18 Temmuz 2013 Perşembe

Kayba Kayıp

MÜZİK
Müzik, her yerde anlaşılabilen, gerçek anlamda ortak olan dildir.  
Bu nedenle üzerine tüm ülkelerde ve tüm yüzyıllar boyunca ciddi bir şekilde konuşuldu. 
Anlamlı, çok şey anlatan bir melodi kısa sürede tüm dünyada yayılmakta.

Melodinin dili kelimeler kullanmaz, mutluluk ve acıdan söz eder. 

Beyinlerimize çok fazla bir şey söylemez, kalbimize seslenir. 
Aksini beklemek müziği alet etmektir.
A. Schopenhauer (mavimelek)
****
BARDAKTAN BOŞANIRCASINA  
 
Çocuklar gibi koşmak boydan boya
Ufukları görünmeyen düzlüğü
Soluk soluğa şimdi
Üstümüze söken şafak.
*
Biz böyle ayakta öleceğiz besbelli,
Deniz gibi durmadan bir kıyıya çarparak,
Her zaman bir yeşili, bir moru arındırarak.
Biz böyle yaşayacağız,
Sevişerek, savaşarak
Umarak, inanarak.
*
Bardaktan boşanırcasına
Bir yağmurdur bizim için yaşamak...
Afşar Timuçin

****
KAYBA KAYIP

Kontrat 4 Pik ve atak As Kör. Kör keserimiz olmadığı için 3NT ve çok yüksek olduğu için 5 Karo oynamıyoruz. Defans As Körden sonra Ruayı da oynuyor. Eğer çakarsak 3-3 koz kalacak ve 3 turda kozlar bitmezse rakipte bir koz kalacak. Bu koz sayesinde el tutan rakip Körlerini oynayarak bizi batıracak. Bu duruma gelmemek için Rua Köre temel eldeki iki Trefl kaybından birini atıyoruz. Defans üçüncü Kör ile devam edince elimizdeki diğer Trefl kaybını da atıyoruz. Aslında bu manevra bize şu ana kadar löve getirmiş değildir. Fakat artık defans dördüncü Körü oynayamaz çünkü oynarsa el çaka-yer çaka oynamış olur ki böylece biz de kısa kozlu taraftan çakma şansını elde ederiz.
*           
Uzun kozdan çakıp koz kontrolünü kaybetmemek için elimizde kayıp yokken bile kısa kozlu elden çakacak duruma gelene kadar çakmayı reddedebiliriz.
“erdinc erbil”

1 yorum:

Arzu Sarıyer dedi ki...

Merhaba ,yine edebiyat defterinizi karıştırdım hızlıca...Hiç okumadığım bir Afşar Timuçin şiiri okudum teşekkürler.