23 Şubat 2012 Perşembe

Briçte On Beş Kelime Vardır

Aşıklar ve sarhoşlar sır tutamaz.
Mark Twain

****
KANADA’DAN KAR GÜNLÜĞÜ
Aysu Bilgiç
12 Ağustos: Kanada'daki yeni evime taşındım. Çok mutluyum. Burası harika. Dağların karlarla kaplı halini görmek için sabırsızlanıyorum.
14 Ekim: Kanada dünyanın en güzel yeri. Yapraklar kırmızı ve turuncuya dönmeye başladı. Dün birkaç geyik gördüm. Bu güzel hayvanları öldürmeyi nasıl düşünürler anlamıyorum. Burası cennet olmalı.
11 Kasım: Umarım yakında kar yağışı başlar. Burayı çok seviyorum.
2 Aralık: Dün gece kar yağdı. Tıpkı kartpostallardaki gibi. Kartopu oynadık.
12 Aralık: Dün gece biraz daha kar yağdı. Kar makinesi ile garajın önündeki karları temizledik. Burayı seviyorum.
19 Aralık: Kar temizlemekten yoruldum. İşe gitmek için dışarı çıkamıyorum.
22 Aralık: Bu beyaz pislikten dün biraz daha yağdı. Yollardaki lanet buzları eritmek için neden daha fazla tuz kullanmadıklarını anlamıyorum.
28 Aralık: Kuş beyinli spiker yanılmış. Seksen üç santimetre daha yağdı. Bu gidişle karlar yazdan önce erimez.
4 Ocak: Sonunda markete gidebildim. Dönüşte lanet geyiklerden biri yola atladı, arabamda üç bin dolarlık hasar var. Bu hayvanların hepsini gebertmeli.
10 Mayıs: Florida' ya taşındım.
****
BRİÇTE ON BEŞ KELİME VARDIR
Briçte  kullandığımız sözcükler yani deklareler aynen yaşamdaki sözcükler kadar önemlidir. Yaşamda duygularımızı, düşündüklerimizi ifade etmek için binlerce sözcük kullanırız. 

Briçte ise toplam 15 kelime vardır. Birle yedi arasında yedi adet rakam, pik, kör, karo, trefl ve sanzatu etti mi 12. Kontr ve sür kontr etti mi 14, bir de pas eder 15. Bu on beş sözcükle elimizle ilgili binlerce bilgiyi ortağımıza aktarabilmektir briç. Yaşamımızda kullandığımız yanlış sözcükler nasıl yakınlarımızı, çevremizi etkiler kimi zaman onları bizden uzaklaştırır, kimi zaman da canımızı yakıp yaşamla ilgili sıkıntılara, dertlere, mutsuzluklara yol açarsa, briçte de kullandığımız yanlış sözcükler bizleri yanlış yerlere götürür, batarız.

Briçteki doğru sözcükler elimizi doğru tarif etmeye ortağımızın bizi anlamasına ve birlikte mutlu olacağımız doğru yere ulaşmamızı sağlarken yaşamda kullanacağımız doğru sözcükler de yaşamı mutlu kılmanın temelidir.
11 Ekim 2009 Faik Falay, Cumhuriyet

1 yorum:

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Önemli paylaşımlar...güneş çiçeğini
hiç böyle karlı görmemeştim.
teşekkürler.