25 Şubat 2012 Cumartesi

Sevgi Üzerine

                                                                                                             corbis
Bütün mutsuz olanlar, yalnız kendi mutlulukları  peşinde koşanlardır.
Bütün mutlu olanlar ise başkalarının mutlu olması için çalışanlardır.
"budizm"
**
SAF SABIR
Ben, birlikte kıyıya sürüklediğimiz kayıktan
saflığımı ve sabrımı aldım tek
kalanları kumsala göm sen de
yaz boyunca
nasılsa her keder eksilir
kendini doldurarak

sardunyalarla konuşarak çoğalttım
aramızdaki ayrılığı
sayarak çoğalttığım günleri tamamladım
kirpiklerimin arasına çektiğim tülde
yağmur durdu ve şimdi kış bitiyor
oysa kimse yokmuş dışarda
içim dışıma vuruyor

sardunyalara su vermekle unutamadığımız
şeymiş aşk:
alnından bir günaydın gibi düşürdüğüm sabah,
sağ yanımda unuttuğun keder.
Birhan Keskin
**
SEVGİ ÜZERİNE
 "Bir kimseyi sevmenin ne demek olduğunu biliyor musunuz? Bir ağacı, bir kuşu sevebilir misiniz? Size hiçbir karşılık vermese, arkanızdan gelmese, gölgesinden yararlanmasanız bile sevebilir misiniz?

Çoğumuz böyle bir sevgiye kapalıyız, bu biçimde sevemeyiz; çünkü sevgi bizim için kaygıyla, kıskançlıkla, korkuyla çevrelenmiştir.

Sevgi bir tepki değildir. Eğer, "Siz beni severseniz, ben de sizi severim" diyorsanız bunun adı ticarettir, alışveriştir. Sevmek karşılık beklememektir."
Jiddu Krishnamurti  (sirince.net)

2 yorum:

Arzu Sarıyer dedi ki...

Harika sözler ve şiir...İnsanlar bir öğrenebilse gerçek sevginin ne olduğunu.Ne kin kalır ne de nefret ,savaşsız barış içinde yaşamak.Hayali bile çok güzel...Selamlar dost.

gülsen VAROL dedi ki...

demek ki tüm mutsuz olduğum anlarda bile kendimi dünyanın en mutlu insanı gibi hissedebilmem, aptallığımdan değilmiş!!! demek ki doğayı ve tüm canlıları ve de dostlarımı sevişimmiş mutlu oluşuma neden!!
Bir güneşe karşı kendimi aynada seyredişimdir sayfanı okurken aldığım haz sevgili Alizafer..