15 Eylül 2012 Cumartesi

Bakırcı Ustası ve Çırağı

görsel: saner özdilek
*****
*****
İyi insanlar daima kaybederler,
Çünkü adil dövüşürler,
İyi insanlar daima kaybederler,
Çünkü dürüsttürler,
İyi insanlar daima kaybederler,
Çünkü kazanmayı önemsemezler. 
Konfüçyus
*****

RODRİGO'NUN ARANJUEZ'İ
 " Bir dostum internetten harika resimlere eşlik eden Rodrigo'nun Concierto de Aranjuez'den nam- ı diğer Aranjuez Mon Amour'u gönderdi. Aldı götürdü beni taa kanımın deli aktığı günlere... O zamanlar şaşırmıştım, merak etmiştim bu Aranjuez'i. Ne güzel bir kadın olmalıydı ki Rodrigo'yu almış kopartmış, sarmış sarmalamış gitarıyla birlikte konçerto niyetine bize getirmişti diye.  
 Çok geçmedi, Aranjuez'in İspanya'da şirin bir balıkçı kasabası  olduğunu öğrendim. Kasabaya da kıyısına da kayığına, suyunun damlayışına bile aşık olunabileceğini o zaman öğrendim." (denizce.com)
*****
OTUZYEDİ GÜN KAÇ GÜNDÜR
- ama siz ne kadar sayarsanız o kadar

bu yaşta hakkım yok ki mutlu olmaya
her şey taze ve güzel
ve çılgın olmaya hazır
benim,
– ama her yaşta mutlu olmaya hakkı vardır insanın
*
peki, o zaman insanın kalbi nerdedir
Atina’da mı, İskenderiye’de mi
İ.S. 1900′de Azapkapı’da mı İstanbul’da
– ama insan kalbinin içindedir
*
peki, ne yazdınız ne yaşadınız bu güne kadar
ne güzel şeyler mi
bütün olta balıkçıları ölüp gittiler
hiçbir şeyleri kalmadı hiç
olta misina kerteriz dümen
denizleri bile
– ama kerterizleri yoktu ki zaten
*
sigaranı mı sordun sönmüş şurda duruyor
sönmüş orda duruyor işte
– ama ne kadar ahşap ev varsa yakar yine de
Turgut Uyar
*****
BRİÇ DERSİ VERME MERAKLILARINA
Bakırcı Ustası ve Çırağı
Bakırcı ustası yanına on yaşlarında bir çırak almış.
Gün boyu çalışmışlar.
Ertesi gün çırak ortalarda yok.
Bakırcı merak edip çocuğun evine gitmiş.
Kapıyı çalmış,  pencereden çırağın annesi görünmüş.
-  Bizimki nerede? demiş bakırcı, yoksa hasta mı?
-  Bir şeyi yok, artık işe gelmeyecek demiş annesi.
-  Niye?
-  Mesleği öğrendi, kendi dükkanını açacak.
-  Anlamadım.
-  Anlamayacak bir şey yok. Bakır parçasını  alıyorsun. Döve döve şekil veriyorsun, tamam.
-  Vay kerata demiş bakırcı,
kendisi öğrenmekle kalmamış annesine bile öğretmiş.
*
Geçmiş zamanın çırağı yine de alçakgönüllüymüş.
Sanatı annesine öğretmiş sadece.
Şimdikiler ustalarına bile öğretiyorlar.
“Ülkü Tamer, Cumhuriyet,  15 Eylül 2012”

Hiç yorum yok: