20 Mart 2015 Cuma

Güzel Defans

Cehalet korkuya,
korku kine,
kin şiddete yol açar. 
Denklem budur.
Mıchael Moore
*****
ÖĞRENDİĞİMİZ BİLGİLERİ KALICI HALE GETİRMENİN YOLLARI

Öğrenilen bilgilerin kalıcı olmasını sağlamak zor gibi görünse de, yapacağımız küçük değişikliklerle öğrendiğimiz bilgilerin kalıcı olmasını sağlamak mümkün:
1. Zihninizi öğrenmeye hazırlayın
2. Size eşlik edebileceğini düşündüğünüz grup arkadaşları edinin 
3. Çevrenizde neler olduğunu kontrol edin 
4. Bir anda sadece bir şeye odaklanın
5. Hata yapmaktan korkmayın
6. Kendinizi test edin
Kendi kendinize sorular sorarak, arkadaşlarınızla tartışma ortamları yaratarak kendinizi sık sık test edin ve sınırlarınızı zorlayın. Eğer verdiğiniz cevapları tatmin edici bulmuyorsanız, sorunun kaynağına inmeye ve soru sorarak araştırmaya devam edin. Bilgi sürekli tekrar edildiğinde ve derinine inilerek içselleştirildiğinde, kalıcı olarak uzun süreli hafızanızda yer edinecektir.
7. Öğrendiğiniz bilgileri uygulamaya geçirin
8. Öğrendiğiniz bir bilgiyi farklı kaynaklarla ve yöntemlerle zenginleştirin.
9. Yeni bilgileriniz ve eski bilgileriniz arasında bağlantılar kurun 
10. Kendinizden emin olun 
Kaynak: http://greatist.com/
*****
KIŞ BİTTİ
“Vedalaşmaların ilmini yaptım ben,”
Sürgünlerin uzmanlığını.
Bir vapur nasıl kalkar bir limandan.
Tren nasıl acı acı öter, öğrendim.
*
Yıllarca mektuplarla yaşadım.
Kaçak tütün, yasak yayın
Larla beslendim.
Unutmadım. Unutmadım.
*
En çok yelkenleri özledim
Bozkırın buzlu yalnızlığında.
Dağlar yoktu, dağlar yoktu,
Rüzgârlara yaslandım.
*
Çılgın mıydım, tutsak mıydım?
Yüreğinde karanlığın?
Kan kurudu –
Ben gül oldum açıldım.
Cevat Çapan

*****
GÜZEL DEFANS!
Uyarlayarak çeviren: Okan Zabunoğlu

Albuquerque – New Mexico’da (ABD) düzenlenen 1994 Dünya Şampiyonası takım maçlarında
(Rosenblum Teams) gelen aşağıdaki el Tony Gordon (Büyük Britanya) tarafından turnuva bültenine konmuştur.
Açık salonda,
Doğu 1♥ açtıktan sonra
Güney tarafından 3NT’ye gelindi.
Batı ♥2’li atak etti.

Oynayan yerden küçük ♥ verdi
♥K ile kazanan Doğu küçük ♠ oynadı.
Deklaran ♠K ile kazandı
♣AK çekip ♣ oynayarak kolayca kontratı yaptı.

Batı ortağına sordu: “♥ devam etsen daha iyi olmaz mıydı? O zaman ben ♣ ile el tutunca bir ♥ daha oynardım, ♠A sende olduğu için batardı.”

Güney (Doğunun yanıt vermesini beklemeden  “Eğer ♥ devam etseydi hemen K’ya doğru ♠ oynardım.”
Bunun üzerine masada kısa bir sessizlik oldu, oyuncular düşünmeye koyuldu.
Ve Kuzey çözümü buldu: “Galiba bir tek Doğu ilk ♥’e küçük verirse batıyor.”

Evet evet, Doğu ilk lövede ♥K koymayıp küçük ♥ verince kontrat batıyordu; oyuncular bu hususta görüş birliğine varmanın mutluluğu içinde yeni ‘board’a geçtiler.

Maç bitmiş; açık salondaki Kuzey-Güney, takım ortakları ile skorları karşılaştırmaya başlamıştı. Sıra bu ele geldiğinde, ayaklarının 3NT’yi batırdığını fark ettiler.
Kuzey, kapalı salonda Doğu yönünde oturan arkadaşına dönüp “güzel defans!” dedi. Doğu bir muamma ile karşı karşıya imiş gibi bakarak hafızasını yokladı: “Niye ki?
Yalnızca uzun rengimi atak ettim!”

Hiç yorum yok: