asaf
****
YENİ YOLLAR
Seyahatleri severim, insan tanımadığı yeni yerler görür, yeni insanlar tanır, yaşamında kendisini geliştirecek yeni fikirler ve bakış açıları kazanımları bulur. Bu seyahatlerin kimisinde yaşamındaki bazı dönüm noktalarıyla karşılaşır. Yeni aşklar, yeni iş imkanları, yeni ortaklıklar. Doğal olarak bu dönüm noktalarında insanı basan, karar vermesinde onu zorlayan zamanlar çoktur. Acaba ne yöne gitsem? Benim için tamamen yeni, hiç bilmediğim bu yeni yolu mu denesem, yoksa şu ana kadar bildiğim, kendimi rahat hissettiğim kazanımları fazla olmayan ama kayıpları da olmayan yolda mı devam etsem? Yeni yol beni dene, beni dene diye sürekli sizi çağırırken, beyniniz size yeni yolda karşılaşabileceğiniz terslikleri hatırlatır durur.

Briçte de bir sürü yeni yollar açılmıştır. Eskiden deklarasyonlar iki ana grupta toplanırdı, natürel sistemler veya kuvvetli 1 trefl sistemleri. Son dönemlerde bu ikisinin karışımı olan sistemler oldukça revaçta. Natürel başlayıp röle sistemleriyle devam eden bu yeni yol pek çok briç problemini çözmekte. Ancak her şeye rağmen oynadığınız yüz elde bu tip özel sistemlerin yararı ancak beş bilemediniz on elde fark yaratır. Başarı için geri kalan ellerde dikkat, iyi düşünme, rakiplerin ve ortağınızın elini hayal edebilmek ve doğru kararı verebilmek çok daha etkili. Bu tür yeni bir sistemi deneyen ve Cumhuriyet kupasını oynayan bir arkadaşla yaptığım sohbette yeni sistemi kullanabildikleri beş el bile gelmediğini öğrendim.

Seyahat, gerçek hayatta da olsa briçte de olsa heyecan verici, yaşamın rengi olan bir maceradır. Yaptığımız yanlışlardan ders almamızı sağlar, daha gelişmiş bir beyin olmamız için gereken deneyimler sürecidir seyahat.
İnsanın evrimi de bir seyahat değil mi?
12 Kasım 2006  Faik Falay, Cumhuriyet

1 yorum:

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Seyahat ile gerçek hayatın briçte heyecan verici, yaşamın rengi olan bir macera olduğu güzel vurgulanmış.
teşekkürler...