25 Ocak 2011 Salı

Namyats

Mozart - Piano Sonata No. 1 in C, K. 279 
*****
 AŞIKANE
"Seni seviyorum" diyen o
hüzünlü bir ozandır
şarkılarını yitirmiş
Bin neşeli tarlakuşu
gözlerinde
bin suskun kanarya
boğazımda
Aşk konuşabilseydi keşke
"Seni seviyorum" diyen o
üzüntülü bir gecenin kalbidir
ay ışığını arayan
Konuşabilseydi keşke aşk
Bin gülen güneş
adımlarında
bin ağlayan yıldız
arzularımda
Aşk konuşabilseydi keşke. 
Ahmet Şamlu
Çeviri: Ayşegül SÜTÇÜ -  Hamit TOPRAK
*****
NAMYATS
Blokatif amaçlı olarak kullanılan üç ve dört düzeyindeki majör açışlarına ek olarak kullanabileceğimiz bir başka açış da Namyats olarak bilinen konvansiyonel açış olan 4 trefl ve 4 karo açışlarıdır.

Genel prensip olarak 3Nt kontratını geçmemek için minör renklerdeki uzunluklarla dört düzeyinde açış yapılmaz. Bu durumda bu sekanslar bos kalmaktadır. O nedenle herhangi bir nedenle bir düzeyinde açış yapamayan ancak blokatif özelliği olup löve adedi fazla olan majör renk uzunluklarında zon durumuna bağlı olarak dört kör veya dört pik açışı yapan elden daha güçlü olan eller ile 4 trefl ve dört karo açısı yapılır.

Cevapçının Konuşmaları
Cevapçı ortağı namyats konvansiyonunu kullanarak 4 trefl veya 4 karo ile açış yaptığında zon durumuna bağlı olarak kaç lövelik bir ele sahip olduğunu bilmekte olduğundan kontratı gerçekleştireceklerinden emin ise şileme yükselebilir, as sorabilir veya şilem yapamayacaklarından emin ise sadece ortağının vaat ettiği majör rengi dört düzeyinde söyleyerek bu kontratı oynar. Cevapçının yeni renk söylemesi "bu renkten iki löve kaybetmiyorsan RKCB cevabı ver" anlamına gelen bir başka konvansiyonel konuşmadır.

Örnek:
Namyats
4 trefl  :   4 körden biraz daha iyi bir el.
Ortağı  5 trefl derse anlamı: Kozdan iki kaybın yoksa şlem de. İki kayıp varsa beş oyna.
4 Karo : 4 pikten daha iyi el.
Ortağı  5 karo derse anlamı: Kozdan  iki kaybın yoksa şlem de. İki kayıp varsa beş oyna.
Şöyle : dekleran 4 trefli, ortağı 5 trefli, açan 6 kör 
"alıntı"

Hiç yorum yok: