30 Eylül 2011 Cuma

Soloff

Esko Könönen: Hiljaa soivat balalaikat 
*****
En zor amaçlara çok zor ulaşıldığını unutmayın.
Zafer kolay kazanılıyorsa amaçlarınızın değerli olup olmadığını sorgulamalısınız.
Hun Hakanı Attila
*****
ANNEM
Hani eski zaman masalları anlatır
Hüznümü huzura dolarsın
Kaşım gözümden çok içim bir parçan
Annem sen benim yanımda kalansın.

Hani bir biblon vardı kırdığım
Üstüne ne kırgınlıklar yaşadın
Ama bil ki ben de parçalandım
Annem ben senin yanına kalanım

Annem annem sen üzülme
Sözlerin hep yüreğimde
Annem annem gel üzülme
Ben hala senin dizlerinde

Uzayan sohbet gecelerinde
Rolleri unutup dost oluruz
Bizi bağlayan bu kan değil yalnız
Annem biz birbirimize kalanız

Ben kararlı uçarken yolumda
Sen çatık kaşlarının altında
Her yeni güne sevgiyle başlarsın
Annem sen benim yanımda kalansın.
Z. Aylin Atalay
*****
SOLOFF
Soloff  2 NT açışından sonra hem majör hem de minör renklere olan ilgiyi gösteren kombine bir uygulamadır.                                                                                              
Bu konvansiyon ortaklığın üzerinde çalışıp anlaşmasından sonra uygulanabilir
Cevapçı elinin durumuna göre majör sorabilir veya minör renk ilgisini belirtebilir.

2NT ÜZERİNE MİNÖR ŞLEMİ ARAMA SOLOFF
Soloff  2 NT açışından sonra hem majör hem de minör renklere olan ilgiyi gösteren kombine bir uygulamadır.                                                                                              
Bu konvansiyon ortaklığın üzerinde çalışıp  anlaşmasından sonra uygulanabilir. Cevapçı elinin durumuna göre majör sorabilir veya minör renk ilgisini belirtebilir.
Soloff  Bid:
2NT  -----> 3Trefl: Puppet stayman
                  3Karo: Köre transfer
                  3Kör: Pike transfer
                  3Pik: 3NT ye transfer
                  3NT: Beşli pik, dörtlü kör 5-8P

Cevapçının 5 minörü STOP,
Yeni renk Grandşleme doğru kontrol cue-bid,
6 Minör ise oynamak için.
“zafer ulusakarya”

Hiç yorum yok: