4 Aralık 2017 Pazartesi

Fast Arrival

Francisco Tárrega - Variaciones sobre "El Carnaval de Venecia" de Paganini
***
Adamlar - Utanmazsan Unutmam 
***
Melihat Gülses - Kuş Olup Uçsam
***

Bir kişinin çok zengin olabilmesi için
en az 500 yoksul gerekir.
Adam Smith
***
Kötüler kendi aralarında arkadaş değil, olsa olsa işbirlikçi olabilirler” 
"Gönüllü Kulluk Üzerine Söylev" - Etienne de La Boetie
***
BOB
Haksızlıklara dur diyebilmenin yollarından birini, zengin komşumuzun Bob adındaki köpeği sırtımdan ısırdığında öğrenmiştim.
         
Bob büyük, simsiyah, zenginlerin evinde bakabileceği türden güzel bir köpekti. Okuldan dönerken üzerime atlayıp sırtımdan ısırmıştı beni. Korkudan babama söyleyememiştik. Yanımdaki iki arkadaştan durumu öğrenen babam ısırılan yere bakmış, kuduz aşısı için kaydımı yaptırmıştı. Köpeğin gözetim altına alınmasını da istiyordu, belki kuduzdur diye.
         
Komşumuzun zenginliğinden gelen gücü nedeniyle, köpeği gözetim altına aldıramayan babam, okulumuzun Türkçe öğretmenine güzel bir yazı yazdırdı. Yerel gazeteye götürdüğünde ben de kapıda bekliyordum, sorarlarsa nasıl olduğunu anlatmak için.

Sertçe bir şeyler konuştular. Birden babam - dev gibi bir terziydi- gazete patronunu kaldırdı ve kurşun harflerin bulunduğu masanın üzerine yatırdı. Harfler yerlere saçıldı. Babam "yarın bu yazı çıkacak" dedi, patronu yatırdığı masada bıraktı ve dışarı çıktı. Anladım ki yerel gazetenin patronu köpeğin sahibinden çekindiği için yazıyı basmak istememişti.
         
Ertesi gün yerel gazetede yazı şu başlıkla çıktı:
"Zenginin köpeği, yoksulun çocuğundan değerli mi?"

İşte o zaman öğrendim toplumumuzda işlerin nasıl yürüdüğünü. 
Bilgi, ustalık, adamlık pek işe yaramıyor!
***

KAR AYDINLIĞINDA

Uyandım kar aydınlığında
O küçük kasaba uykuda
Uykusuz bir sıra kavak
Hem gider hem dinlerim
Düş önüme yol göster derem benim
Kar mıhı atımın nallarında
Cebimde bir şişe konyak

Evlerinin avlusunda ayna nar
Sedirinde acı biber rengi bir kilim
Odan ıslak tahta kokar biraz da toprak
Gözlerim sana değer ısınır
Uzattım mı mangalına ellerimi
Her yanım tane tane mısır
Sanırdım patladı patlayacak

Sen sıcaktın yataklar sıcak
Pencerende aydınlık kar
Ateşim kömürüm esmerim benim
O günlerin tadı başka nerde var
Gençtik âşıktık deliydik
Seviştikçe ağardı karanlıklar
Bunca dağın karlarını erittik
Necati Cumalı

***
BRİÇ HABERLERİ

UAE National Day Bridge Festival
İkili 1.leri
VOLKAN DENİZCİ - ENDER AKSÜYEK
*
ACBL BAM Takımlar 1.si

BÜLENT KAYTAZ
SÜLEYMAN KOLATA
GÖKHAN YILMAZ
CENK TUNÇOK

http://www.tbricfed.org.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=2112:uluslaras-baarlar&catid=46:dier-duyurular
***
FAST ARRIVAL
Marty Bergen

Bir kozda fit gösteren forsing bir deklare olduğunda, konuşmalar forsing deklarenin belirttiği seviyeye kadar forsingtir,
           
1.  1D   1S    2S    3C
      ?

Açıcı, oyunla ilgilenmeyen minimum açışla ya da konturlu 3C oynamak istemeyen bir elle hemen 3D demelidir. Pas diyen el ya konturlu 3C oynamak istiyordur ya da minimumdan daha iyi bir ele sahiptir.

2.  1S   2C    pas    2S
     dbl   ?

2S limit tutuş ya da daha iyisi olduğundan konuşma 3C’e kadar forsingtir. Hemen 3C kötü el gösterir, dbl olmasa da aynı konuşmayı yapacağını bildirir.

3.  1H   pas   3C   3D
      ?

3C, 7-9hcp ve dörtlü fit gösterdiğinden konuşmalar 3H’e kadar forsingtir. Hemen 3H sign oftur. Pas ya oyun için davet ya da konturlu 3D isteyen bir el gösterir.

4.   1C   1D   pas   2C
      dbl   ?

Aynı mantık, hemen 2D rebidi zayıf el gösterir, biraz daha iyi bir elle forsing pas kullanılmalıdır.

5.  1D    1S   dbl   3D
     dbl     ?

3D, dörtlü tutuş gösteren ve blokatiften daha iyi bir eldir. Konuşmalar 3S’e kadar forsingtir. Pas, genel oyun daveti; 3H, örden yardım isteyen oyun davetidir. Redbl karodan yardım ister, ya da özel duymak istediği bir renkte oyun davetidir, hemen 3S ise sign oftur.

1 yorum:

Arzu sarıyer dedi ki...

Yazı ve şiir harika;briç için keşke derim ama çok geç...Selamlar Ali Zafer Öğretmenim.