30 Mayıs 2012 Çarşamba

1NT - 2NT Trefle Transfer


Psişik Konuşma
Onör gücünün ya da renk uzunluğunun bilerek ağır biçimde yanlış belirtilmesi.
****
MERHAMET
Sana yolculuğu anlattım
Geliyorum dedin.
Ölümü anlattım sana
Kurban olurum sana dedin.
Senin için şiir yazmaya
kalemim yok dedim,
al uzun süredir dudaklarımı boyamadığım
rujum burada işte dedin.
Kağıt nerede? diye sordum
çantanı aralayıp baktın
ve yok dedin.
Ceplerimi aradım
ve yok dedim!
Bir şey demedin… sessizce
uzattın ağzını
ve dudaklarını
senin için iki dize yazdım.
Hîwa Kader (d.1964, Süleymaniye), Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
****
1NT -  2NT  TREFLE TRANSFER
1NT -  2NT;       1NT ye cevapçının 2NT si natürel  değil, 3C e transferdir. Natürel
2NT oynamak için 2C den geçirmek gerekir. Cevapçının 3C veya
1NT -  2NT        3D oynatma istegi yandaki örneklerdeki gibidir. Yani
3C  -   3D          3C veya 3D oynamak için 2NT kullanılıyor.
Pas
                                    
1NT              S. XX                        Ortağın 1NT açışına 3D oynamak
                     H. XXX                     1NT oynamaktan daha iyidir. C rengi
                     D. D10XXXXX          için de bu veya buna benzer eller için
                     C. X                           3 Minör oynamak iyi.
*
1NT       2NT(1)        1NT          2NT(1)            1NT        2NT(1)
3C(2)     3H(3)          3CL(2)      3SP(3)            3C(2)      3NT(3)

1. örnekte 3H= 5li Karo, 4 lü C,3 lü Kör,tek Pik 12-14 OP
2. örnekte Pik 3 kart. H tek
3.cü örnekte 2-2 Majör
Yani  1NT…2NT de Karo=5,   C=4 kart oluyor
Cevapçının, sınırları belli (12-14), renk dağılımları çok net anlatılan minör renklerle ilgili konvansiyonel ellerde KAPTANLIK açıcıya devrediliyor.KAPTANLIK, NT açan oyuncunun ortağında olması gerekirken; 2-3 deklare ile NT açan oyuncudan çok daha net anlatabildiğinden istisnai bir durum olarak cevapçıdan-açıcıya devrediliyor ve bu durum dikkat çekici bir durum olarak yansıyor.
“yusuf ziya şerifoğlu”

Hiç yorum yok: