19 Kasım 2011 Cumartesi

Briç

görsel. deviantart
***
Boccherini- (Master and Commander)
*****
Ne kadar uzun sırıklara sahip olursak olalım, 
kendi ayaklarımızla yürürüz.
Montaigne
***
KUSURLU ADAYLAR
Aslan mı ölmüş, yoksa ortalıktan kaybolmuş da bir yerlere mi gitmiş, belli değil.

Hayvanlar toplanmışlar;
Kendimize yeni bir baş, bir yönetici seçelim demişler.

Deve ile fil adaylıklarını koymuş. Ama maymun oyun bozan ya, hemen atılmış:
- Onlar kim, yönetici olmak kim? demiş.
Herkesi kendinize mi güldüreceksiniz? Deve dediğin kızgınlık nedir bilmez. Kötülük işleyenleri hep hoş görür. Fil desen bir domuz yavrusu görmesin. Koca gövdesine bakmadan kaçacak delik arar. İkisi de baş olmaz,  demiş.

Kimsenin aklına gelmeyen bir küçük neden, bazen kişilerin yoluna engeller koyar.
Ezop masalları -  http://masal.biz/
*****
OYUNCAKLAR
Çocuğum, ne kadar mutlusun
bütün sabah toprakta oturup kırık bir dalla oynarken.

O küçük dal parçasıyla oynaman gülümsetiyor beni.
İşim var, saatler boyunca sayılar topluyorum.

Belki bakıp bana düşünüyorsun.
"Sabahın tadını kaçırmak için ne saçma oyun"diye.

Çocuğum, unuttum değnekler,
çamurlar arasına karışma sanatını.

Pahalı oyuncaklar arıyorum şimdi;
altın, gümüş parçaları topluyorum.

Ne bulsan onlarla oluşturuyorsun oyunlarını.
Bense zamanımı da, gücümü de
elde edemeyeceğim şeylere veriyorum.

Tutku denizini geçmeye çalışıyorum cılız kayığımla,
oyun oynadığımı unutuyorum...
Rabindranath Tagore
*****
BRİÇ
Rekabet gerektiren bütün aktiviteler içinde bricin yeri tekdir, çünkü sadece briç insana daha ustalarla oynayarak kendini geliştirme şansı verir. Bir amatör golf oyuncusu Niclaus’a karşı oynayamaz; averaj bir tenis oyuncusunun Navratilova’ya karşı hiç şansı yoktur. Fakat yeni başlayan bir briç oyuncusu bile, herhangi bir turnuvada, ustalara ve dünya şampiyonlarına karşı oynayabilir"
Mike Lawrence, Briç Yazarı ve Dünya Şampiyonu

Hiç yorum yok: