27 Nisan 2012 Cuma

Blackwood



VIVALDI Concerto a minor for two violins
*****
Yalnızca ateşli bir sabır,
ulaştırır bizi muhteşem bir mutluluğun kapısına.
Pablo Neruda ‘piktobet’
*****
SENİ SEVDİM

Seni sevdim, seni birdenbire değil usul usul sevdim
"Uyandım bir sabah" gibi değil, öyle değil
Nasıl yürür özsu dal uçlarına
Ve günışığı sislerden düşsel ovalara
*
Susuzdu, suya değdi dudaklarım seni sevdim
Mevsim kirazlardan eriklerden geçti yaza döndü
Yitik ceren arayı arayı anasını buldu
Adın ölmezlendi bir ağız da benden geçerek
Soludum, üfledim,yaprak pırpırlandı Ağustos dindi
Seni sevdim, sevgilerim senden geçerek bütünlendi
*
Seni sevdim, küçük yuvarlak adamlar
Ve onların yoğun boyunlu kadınları
Düz gitmeden önce ülkeyi bir baştan bir başa
Yalana yaslanmış bir çeşit erk kurulmadan önce
Köprüler ve yollar tahviller senetler hükmünde
Dışa açılmadan önce içe açılmadan önce kapanmadan önce
Nehirlerimiz ve dağlarımız ve başka başka nelerimiz
Senet senet satılmadan önce
Şirketler vakıflar ocaklar kutsal kılınıp
Tanrı parsellenip kapatılmadan önce
Seni sevdim. Artık tek mümkünüm sensin
Gülten  AKIN
*****
BLACKWOOD HAKKINDA
a. Elinizde konuşulmamış renkte 2 kayıp varken, Blackwood kullanmayın.
b. Eğer ortaktan gelecek cevap, sizi zorunlu olarak 6 seviyesine çıkarıyorsa,
Blackwood kullanmayın. (Yani trefl koz olacaksa en az 2 tane, ya da karo koz olacaksa en az 1 tane asınız olsun.)
c. Ortağın son konuşması 1 NT, 2 NT veya 3 NT ise, sizin son konuşmanız 3 NT ise veya daha önce majör kozda anlaşmanız yoksa 4 NT Blackwood değildir.
d. Stayman ve Jacoby’den hemen sonra 4 NT Blackwood değildir.
e.  Eğer ortak hiçbir zaman konuşmadıysa ve kontr atmadıysa, 4 NT Blackwood değildir.
f. “Bir briççinin yetenekleri Blackwood’u kullanma sıklığı ile ters orantılıdır.” görüşünde doğruluk payı vardır. Deneyimsiz oyuncular tüm şlem denemeleri için Blackwood’u kullanma alışkanlığı geliştirirler. Blackwood sadece elde ettiğiniz bilgi ile oynayacağınız kontratı güvenli bir şekilde bulmak için kullanılır.
g. Hangi koz renginde oynayacağına emin değilsen,
h. Sizin tarafınızın 12 el almak için yeterli gücü tuttuğundan emin değilsen,
ı. Elinizde şikan bir renk varken, Blackwood kullanmayın.
Erhan Yamut

1 yorum:

Gulsen dedi ki...

şiir okudum ben !