Johann Strauss - Vienna Waltz
***
Hayatta korkulacak bir şey yoktur.
Sadece anlaşılacak şeyler vardır.
Şimdi, daha fazla anlamak zamanıdır.
Marie Curie
***
Dreyfus Olayı ve Emile Zola
Albert Dreyfus başarılı bir Fransız
subayıdır. 1894 yılında bir ihbarla el yazısıyla yazılmış bir mektup nedeniyle
Almanlar hesabına casusluk yapmakla suçlanır. Başka bir kanıt olmadığı halde
Askeri Mahkemece suçlu bulunur. 1894 yılında askerlerin ve halkın önünde rütbeleri
sökülür, kılıcı kırılır. Dreyfus suçsuz olduğunu her aşamada söylese de etkisi
olmaz. Bu arada Dreyfus’un suçluluğu konusunda kuşkular doğar, fakat dikkate
alınmaz.
Her şeyin bittiği sanıldığı zamanda ünlü Fransız yazarı Emile Zola, zamanın
etkili gazetesi L’ Aurore’da Cumhurbaşkanına hitap eden bir mektup yazar:
‘J’accuse- İtham ediyorum’. Gazete, birinci sayfasında bu başlığı taşıyan
mektubu yayımlar ve mektup bomba gibi patlar.
Fransa’nın gururu olan Emile Zola, bir
romancı, bir yazar, bütün ününü ortaya koyarak suçlanmış bir subayı
savunmaktadır. Üstelik de bu subay Yahudi asıllıdır. Fransız aydınları Zola’yı
destekleyen bir bildiri yayımlarlar. Olay büyür. Bu arada, el yazısıyla yazılan
mektubun Dreyfus’a ait olmadığı başka bir subaya, binbaşı Esterhazy’e ait
olduğu ortaya çıkar. Dreyfus gene de aklanmaz. Uzun çabalardan sonra 1906
yılında, olaydan 12 yıl sonra Dreyfus davası yeniden görülerek beraatle biter,
rütbesi ve kılıcı geri verilir.
Dreyfus olayı budur.
Emile Zola da budur.
Emil Zola, sadece güçlü bir roman yazarı değildir.
Döneminin ahlakıdır, vicdanıdır, gerçek bir şövalyesidir. https://erdalatabek.wordpress.com/ a teşekkürler ***
ŞİİR
Küçük bir kuş. Belki bir güvercin.
Belki bir serçe.
Ne aradığı belli değil gökyüzünde. Boyuna uçuyor. Yıldızların arasından
geçiyor.
Ayın arkasından.
Sonra yeryüzüne süzülüyor. Denizleri aşıp ağaçlara, çiçeklere yöneliyor.
Kentleri dolaşıyor. İnsanları tanıyor.
Evleri, araçları, emeği, düşleri, yoksullukları.
Geldiği yerlerden sorular getiriyor. Gittiği yerlere sorular götürüyor.
Bir yanardağ görüyor sonra.
Ateşi.
Ateşin yüreğini.
Gördüklerinin en ilginci.
Çünkü her şey var yanardağın içinde.
Her şey var.
Yanardağın üstünde uçuyor kuş.
Yaklaşıyor yanardağa.
Tüyleri yanıyor.
Bir ateş kuşuna dönüşüyor. Ama ayrılmıyor yanardağın üstünden.
Yandıkça yeniden diriliyor.
Acının kuşu. Umudun kuşu.
Yaşamı boyunca o ufacık kanatlarına yükleyip taşıdıklarını ateşe aktarmaya
çalışıyor. Yakıcı değil, sıcak kılmaya çalışıyor onu. Çalışıyor, hep çalışıyor.
Yanarak. Dirilerek. Deneyimlerine yeni deneyimler ekleyerek. Gözlemlerine yeni
gözlemler.
Şiirdir o kuş. Lavlara sevgi sözcükleri kazır pençesiyle.
Şiirin ne olduğunu fili betimleyen körlere sormayın. Ne işe yaradığını
da.
O küçük kuşa sorun.
20.03.2004 Ülkü Tamer
***
görsel: flickr
***
BİR AYRILIŞ ŞİİRİ
İnce yağmur ince toprakta.
Han avlusunun söğütleri
Daha da, daha da yeşerecek,
Ama siz, Efendim, şarap alın ayrılmadan,
Çünkü yanınızda dostunuz olmayacak
Go kapılarına vardığınız zaman.
Ezra Pound'un uyarlaması, Çin şiiri.
Şairinin ya Rihaku ya da Omakitsu
olduğu sanılıyor. İ.S. 8. yüzyılda yazılmış.
– Ülkü Tamer’ den
***
MULTI LANDY
2 Trefl Landy konvansiyonunun geliştirilmiş şeklidir.
Cappeletti ye çok benzer.
2 Trefl ve 2 Karo
müdahalelerinin anlamları yer değiştirmiştir.
DBL (kontur)----------------Eşdeğer el veya ceza.
Double : Ortaklık anlaşmasına bağlı olarak değişir.
...............a. Penalty
...............b. 4-kart major ile uzun minor.
...............c. 5+ Trefl ya da karolar 4-kart major
olabilir.
2 TREFL----------------------Majörler (5-5)
2 KARO-----------------------Uzun bir renk 6+ Kart.
2 KÖR-------------------------Kör ve bir Minör (5-5)
2 PİK---------------------------Pik ve bir Minör (5-5)
2 NT----------------------------Minörler (5-5)
3 Renk-------------------------7+ kart blokatif renk.
Orijinal konvansiyonda yoktur.
Yükseltenin cevapları Cappeletti cevapları ile
aynıdır. “Mehmet Özyeşilbaş”
**
Double : Ortaklık
anlaşmasına bağlı olarak değişir.
...............a. Penalty
...............b. 4-kart major ile uzun minor.
...............c. 5+ Trefl ya da karolar 4-kart major olabilir.
2 Trefl :
En azından 5-4 ya da 4-5 in kör ve pikler
2 Karo :
5+ kör ya da 5+ pik (no side suit).
2 Kör :
En azından 5-5 kör ve minor.
2 Pik : En azından 5-5 pik ve minor.
2 NT : En azından 5-5 trefl ve karolar
**
Cappelletti
Konvansiyonu (Hamilton)
Bu konvansiyonun orijini
oldukça karışıktır. 4 kişinin
adı geçer.
Bunlar: Michael Cappelletti, Fred Hamilton, John
F.Pottage, Gerald W.Helms.
Bu konvansiyon 1
Sanzatu açışına müdahaledir. Kontur 16+ onör puan ve dengeli el gösterir.
- 2 Trefl Tek
renkli bir el gösterir
- 2 Karo İki uzun majör gösterir
- 2 Kör
Kör ile bir minör gösterir
- 2 Pik
Pik ile bir minör gösterir
- 2 SA İki uzun minör gösterir
2 Trefl araya girişinden
sonra 4.Oyuncu zayıf bir eli varsa 2 Karo ile, kuvvetli bir eli varsa 2 Sanzatu
ile uzun rengi sorar, diğer konuşmaları natüreldir.
Diğer araya girişlerde;
4.Oyuncunun sıçramasız destekleri zayıf el, sıçramalı destekleri kuvvetli el
gösterir. Farklı bir renk deklaresi diğer iki rengin desteklenmediği tek renkli
bir gösterir. 2 Kör ve 2 Pik araya girişlerinde ise 2
Sanzatu minör rengin ne olduğunu sorar.
Kontura cevap ise opsiyoneldir. 4.Oyuncu çok
zayıf olmayan dengeli bir elle konturu cezaya bırakır, uzun rengi varsa deklare
eder, çok zayıfsa en uzun rengini söyler.
Multi-Landy Konvansiyonu
Double : Ortaklık anlaşmasına bağlı olarak değişir.
...............a. Penalty
...............b. 4-kart major ile uzun minor.
...............c. 5+ Trefl ya da karolar 4-kart major
olabilir.
Cappelletti
ile fark 2 Trefl ve 2 Karo deklarelerinin yer değiştirmiş
olmasıdır. Bu durumda 2 Trefl araya girişi iki uzun majör
göstereceği için, 4.Oyuncu eşit uzunluktaki majörleri arasında seçimi 2.Oyuncuya
bırakabilir. Bunun için zayıf bir elle 2 Karo, iyi bir elle 2 Sanzatu deklare
eder ve majörler arasında seçimi 2.Oyuncu yapar.
2 Karo
müdahalesinde ise 2 Kör deklare ederek uzun rengi sorar. Burada uzun renk
Karo ise 2 seviyesinde oynanması mümkün değildir.
***
AYRINTI İÇİN
1 yorum:
Güzel şiirlerle yine faydalı bir post. Teşekkürler.
Yorum Gönder