24 Kasım 2011 Perşembe

İnverted Minör

Mozart Piano Sonata in C, K. 545 (1/2); 1st movement; Eschenbach
http://www.youtube.com/watch?v=JcUh-ggBfzI&index=158
*****
Anlamak, 
bağışlamak demektir.
Stael
*****
görsel: deviantart
*****
ASTROLOJİ SAÇMALIĞI
Türkiye’de fal bakımının yaygın olması kadar astrolojinin kendisine de ilgi duyulmaktadır. Öyle ki bazı insanlar ciddi bir şekilde karşılarındaki kişileri burçlarına göre bile yorumlayabilmekte ve hatta olası eş arayışında burçları da göz önünde bulundurabilmektedirler.

“Astroloji” (Astrology) kelimesi “Yıldızların Hesabı” anlamına gelen “Astrologia” kelimesinden türemiştir. Astrolojiden bahsederken genellikle 12 burçtan bahsedildiği düşünülmektedir ancak tek bir astrolojik sistem bulunmamaktadır

Yüzlerce sözde “astrolog” ve milyonlarca astrolojiye inanan insanlarla belirli testler yapıldığı halde, günümüzde astrolojinin doğru olduğunu gösteren herhangi bir bilimsel kanıt bulunmamaktadır.

Evren hakkında yeterli bilgilere sahip olmayanların zamanındaki inançlara dayanan bu sistem yine de birçok kişinin ilgisini çekmeyi başarmıştır. Ancak farklı astrologlara danıştığınızda ve farklı yayınlara baktığınızda, aralarındaki farklılıkları, tutarsızlıkları, çelişkileri ve hepsinde rastlanan bilimsel hataları bariz bir şekilde fark edebilirsiniz ve bu bize astrolojinin güvenilir bir bilgi kaynağı olmadığını ve bilimsel bir temeli olmadığını göstermektedir.

Astrolojide inanılan bazı şeyler de kendi içerisinde tutarsızdır. Burçlar Kuşağı olarak bilinen Zodyak 12 değil 13 Takım Yıldızından oluşmaktadır (13. Takım Yıldız “Yılan” olarak adlandırılmıştır).

Astrolojinin hiçbir bilimsel dayanağı olmadığını ve içeriğinin bütün olarak hatalı olduğunu, doğruluk payı olanlarınsa her zaman tesadüfi benzerliklerden kaynaklandığını söyleyebiliriz.

Başkalarının hayatınızı nasıl yaşayacağınızı ve nasıl hissedeceğinizi söylemesi yerine siz “siz” olun ve hayatınızı dürüstçe yaşayın. Bununla beraber araştırın, düşünün ve daima şüphe edin.
Hazırlayan: Arsel Acar (Kısaltılmıştır)
****
KONSER ADABI
Canlı Konserin Keyfi Nasıl Çıkarılır?
Canlı müzik dinlemek insanın başına gelebilecek en zevkli deneyimlerden biridir. Müzik harikadır, harika hissettirir ve siz müzisyenleri bu müziği yaratırken izleme şansını elde edersiniz. Hangi müzik türünü seviyorsanız sevin mutlaka canlı dinlemeye çalışın.

Göreviniz oldukça basittir:
Müzikten etkilenip  zevk  almak.  İşte bu. Hepsi  bu  kadar.
*
Siz kendinize özgü bir birey olduğunuz için, hayat tecrübeniz zevkleriniz ayrı olduğu için, doğal olarak müzik sizi diğer insanları etkilediğinden daha farklı etkileyecektir. Sizin duygularınızı, düşüncelerinizi, ruhunuzu, bedeninizi etkileyebilir. Aynı müzik sizi her seferinde farklı şekillerde etkileyebilir.
*
Müziğin görevi, tepkileri tetiklemek, yansımaları davet etmek, duyguları uyandırmak, hafızaları canlandırmak ve kalbinize hitap etmektir. O yüzden bırakın kendinizi müzikten zevk alın.
Tabi ki müzik bilginiz ve tecrübeniz zevk almanızı etkileyecektir. Eğer müzik hakkında bir şeyler öğrenmek daha çok zevk almanızı sağlıyorsa o zaman daha çok öğrenin.
*
Klasik müzik konserlerinin harika ve gizemli olmasını sağlayan özelliğin herkesin aynı anda müzikten zevk alıp etkilenmesidir. Sahnedeki herkes ve tüm dinleyiciler, her biri kendine has şekilde olmak üzere aynı tecrübeyi paylaşır. Hemen her konser çeşidinde insanlar parça bitimlerinde alkışlarlar, ama klasik müzikte tüm bir parçanın bitimine kadar beklemeniz gerekmektedir. Konser süreleri çeşit çeşittir, ama çoğunlukla doksan dakikayla iki saat arası sürer.
Konser Usulleri Kılavuzu
Müzik devam ederken,
1.Sessiz olun.
2.Hareket etmeyin.
3.Tüm parça bitene kadar alkışlamayın.
Temel düşünce dinleyicilerin, müziğe odaklanmak için, birbirlerine yardımcı olmalarında yatmaktadır. Gürültü yapmak veya etrafta dolaşmak sadece dinleyicileri değil müzisyenleri de rahatsız eder.
Rahatsız Edici Sesler
Konuşmak, fısıldaşmak, öksürmek, koltuk gıcırdatmak.
Çanta açmak, bozuk paralarla oynamak.
Herhangi bir şeyin paketini açmak.
Programla oynamak.
“Şşşş” demek.
Alarmlı saatler ve cep telefonları ( lütfen kapatın!)
Klasik müzikte keyfini çıkarabileceğiniz şeyler
Ruh halleri ve hisler
Sesin yüksekliği ve yumuşaklığı
Farklı  hızlar
Enstrümanların sesleri
Melodiler
Ritimler
Değişiklikler ve dönüşümler
Güzel performans
Harekete geçen anılar
Daha önceden duyulmuş bir şeyin hatırlanması
Akla gelen görüntüler
Ya sıkılırsam?
Merak etmeyin, hepimizin başına gelebilecek bir şeydir bu.  Eğer başınıza böyle bir şey gelirse, sadece dikkatinizi yukarda saydığımız müzikten zevk almanızı sağlayacak bir noktada sabitleştirmeye çalışın.
Ya konseri beğenmezsem?
Konserin her anını beğenmenizi kimse sizden bekleyemez. Unutmayın sizin göreviniz etkilenmek, her şeyi beğenmek değil. Sadece müziğin size sunabileceği şeylerden etkilenmeye bakın.
Konser türleri:
Resital, genellikle tek bir müzisyenin sahne almasından oluşur.
Oda Müziği, küçük bir grup müzisyenin şef olmadan sahne almasıdır.
Oda Orkestrası, on ila kırk kişi arasında değişen küçük bir orkestradır.
Senfoni Orkestrası (veya Filarmoni Orkestrası), seksen veya daha fazla kişiden oluşan geniş bir orkestradır.
Pop Konserleri, popüler müzik konserleridir.
Kıyafet Seçimi
Genellikle istediğinizi giyebilirsiniz. Her çeşit kıyafette giyinmiş birçok insana rastlayacaksınız, o yüzden ne giyerseniz giyin sorun olmayacaktır. Eğer bu konuda endişeniz varsa, bir toplantıya veya en iyisi bir düğüne giderken ne giyiyorsanız onu giyin, sonuçta konser de bir çeşit kutlamadır onun için neşeli bir şeyler giyin. Ağır parfüm kullanmayın.
Dakik Olmak
Zamanında orda olmak zorundasınız. Eğer geç kalırsanız konsere ara verilene kadar içeri alınmazsınız.
Peki Ya Çocuklar?
Konserler herkes için değildir. Nasıl davranmaları gerektiğini bilecek yaşa gelene kadar onları evde bırakın. Konser boyunca fotoğraf çekmek veya kayıt yapmak yasaktır. “Kısaltılmıştır, kaynak: klasikmuzik.org,    Beethovenlives.net”

***

ESKİCİ
Eskiden yeterdim kendime,
Artardım bile,
Şimdi ne yapsam nafile!
Ve
Kim demiş 'can eskimez' diye?
Bu can tedirgin tende,
Can da eskimiş
Ben de…
Bedri Rahmi Eyüboğlu
****

İNVERTED MİNÖR VE 1TREFL 2 TREFL
Bir minör renk açışına cevapçı tarafından 2 minör denmesi ile başlayan bir konvansiyondur. 
1C ..... 2C veya  1D..... 2D
İnverted-Minör; en az zon hedeflediği gibi, 5-5, 5-4 koz fitlerinde, 25-28 puanlarla mutlak bir şilem hatta fazlasını yakalamada büyük olanaklar sağlamaktadır.
Cevapçının İNVERTED- MİNÖR yapabilmesi için şu koşullar gerçekleşmelidir:
a-)  Cevapçıda 4 lü veya 5 li majör bulunmamalıdır.
b-) 2 seviyesine yükseltilen minör en az 5 kart olmalıdır.
c-) Cevapçının puanı 12 ve üzerinde olmalıdır. (12 +)
Bir minör açışına rakip; kontur veya bir renkle araya girmişse inverted-minör geçerli değildir. Rakip renk  açılışına kontr derse sür konturla veya rakip renkle araya girerse kontur attıktan sonra İnverted-minör yapacak bir elimiz olduğunu anlatırız.
1 TREFL               2 TREFL
A.
1C  .......................................................2C
2D (Reverse 16+ dengesiz, 5C+4D)  2NT (el tarifi istiyor)  
3C (6 C + 4 veya 5 kart D)                   3D (el tarifine devam et ricası )
B.
1C .........................................................2C
2H,S (Reverse 16+dengesiz, 5C+4D) 2NT (El tarifi istiyor)
3C (6C + 4 veya 5 kart H)                    3D ( el tarifine devam ricası )
C.
1 C .....................................................2C
2 NT (12-14, dengeli, 4-5 trefl yok)   3C (5 kart C, kötü el, 2 rengi kesmiyor)
                                                            3D (3NT oynama isteği, karo kesmiyor)
                                                            3H (3NT isteği, körü kesmiyor)
                                                            3SP (3NT oynama isteği, piki kesmiyor)
                                                            3NT (sorun yok)
Bu sekansta İNVERTED- MİNÖR yapan cevapçı, açıcıdan destek bulamamıştır. Şimdi hedef 3 NT oynamak olmalıdır. Cevapçıda en az 12 puan olduğu düşünülürse, toplamda en az 24 puanları var ve en kötü ihtimalle 8 kart trefleri var. Sanzatu oynama araştırmaları isteneni veremezse dört seviyesinde trefl oynanacaktır. 3 sanzatu araştırması için zorunlu olarak 4 C oynama mecburiyetinde kalınabileceği gerçeği, 3 NT araştırması için, alınması gereken bir risk olarak karşımıza çıkmaktadır.
KAPTAN ve yönlendirici CEVAPÇI dır.
D. 1C ...................................................... 2C
     3C (11-14P, 4-5C)                               3D (el tarifi istiyor)
     3H (11-12 puan, 5 veya daha çok trefl)
     3S (13-14 puan, 5 veya daha çok trefl)
E. 1C  ......................................................2C
     3 D (6C+5D,11-14 P)                          3H (el tarifi istiyor)
     3 S (6C + 5D + 1H +1 SP)
     3 NT (6 C + 5 D + 2 H + 0 SP)
     4C =(6 C + 5 D + 0 H + 2 SP)
F. 1C ...................................................... 2C
     3H (6C+5H,11-14P)                            3S (el tarifi istiyor)
     3S (6C + 1D + 5H + 1S)
     3NT (6C + 2D + 5H + 0S)
     4C (6C + 0D + 5H + 2S)
H. 1C ........................................................ 2C
     3S (6C+5S,11-14P)                              3NT (el tarifi istiyor)
     4C (6 C + 1D + 1H + 5S)
     4D  (6 C + 2D + 0H + 5S)
     4H  (6 C + 0D + 2H + 5S)
I.   1C  .......................................................2C
     3NT (18-19,C üçlü olabilir)                 4C (şlem daveti, kontrol istiyor)
                                                                  4NT (kantitatif)
İnverted- minör toplam 9 veya 10 kartlı koz fitleri ile, neredeyse zon puanına, hiç batmayan şlemlerin oluşumuna olanak sağlamaktadır.
İnverted- Minör ün gelişimi incelendiğinde; 5-3 fitlerle batmayan 3 NT kontratlarının ne denli isabet yakaladığı da görülecektir. Şilem olmayan, 3 NT olmayan, 5-3 fitler ile gerektiğinde 4 C de durabilme imkanları da inverted minörle olmaktadır.
“yusufziyaserifoglu”
*****

Ortağın 2 Trefl’inden sonra açıcının ikinci konuşmaları:
2 Karo : 14+ puan, 4’lü karo, forsing
2 Kör   : 14+ puan, 4’lü kör, forsing
2 Pik    : 14+ puan, 4’lü pik, forsing
2 NT     : 12-14 puan, yeterli (uygun) durdurucuları olan dengeli el.
3 Trefl  : Geçiş dekleresi, diğer deklerelerden herhangi birinin yapılamadığını gösterir
3 NT    : 18-19 puan ve dengeli el.

Cevapçının 2 Karo/ 2Kör/ 2Pik’e rebidleri :
2NT     : 10-12 puan dengeli el.
3 Trefl : Minimum dengesiz el.
3 NT    : 13-15 puan dengeli el.
Açıcının ikinci rengini tutma : 3’lü koz, davet
Yeni bir renk : Anlaşmaya bağlı olarak durdurucu gösteriyor ya da soruyor.
Not: Bazı çiftler inverted minörü hem serbest sekansta hem de yarışmalı sekansta kullanır. Ok bridge ½ 'de, inverted minör kompatisyon olduğunda kalkar (geçersizdir).
“albabridge.net”
*****
AYRINTI İÇİN

2 yorum:

gülsen VAROL dedi ki...

Nicedir uğrayamadım hiç anlayamadığım briçi anlatan üstad hocamın sayfasına.. İki satırlık şiirlerle veya tanımlamalarla da olsa, beni uzun süre düşüncelere sevk eden .. Sadece sevdiklerini merak edip bilmediği yollara düşen garip gibi.

Hasan Baysal dedi ki...

Birde oynamaya başlarsanız okyanusa dalmış aşağıdaki güzellikleri seyreder bulacaksınız kendinizi. Sayfanın ustası ise gerçekten harika iş çıkarıyor. Yazdığı giriş yazılarındaki mantık örgüsünün altta anlatılan konu ile alakasını da hissedince gerçekten rüyada gibi oluyor insan. Ellerine ve yüreğine sağlık ustanın. Sizin aracılığız ile bir borçtan kurtuldum.