13 Haziran 2012 Çarşamba

Bir Seviyesinde Açışlar

                                                                                               flickr                                                        
Jacob Gurevitsch - Lovers in Paris
*****
Kötülüklerin ilki ve büyüğü, 
haksızlıkların cezasız kalmasıdır.
Platon
*****
SİS
 
Özenle boyadım ipliğini sevginin,
Gidip de bulamamanın incinmiş rengine.
Sisi gümüş bir rüzgârla tepelerden eğirdim,
Dokudum yalnızlığın bu serin kumaşını,
Sesime ayrılıklardan bir gömlek diktim.
Ölümü tastamam ezberledim de geldim,
Dilimde bu buruk türkü tadıyla
Bilmem ki buradan nereye giderim.
*
Sonunda kendime bir top yangın edindim,
Soluğumla besledim dudağımın ucunda.
Ömrümün külüydü savrulan hep ardımda,
Örterek yavaş yavaş bıraktığım izleri
Yanmış bir günün sürüklenen kanatlarıyla.
Koştum, durmadan koştum o küçük yangınımla,
Adımın çaresiz kıyılarında kendi göğümü bulmaya...
Metin Altıok
*****
1 TREFL   1 KARO  SEKANSI VE GELİŞMELER
1Trefl açışları, Karo  fitleri için çok ideal değildir. Çoğunlukla 1C açtıktan sonra, olası bir karo kontratında kalmak, çok sık rastlanan bir olgu değildir. (3-3 minörde C, 4-4 minörde karo açıldığı için)
1C açılışına 1Karo diyen elden beklenen nedir? Nasıl ellerle 1C e 1D denmelidir? 1CL açışına cevapçıdan gelecek 1D deklaresi neleri çağrıştırıyor?
Açıklamalara geçmeden önce; sadece KaroIarı olan ve 10 puan altındaki ellerde cevapçının rengi tekrarı, bu sekansın bir parçası değildir. Natürel konuştuğu anlamına geleceğiiçin, bu sekanstan ayrılmıştır.
*
1C…………                         1D
1H/1S/ 1NT/2C ………        2D   cevapları, beklenen 1D cevabı değil, sadece karoları olan basit bir el göstermektedir.
1C e 1D denme koşulları, cevapçının konuşmaları, deklarelerin gelişimini:
1D diyen el en az 12 OP olmalıdır. Karo 2 kart olabilir. 5+ Majör veya 5+ majörler olmamalıdır.
1C e 1D diyen el; açıcının limitini  anlamak, kaptanlığı alarak konuşmaların seyrine yön vermek, açıcının dengeli eli varken, sanzatu kontratlarının açıcı tarafından oynanmasında  yarar görmek,vb. gibi nedenlerle konuşmaları şekillendirir.
Açıcı 2.konuşmasında; her türlü dengeli ellerle majör veya  majörleri olsa dahi, seviyesine göre Sanzatu der (1 veya 2NT).
*
1C…………………                1D
1H/  1S…  (dengesiz min.el)
1NT …… (12-14 puan, dengeli, majör ya da majörler)                                                                            
2CL ……   (min.el,dengesiz)
2 D……..   (min el,dengesiz,4 cart karo)
2H/2SP….16+puan, dengesiz reverse eli, 5+4  (istisna olarak 4414 karo tek)
 *                        
-2NT…….18-19 OP.dengeli, 4 lü majörler olabilir.
-3CL…….Minimum 6 kart C.16-18 OP , iyi el.
-3D ……...Minimum 4 kart karo.dengesiz,16-18 OP.
-3H………reverse eli değil.1.bölge bir el.6+C ve 5H
-3SP…… Aynı
-3NT……Kapalı 7 kart C.12-14 OP.
Açıcının 1 C açışına birkaç cevapçı eli vererek değerlendirmemizi yapalım.
*
S. RVXXX      
H. AXX            
D. RXXX          
C. A                  
1C açışına 1S denecek.1C-1D sekansı dengeli,12+OP olan ellerde, kaptanlığı alarak doğru yerden doğru kontratın oluşmasına imkan sağlamayı, (5 li renk de olmadığını) amaçlıyor.
*
S. RXXX          
H. DVX             
D. RVXX
C. XX
1 S denecek.10 puanı var.1D demek için en az  12 puan gerekiyor.               
*
S. AX                  
H. RV                   
D.AV10X            
C.R109XX         
5-4 minör, puanlı 2-2 majör,16 OP.C 4 kart olsa 1D diyebilirdik.Bu ve benzeri eller, başka bir cevap gerektiriyor. (İnverted-minör).Yani bu elle cevapçı 2C diyecek.
*
Görüldüğü gibi 1CL-1D sekansı; iyi yorumlanarak yerinde ve isabetli olarak belli kurallar içinde kullanıldığında oldukça yararlı olabilir.   
“yusuf ziya şerifoğlu”

Hiç yorum yok: