22 Şubat 2011 Salı

Eski Bir Hikaye

Kusursuzluğu unutun.
Her şeyde bir çatlak vardır;
ışık içeri böyle girer.
Leonard Cohen

*****
ŞAKA
Tiyatronun kulisinde bir gün yangın çıkmış. Palyaço haber vermek için sahneye gelmiş. Herkes bunun bir şaka olduğunu sanıp alkışlamaya başlamış. Palyaço uyarmaya devam ettikçe alkışlar daha da hızlanmış. 

Sanırım dünyanın sonu, her şeyin bir şaka olduğunu sananların yükselen alkışları arasında gelecek.
Søren Aabye Kierkegaard - “ Meseller ”
 *****
“SEVGİLİM KRALI KARANLIK OLAN”
sevgilim
kralı karanlık olan
bir ülkedir senin saçların
alnın çiçeklerin bir havalanışı

başın dipdiri bir ormandır senin
uyuyan kuşlarla dolu
oğul oğul ak arıdır memelerin
dalı üstünde gövdenin
gövden nisandır benim için
koltukaltlarında ilkbaharın gelişi
kralların arabasına koşulmuş
ak atlardır kalçaların
ve has bir ozanın mızrap vuruşlarıdır
aralarında her zaman tatlı bir ezgi
sevgilim
başın kutusudur
aklın olan o serin mücevherin
başındaki saç yenilgi bilmeyen
bir yiğittir
omuzlarındaki saçlar
zafer davullarıyla yürüyen bir ordu
düşlerin ağaçlarıdır bacakların
meyvesi unutkanlığın özü
kızıllar giyinmiş satraplardır dudakların
öpüşü kralları birleştiren
bileklerin
kutsaldır
kanının anahtarlarının bekçileri
gümüş vazolardaki çiçeklerdir ayak
bileklerinin üstü

güzelliğinde flütlerin ikilemi

gözlerin aldatışı çanların
günlük kokuları arasından sezilen
e. e. CUMMINGS, Türkçesi: Cevat Çapan

*****

ÇOK ESKİDEN KALMA BİR HİKAYE
Charles GOREN

Şu el ve hikaye, bana adının saklı tutulmasını isteyen biri tarafından gönderilmişti:

“ Uzun yıllardır briç oynuyorum, iyi oyuncu sayılırım. Ustaların harika oyunlarını uzaktan izler bana da bir fırsat çıkması için dua ederim. Belki bana da fırsatlar çıkmıştır ama ben fark etmemiş olabilirim. Sonunda  dualarım kabul oldu ve şu el geldi:

Batı       Kuzey     Doğu     Güney
 -               -              -            1
Pas  ...    2   ...      2  ...     4 
Pas  ...    Pas ...     Pas ...

Nasıl Oynamalı?
Ortağım çok cici bir bayandı, kör sekizli atağımı alıp diğer körlerini çekti.  
Dekleran üç kör verdiğine göre başka renklerden kaybı olmamalıydı.  
Sonunda jeton düştü,  karo asını defos edersem benim koz vale dokuzlum promosyon alabilirdi.  Belki inanmayacaksınız ama karo asını verdim. 
Ortağım hemen trefl  valesini oynadı. 
Kendimi kontrol edip büyük bir nezaketle  sevgili ortağıma neden karo oynamadığını sordum.  

Cevabı şöyle oldu: 
Rua mı yoksa küçük karo mu oynayacağımı bilemediğimden  cehaletimi göstermemek için hiçbirini oynamadım” 
“bricmagazin, sayı 32”

Hiç yorum yok: