22 Ekim 2012 Pazartesi

Zararlı Sevgi

İnternet Arkadaşlığı:
İnternetten tanıştığın biriyle yaptığın buluşmalar McDonalds menüleri gibi.
Fotoğrafta daha büyük ve daha lezzetli görünüyorlar. 
Ne zaman biriyle buluşsam, 
Big Mac'te yaşadığım aldatmacanın aynısını yaşıyorum. 
“martin, piktobet”
*****
ISSIZ
özlem, eskiten acı
zaman ölüm ve yaşam
içimin uslanmaz sarkacı
*
aklımda mührü gözlerinin
içimde nar çiçeği anılar
canıma batıyor bu cam kırıkları
 *
ben sana aynaydım sen bana su
ah şimdi günlerim
ürkek serçe uykusu
 *
ok gibi atıyorum seni
her gün kendimden biraz daha uzağa
ne yapsam sana varıyor yollarım
 *
ses yoktur uyuduğun sularda
renkler silinmiş, susturulmuştur her türkü
nasıl da üşütür bizi yalnızlık
 *
gel içimin saatini yeniden kur
ikimiz için başka rüya bulalım
orada ölümün rüzgarı esmesin hiç
 *
senin olduğun yerden doğar
esrik bir düşün en güzel günü
bilirim yıldızları söndürür terk etmenin hüznü  
Aslı Durak
**
ZARARLI SEVGİ
Zaman zaman gazetelerde yer alır, sevgilisiyle barışmak isteği geri çevrilince, bana yar olmayanı kimseye yar etmem deyip kurşunladı tarzında haberler. Peki bu nasıl bir sevgidir ki sevdiğine zarar vermek duygusu, kendisine zarar vermek dahil tüm duygularını bastırıyor ve öldürmeye kadar giden bir süreci başlatıyor.
*
Briçte güzel bir el gelmesi gibi, bu eli bizim oynamamız lazım diye düşünüyorsunuz ama rakipler sizi rahat bırakmıyor, ortaktan da destek yok, kendi başınıza üç seviyesine kadar kompetisyonu sürdürüyorsunuz ama rakibin kozu sizden büyük ve onlar da üçe çıkıyorlar, bu bahçe benim bahçem sizin burada ne işiniz var diyerek kontr atıyorsunuz ve yapıyorlar!

*
Türklerde sevmek duygusuyla sahiplenmek duygusu birbirlerine çok yakın iki duygu galiba. Sevdiğimizi aynı zamanda bizim malımız zannediyoruz, malımız elimizden gittiği zaman da tüm düşünce sistemimiz bir elektrik kontağıyla devreden çıkıyor.
*
Briçte kazanmanın formülü kazanamıyorsan en az kaybetmekle ölçülür. Karar verme sürecinde kimi zaman yalnız kazanmayı değil en az kaybetmeyi hedeflemek gerekir. Gelen el rakipler için şanslı bir durum gösteriyorsa, bu elde bir şeyler kazanmamız, hanemize sayı yazmamız mümkün değilse rakibin hanesine en küçük sayıyı yazdırmak uzun vadeli başarının temelidir. Bunu iyi becerenler briçte üst sıralarda yer alırlar.
28 Ekim 2007  Faik Falay, Cumhuriyet, kısaltılmıştır.

1 yorum:

gülsen VAROL dedi ki...

Senin sayfana geldiğimde daima, baştaki anlat anlat bitmeyecek olan o TEK satırı okurum sonra da şiiri... çok güzel seçim yaptığın çiçekleri seyrederim bir de... Bugün ilk defa briç ile ilgili sayfayı okuyasım tuttu... bunda, kişinin dikkatini çekmek için boyanmış satırında etkisi olabilir..
Sen, briç oyununa yormuşsun... ben yaşama, aşka, hayata yapılan yorum olarak aldım "Kimi zaman yalnız kazanmayı değil, en az kaybetmeyi hedeflemek gerekir" sözünü..