26 Nisan 2012 Perşembe

Bağlılık ve Bağımlılık

                                                                                                                 corbis            
Birileri arkanızdan konuşuyorsa,  
onlardan öndesiniz demektir. 
Cehov    (isbasaro'dan)
****
ŞARKI SÖYLERİM     
Bir şarkı var olduğu için söylerim
Ve hayatım karışık değildir çünkü bilirim.
Mutlu değilim, üzgün değilim.
Ben şairim.
*
Erkek kardeşi çabuk geçen şeylerin,
Ne sevinç duyarım, ne tamir edecek yanlışlar yaparım,
Dolanarak arasından geçerim gecelerin ve gündüzlerin
İçinde rüzgarın.
*
Yok edip tekrar mı yapacağım?
Bütün mü kalacağım yoksa yıkılacak mıyım?
- Bilmiyorum, bilmiyorum. Kalacak mıyım?
Ayrılacak mıyım?
-
Evet ben şarkı söylerim. Her şeydir benim için Şarkı.
Hiç bitmeyen kanı ve dizemli kanadı vardır süzülüp yükselmek için.
Ve biliyorum bir gün sessiz ve sakin olacağım
- Ve artık söylemeyeceğim.
Cecilia Meireles, çeviri: Vehbi Taşar
****
BAĞLILIK VE BAĞIMLILIK
Hep briç yaşamın parçasıdır,  briçte yaşadıklarımız, yaşamda karşılaştıklarımızın benzeridir, briç bize yaşamda nasıl davranmamız gerektiğini gösteren bir yaşam oyunudur diyorum ya, geçenlerde arkadaşlarla sohbette yine briçten örnek verdim, sizlerle de paylaşayım istedim.
-
Briç biz briççiler için önemli bir yaşam penceresidir. Burada yaşadıklarımız, başarılarımız, hatta başarısızlıklarımız, bizlerin briçe olan tutkumuzu derinleştirir sevgimizi arttırır. Ancak bazılarımızda bu tutku terse işlemeye başlar, konuya olan açlığımızı bir türlü doyuramaz, büyük bir bağımlılık duygusu yaratır. Aslında bağlılık ile bağımlılığı karıştırmamak gerekir. Bağlılık olumlu bir duygudur, göstermeye çalışmasak da başarımızı, çıkarlarımızı ve yaşamsal mutluluğumuzu en az bizim kadar kollayan ve önemseyen birisinin varlığını arzu ederiz. Bu kişi briçte partnerimiz, yaşamda ise birlikte olduğumuz kişidir. Ama çoğumuz için bu duygular yaşamımızı yöneten, varlığımıza egemen olma boyutunda değildir. Eğer bu duygular yaşamımızı yönetmeye başlamış ve varlığımızı nasıl sürdüreceğimizi belirlemeye başlamışsa o zaman bağlılık duygularından öteye bir durum söz konusudur. 

*
Kadın erkek ilişkilerindeki açmazlardan birisi de bu noktadır. Bağlılık kavramı yerini bağımlılık boyutuna bırakırsa, yani briç sizin yaşam pencerelerinizi teker teker kapatmaya başlarsa, birlikte olduğunuz kişinin yalnızca size odaklanmasını bekleyip, bunun dışındaki ilgi alanlarını kapatmasını isterseniz, yaşamınızı tek boyutlu hale getirmekte olduğunuzun farkına varın.
*
Var olmak için tek bir objeyi seçmek insanın kendi bütünlüğünü hissedememesi ve işlevlerini yerine getirmekten kaçışı demektir. Gerek briç gerekse gerçek yaşam bir sürü küçük büyük tatlı detaylardan oluşur. Bu küçük olumlu tarafları göz ardı etmediğiniz zaman yaşamınız renklenir, zenginleşir, içinizdeki boşluğun dolmakta olduğunu hissedersiniz. Bu detayları önemsemezseniz yaşamınızın ne kadar olumlu geçtiğini düşünseniz de içinizdeki boşluğu doldurmanız mümkün değildir, zaman zaman hep bir şeylerin eksikliğini hissedersiniz
20 Nisan 2008 Faik Falay, Cumhuriyet

Hiç yorum yok: