3 Şubat 2012 Cuma

Deklareler Yasa 18

devletlim, buyurmuşsun, 
yoksulluk kanun dışı
olmuş bizim ülkede; 
ama haberin olsun
buyrukla kanun dışı ettiğin şu yoksulluk
ortalıkta kalınca 

sığındı bizim eve
(Rajasekhara/Sanskrit)
*****
BİR SERÜVENİN TANIMI
Hiçbir zaman yenilmedi geceye
Sevincim de inancım da
Doğru diye bildiğim güzellikler
Hiçbir gün kendisinden uzak
Bir şeye değişmedi
*
Hiçbir gün yolda koymadı beni
Güvenim ve direncim
Düşerim sandılar dönüp baktılar
Gülerek geçip gittim
Evet ben tek başındaydım
Onlar çok yalnızdılar
Afşar Timuçin
*****
YASA 18 - DEKLARELER
A.        Doğru Biçim
Bir deklare birden yediye kadar bir artı löve sayısı (altının üzerindeki löveler) ve bir tür belirtir (pas, kontr ve sürkontr konuşmadır ancak deklare değildir.)
B.        Bir Deklarenin Hükmünün Kaldırılması
Bir deklare daha pahalı türlerden birinde aynı sayıda artı löve veya herhangi bir türde daha büyük sayıda artı löve belirtirse bir önceki deklarenin hükmünü kaldırır.
C.        Yeterli Deklare
Bir önceki deklarenin hükmünü kaldıran bir deklare yeterli bir deklaredir.
D         Yetersiz Deklare
Bir önceki deklarenin hükmünü kaldıramayan bir deklare yetersiz bir deklaredir.
E.        Türlerin Düzeyi
Büyükten küçüğe doğru türler şöyle sıralanır: sanzatu, pik, kör, karo, trefl.
F.         Değişik Yöntemler
Yetkili Federasyon konuşmaların yapılmasında değişik yöntemlere izin verebilir.
WDF

1 yorum:

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Rajasekhara/Sanskrit deyimi ve Afşar Timuçin şiiri, sanki bir uyum içinde
yine briçle örtüşmüş. Teşekkürler dostum.