25 Eylül 2011 Pazar

Dördüncü Renk Forsingi


Stand by me - B. E. King
*****
Bir insanın,
bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır.
Epiktetos 
*****
SENİN GÖZLERİNDE ATEŞ
Senin gözlerin ateş, benim ruhum ağaç sakızı ve ırmaklar.
Bir çıra gibi tutuşmadan uzaklaş benden!
Kutusunda dünyanın tüm şarkıları saklı bir kemanım ben,
Çıkar şarkıları ve çal, nasıl ve hangisini  istersen.
Beni bırak ama dön bana! Hem yanmak hem serinlemek istiyorum
Ben tutku ve özlemim, hazan ile ilkyazın kavuşumdaki konuk
Gerilsin teller, şarkı söylesin sarhoş ve çılgınca
Aşkla geçen yıllarım aşkına son bir şarkı işte kahkahalarla.

Beni bırak, ama dön bana! Bir hazan akşamı gibi yanalım;
Fırtınaların sevinci esip duruyorken içimizde -
Duruluncaya dek ve akşam karanlığı inerken gözden yitiyor adımlarınla
Ve sen, benimle gelen en son ateşli gençliğim aşkına.

Erik Axel Karlfeldt
Çeviren: Oğuz Yaşar A.
****
DÖRDÜNCÜ RENK FORSİNGİ
Bir renk açılışından sonra; cevapçının pasdan gelmediği durumlarda basitçe (sıçramadan) yeni bir renk okumasının ardından, açıcının geri kalan renklerden birini söylediği ve cevapçının, uygun bir deklare bulamadığı durumlarda 4. rengi 3NT nin altında basitçe (sıçramadan) konuşması ile yapılır.  
Naturel değil, soru anlamı taşır. (Dördüncü renk keser sorar, Üçüncü renk ise keser gösterir). En az bir tur için forcingdir. Ancak;

Araya giriş varsa veya NT konuşulmuşsa 4. renk yapılmaz.
Aksine bir anlaşma yoksa Bir seviyesinde de yapılmaz.
3NT’yi geçen 4. renk olmaz.

Eğer, naturel bir deklare ile el anlatılabiliyorsa, 4. renk yapmaya gerek kalmaz.

Dört koşul:
Araya girilmemiş olacak.
NT konuşulmamış olacak.
Diğer üç renk birer kere söylenmiş olacak.
4. renk başka anlama gelmesin diye sıçramadan söylenecek.
12+ HCP olacak.

Açıcının reverse’nden sonra cevapçının 4. Rengi 12+ HCP değil, 10+ gösterir. Öncelikle ilk renge 3’lü tutuş, yoksa 4. renkten stoper sorar. Bu da yoksa el tarifi ister. Açıcı cevap verirken 4’lü seviyeye çıkabileceği için gereksiz yere 4. renk yapmamak gerekir.

4. renk yapma amaçları :
Cevapçı 5’li rengi varsa, açandan 3’lü tutuş arıyor olabilir, veya;
Cevapçı  NT diyecek ama konuşulmamış 4. rengi durduramadığı için okuyamadığı NT için stoper arıyor olabilir.
Briçte, partnerinizle üç rengi konuşmuşken kalan 4. rengin nihai koz olma ihtimali zayıftır. Bu nedenle 4. rengi artifisyel olarak oynuyoruz.
Hemen burada  kesin bir kural koyalım. Cevapçının 2. turdaki sıçramaları davet, 4. renkten geçtikten sonraki tutuşları mutlak forsingdir. 4. renkten sonra açıcı zondan önce duramaz.
“Mehmet Aydın”

Hiç yorum yok: