görsel. pinterest
İnsanlığa
bahşedilmiş en büyük nimet, herkesin içinde ve ulaşabileceği bir yerdedir.
Bilge kişi sahip olmadığını istemek yerine, kendinde ne varsa onunla mutlu
olmayı bilir.
Seneca (M.Ö. 400)
*****
Gerçek
akıl, sadece bize sunulan çözümleri seçmek değil, en uygun çözümü
bulabilmektir.
Bir akıl
hastanesini ziyareti sırasında, adamın biri sorar:
- Bir insanın akıl hastanesine yatıp yatmayacağını nasıl belirliyorsunuz?
Doktor:
- Bir küveti su ile dolduruyoruz. Sonra hastaya üç sey veriyoruz. Bir kaşık, bir fincan ve bir kova. Sonra da kişiye küveti nasıl boşaltmayı tercih ettiğini soruyoruz.
Adam:
- Anladım. Normal bir insan kovayı tercih eder. Çünkü kova kaşık ve fincandan büyük.
- Hayır, der doktor. Normal bir insan küvetin tıpasını çeker.
- Bir insanın akıl hastanesine yatıp yatmayacağını nasıl belirliyorsunuz?
Doktor:
- Bir küveti su ile dolduruyoruz. Sonra hastaya üç sey veriyoruz. Bir kaşık, bir fincan ve bir kova. Sonra da kişiye küveti nasıl boşaltmayı tercih ettiğini soruyoruz.
Adam:
- Anladım. Normal bir insan kovayı tercih eder. Çünkü kova kaşık ve fincandan büyük.
- Hayır, der doktor. Normal bir insan küvetin tıpasını çeker.
"Gerçek akıl,
sadece bize sunulan çözümleri seçmek değil, en uygun çözümü bulabilmektir."
*****
ÇİMEN
PARMAKLAR
Dokun bana, dokun
bana,
Küçük hoş çimen parmaklara,
Nadir, kırılgan çimen parmaklara.
Utangaç dokunuşlarınla
Dokun yüzüme,
Dokun çıplak kollarıma,
Kalçalarıma,
Ayaklarıma.
Yok mudur nazik olan bir şey?
Benden korkmana gerek yok.
Yakında fazlasıyla altında olacağım.
Değil mi ki ulaşırsın bana, minnacık
Ürkek ayak parmaklarınla bile.
Küçük hoş çimen parmaklara,
Nadir, kırılgan çimen parmaklara.
Utangaç dokunuşlarınla
Dokun yüzüme,
Dokun çıplak kollarıma,
Kalçalarıma,
Ayaklarıma.
Yok mudur nazik olan bir şey?
Benden korkmana gerek yok.
Yakında fazlasıyla altında olacağım.
Değil mi ki ulaşırsın bana, minnacık
Ürkek ayak parmaklarınla bile.
*
Angelina Weld
Grimke (1880-1958, ABD)
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
*****
AKORLARIN
RUHSAL ANLAMLARI
Düzenleyen,
çeviren: Uygar Polat 'beethovenlives.net'
Do Majör: Saflık,
masumiyet
Do Minör : Mutsuz
aşkın kederi, özlem, umutsuz aşığın iç çekmesi.
Re bemol Majör:
Kurnazlığı andıran bir anahtar.
Re Majör: Zafer
marşlarının, ilahilerin, savaş çığlıklarının anahtarı.
Re Minör:
Melankolik bir kadınsılık, huysuzluk.
Re diyez Minör:
Keder, ümitsizlik.
Mi bemol Majör:
Aşk, adanmışlık.
Mi Majör:
Mutluluğun haykırışları, sınırsız sevinç.
Fa Majör: Sakinlik
Fa diyez Majör:
Şiddetle mücadele, yalanları alt etme.
Fa Minör: Derin bir
bunalım, hüzün.
Fa diyez Minör:
Kasvet, hoşnutsuzluk.
Sol Majör: Kırsal,
lirik, gerçek dostluk ve sadakat.
Sol Minör:
Hoşnutsuzluk, gücenme, beğenmeme.
La bemol Majör:
Ölüm, yargılanmak, sonsuzluk.
La bemol Minör:
Zorlukla mücadele
La Majör: Masum
aşkın ilanı, dinç bir mutluluk.
La Minör: Dindar
bir kadınsılık şefkat.
Si Bemol: Coşku
dolu aşk, daha iyi bir dünya umudu.
Si bemol Minör:
Renkli, vahşi tutkular.
*****
*****
FLINT
2 Sanzatu açıştan
sonra 3 Karo gibi bir yerde durmak hiç bir sistemde mümkün değildir. İşte bunu
sağlamak üzere Jeremy Flint tarafından geliştirilen konvansiyonda 2 Sanzatu açışına 3 Trefl cevabı Karo’ya transfer
için kullanılır.
Stayman 3 Karo ile uygulanır,
3 Sanzatu cevabı
4'lü majör yok anlamına gelir.
3 Kör cevabı da 4
parça Pik'i dışlamaz.
Köre transfer 3
Karo ile yapılamayacağı için önce 3 Trefl ile Karoya transfer edilir, sonra 3
Köre düzeltilir.
Eğer cevapçının
manş oynama niyeti varsa 3 Kör yerine 4 Kör deklare etmelidir, çünkü açıcı bu
konuşmada cevapçının niyetini anlayamaz ve Pas geçebilir.
“sekansbric”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder