29 Mart 2012 Perşembe

Hayallerimi Seviyorum


DÜĞME
Dönerken yolda uzun uzun arabasının özelliklerinden bahsetti: 
Bir düğmeye basınca camlar yıkanıyor, bir düğmeye basınca kuruyor, bir düğmeye basınca pencereler iniyor.. 
Bir düğmeye.. Bir düğmeye.. Ne söylediğini izleyemiyordum. Düğmeler bitmiyordu. 
Bütün bu aşağılık durumlara, düğmelere sahip olmak için katlanıyorlar. 
(Oğuz Atay ) - piktobet'a teşekkürler
 **
MASALDAKİ YALNIZLIK
Ben yalnızlığı
Gökte uçar gördüm.
Ben yalnızlığı
Garip, naçar gördüm.
Ben yalnızlığı
Gelir geçer gördüm...
Cahit Külebi
**
HAYALLERİMİ SEVİYORUM
Hayal kurmak ne güzeldir. Bizi içinde bulunduğumuz sıkıntılı dünyadan alır, sanal ama kendimizi mutlu hissettiğimiz bir dünyaya götürür. O  yeni dünyada gerçek dünyamızın bizi mutsuz kılan tüm çirkinlikleri yok olmuştur. Para derdimiz yoktur, sevdiğimiz kişiden kuşkularımız yoktur, fiziksel yetersizliklerimiz yoktur, bunların yerini gelecekle ilgili güzel beklentiler almıştır. Einstein bile “hayal etmek bilgiden önemlidir” demiştir. Ancak insan hayal kurmanın sınırlarını bilmezse o yapay dünyayı gerçek olanın yerine sürekli kılarsa gerek kendisine gerek yakın çevresine zarar verir. 

Doğanın en temel yasalarından biri “kendine zarar verme” dir. Bu yasaya ters düşen kendine zarar verdiğini algılayamayan kişileri de ruhsal sorunlu kişiler olarak tarif ederiz. Briç partnerlerine hırçınlık yaparak öfkelerini boşalttıklarını zannedenler aslında kendilerine zarar verdiklerini görebilseler belki de davranışlarını yeniden gözden geçirirlerdi.
*
Briçte hayal kurmak gerçek dünyadaki hayallerimizle çok örtüşür. Kimsenin bulamadığı bir şilemi deklare edip yapmak inanılmaz bir doyum vermez mi insana? Ancak hayallerimizin peşinde koşarken o temel doğa yasasını da unutmamamız gereklidir. Kimsenin gitmediği bir şileme gidip batmak kendine zarar vermek değil midir? Hayallerimizi kovalamak güzel ama bu hayallerimizi gerçekleştirmek için o sanal dünyanın değil gerçek dünyamızın parametrelerini kullanmak gerekir. İnsanbilim, veriler, teknoloji, bilim, hayalleri gerçek kılmak için kullanılması gerekli aletlerdir. O yeni ve bizi mutlu kılacak dünyanın bunlarla inşa edilmesi gerekir. Bu aletleri kullanmadan yalnızca içgüdülerimiz istediği için hayallerimizin peşinde koşarsak gerçek dünyanın verdiklerinden daha acılı bir dünyanın aktörleri oluruz.

Kendinize ne kadar zarar vermek istiyorsunuz? 

Seçim sizin.
26 Mart 2006
 Faik Falay, Cumhuriyet

1 yorum:

gülsen VAROL dedi ki...

Ben de seviyorum hayâllerimi sevgili Alizafer.. Kim sevmez?
Beni mutsuz kılan tüm çirkinliklerden onun sayesinde kurtulup yaşamdan zevk alır hale geliyorum..hatta intikam alır hale geldiğimi de söyleyebilirim.. Ancak o sınırları ihlâl ettiğim zaman başkalarına değil önce kendime zarar veriyorum..
İşte o zaman benden intikamını alıyor hayâllerim..