14 Mayıs 2012 Pazartesi

Take Out Kontur

görsel: flickr
*****
Para her kapıyı açar diyenlerin,
para için açmayacakları kapı yoktur.
George Saville                              
*****
Kolay yaşamak mı istiyorsun?
Sürüde kal… 

Friedrich Nietzsche

*****

SEN BENİM SARHOŞLUĞUMSUN
Sen benim sarhoşluğumsun
Ne ayıldım
Ne ayılabilirim
Ne ayılmak isterim
Başım ağır
Dizlerim parçalanmış
Üstüm başım çamur içinde
Yanıp sönen ışığına düşe kalka giderim.
Nazım Hikmet Ran
*****
TAKE OUT KONTURU

Genellikle sağınızdaki rakip bir renkle oyun açtığında hemen ondan sonra sizin attığınız, bazen de 4.den atılan konturdur.  Bazen de rakiplerin 1 pik-2 Pik, 1 Tr-2 Tr gibi tutuş konuşmalarının üzerine atılan konturdur. Ancak bu durumda partner sizden önce deklereye girmişse sizin attığınız kontur responsive’dir ve anlamı farklıdır.
Take out konturunda öncelikle; en az oyun açara yakın el ile rakip  renginde kısalık (en fazla 2 kart) ve kalan 3 rengin her birinde en az 3 kart anlaşılır. İkinci olarak basit overcall yapacak elden daha güçlü 18+ dağılım puanlı el anlaşılır.

Bazı Örnekler:
Rakibin minör renk açılışı üzerine her iki majörünüz de 4’lüyse diğer minör kısa bile olsa kontur atın.                                                                                                           
Rakip renkte tek veya şigan ile asgari puan sınırı 10’a kadar düşer.                         
4-3-3-3 dağılımla take out Kontru atmaya istekli olmayın. Rakip renkte onör puanlarınız varsa ancak l8+ puanlı ellerle take out konturu atın.                                              
Elinizde 5’li bir renk varken takeout ile overcall arasında bocalıyorsanız  renginizin kalitesine bakın. Renk güzel, puan 18+ ise Kontur,
renk güzel  puan az ise overcall;
renk kötü, puan az  (veya çok)  ise kontur  atılır.

Take out konturuna cevaplar: 
Minimum seviyesinde renk: 0-9 P.                                                                            
1 NT : 6-9 puanla rakip renkte durdurucu.                                                                 
Yeni renkte sıçramak: 10-12 puan, ancak forsing değil. Majörler 4’lü olabilir.   Minörler en az 5’li olmalı.                                                                              
2 NT : 11-12 ile zona davet. Rakip rengi durdurucu, 4’lü majörü yok.                  
Cue-bid : 13+ HCP veya konuşulmayan majörlerin ikisi de 4’lüyse 10-12 puanla yapılabilir.                                                                                                                          
3 NT : 13-16HCP, rakip rengi durdurucu.                                                                 
Yeni renkte çifte sıçrama: Preemptivedir.                                                                     
Eğer zon seviyesine sıçramışsa taktiktir. Kuvvetli eli, uzun rengi var, kendisi oynamak istiyor.                                                                                                  
PAS : Çok iyi düşünmek gerek.
Kompetisyonda:
Açıcının ortağı RD atarsa, takeout yapanın ortağı Pass da  geçebilir, normal cevabı neyse onu da verebilir. Pass geçmesi belirgin bir rengi olmadığını bildirir.

Açanın ortağı takeout üzerine konuşmuşsa:                                                                     
6-9 puan ile yeni bir renk söyleyebilirsiniz.                                                               
Ceza konturu atabilirsiniz. Pas geçebilir ya da normal cevabınızı verebilirsiniz.                                                                                     
http://www.muglabric.org/         
                                                                          

Hiç yorum yok: