15 Temmuz 2020 Çarşamba

Splinter

Romantic Pieces, Op.75 Part I (Dvorak, Antonin) violin 
***
Sadelik en yüksek gelişmişlik düzeyidir.
Leonardo da Vinci
***
OĞUZ ATAY - Bir Bilim Adamının Romanı'ndan 
Üniversitede, en çok sevdiğim hocanın odasındaydım.
Bana, 'Ne olmak istiyorsun?' dedi.
'Entelektüel olmak istiyorum.' dedim.
Senden entelektüel olmaz' dedi. Şaşırmıştım, sonra, kırılgan bir ses tonuyla; 'Dersinizi geçmeme rağmen sürekli dersinizdeyim. Okulda en çok okuyan araştıran ve tartışmalara giren, hep benim?' dedim.
'Senden entelektüel olmaz' dedi.
Çok kızmıştım! Doçent tezlerinin konularını bile ben öneriyorum' dedim.

Profesör gülümseyerek geriye yaslandı. 'Senden çok iyi bir araştırmacı olur. Ama entelektüel olmaz. Nedenine gelince, sana entelektüel olamazsın dediğimde, bana bir entelektüel gibi 'Niçin olmaz?' diye sormadın, aksine alındın ve hiddetlendin. Yazarlık bilgi işidir. Entelektüellik bilgi değil, davranış biçimidir. Bir insanın entelektüel olması için en az 3 kuşak ailesinin okuması gerekir. 
Okulun  önüne bak. Son model araç dolu ve hocalara ait. Her sene model yenilerler. Gerçekten böyle bir yenilenmeye ihtiyaçları var mı? Niçin bu şekilde yaşıyorlar. Çünkü o unvanlarla gördüğün hocalarının kariyerleri ne kadar yüksek olursa olsun, ruhları feodal bir köylü.
Güçlerini topluma kabul ettirmek için böyle hava atmak zorundalar
Gerçek bir entelektüel asla bu güdüyle hareket etmez. Entel feodal köylülere artık diploma ve unvan da yetmez. Tıpkı paranın yetmediği gibi.
(Arlet Natali Avazyan’a teşekkürler)
***
KADİFE AYAKKABILAR

Yürüyelim beyaz karda
Sessiz bir yerde;
Sakin ve yavaş adımlarla,
Durgun bir gidişte,
Beyaz danteladan yaşmaklar altında.

Kaplayacağım ayağımı ipekle,
Ve senin ayağını yünle,
Ak ineğin sütünce ak,
Bir martının bağrına göre
Daha da berrak.

O dingin şehrin arasından yürüyeceğiz
Rüzgârsız erinçte;
Beyaz üstüne ineceğiz,
Gümüş yün üstüne,
Bunlardan daha da yumuşak şeyler üstüne.

Kadife ayakkabılarda yürüyeceğiz:
Gidelim, önemli değil nereye,
Düşecek şebnemler misali sessiz,
Beyaz sükût üstünde.
Karda yürüyeceğiz.
Elinor Wylie (1885-1928, ABD) - Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
                                                                                                                                    
***
SPLINTERS
Splinters konvansiyonu koz desteğini (4+ kart) ve şikan ( veya singleton) rengi göstermek için kullanılır.. Splinter, şikan ( veya singleton) renginizden çift sıçramayla yapılır. Örneğin ortağınız 1H KÖR açtığında, sizin 4D KARO cevabınız koz desteği ve karodan şikanınızı (veya singletonunuzu) gösterir.
Splinterler 13-16 puanla yapılır, manş veya şlem isteğinizi gösterir.
Ortak                 Rakip               Siz                   Rakip
S. D95               S. DV104          S. 7                  S. A8632
H. AR1093        H. 65                 H. DV74           H. 82
D. A87               D. D95              D. RV102         D.643
C. 83                 C. V542             C. AR107        C. D96

Ortak 1H açar, Sizin 3 pik cevabınız splinterdir,  koz desteği ve pikten tek kart gösterir.
http://www.bridge7.com/ teşekkürler

Hiç yorum yok: