30 Haziran 2012 Cumartesi

Richard Pavlicek


                                                                                                                corbis
EGO
Öğrenci, ustasına sorar:
Ego nedir?
Usta yüzünü buruşturarak öğrenciye dönüp,
" bu ne aptalca bir soru, bunu ancak bir aptal sorabilir" der.
Öğrenci allak bullak olur, öfkeden kıpkırmızı kesilmiştir.
Usta gülümser ve şöyle der:
"İşte ego budur."  Felsefe kulübü
**
DEMEDİM Kİ

Bu kenti sevdim dedim
Benim olsun demedim ki.
*
Sevdim dedimse akşam kızıllığını
Gönlüm gibi akıp giden şu çayı
Şu ormanı şu denizi şu dağı
Benim olsun demedim ki.
*
Vuruldumsa gözlerinin gül bahçesine
Yürek çizen şimşeklerse kaçamak bakışları
İşte buna sevmek derler dedimse
Çattımsa acıların en güzeline
Yedirdimse uykuları o tatlı kuşa
Benim olsun demedim ki.
*
Bu akşam kankırmızı şarap istiyor canım
Bu akşam dünyanın bütün şarkılarını
Bu akşam dünyanın bütün özlemlerini
Bu akşam beni yalnız bırakın
Bu akşam yalnızca onu düşüneceğim
Onu ve kendimi yalnızca ...

Hasan Hüseyin Korkmazgil (1927 - 1984)
**
RICHARK PAVLİCEK
Pavlicek, 1964 yılında 18 yaşındayken Amerikan ordusu ile birlikte Stuttgart-Almanya'da bulunduğu sırada briçe başladı. 1966 yılında Florida'ya döndüğünde boş zamanlarında briç turnuvalarına katılıyordu. O günden beri 400'den fazla müsabaka kazandı ve 15.000'den fazla masterpoint topladı. Şu an American Bridge League (Amerikan Briç ligi)'de ulaşılabilecek en yüksek derece olan Grand Life Master derecesine sahiptir.
*
Mr. Pavlicek, 1982-84 yılları arasındaki Reisinger kupasını üst üste üç kez kazanarak kırdığı rekorda dahil olmak üzere 10 Kuzey Amerika şampiyonluğuna sahiptir. 1990 yılında, takımı heyecen verici bir atak ile gerilerden gelerek tekrar kazanan taraf oldu. 1983, 1986 yıllarında ve ayrıca 1995 yılında turnuvadan bir gün önce oluşturulan takım ile oynayarak prestij sağlayan Vanderbilt Kupasını kazandı. 1973 (şampiyonanın ilk yapıldığı yıl) ve 1997 yıllarında Grand National Team Championship (Ulusal Takım Şampiyonası) 'i kazandı — 1973 yılında Richard'ın takım arkadaşlarından birisi Billy Seamon iken, 1997 yılında Billy'nin oğlu Michael ile oynamış olması ilginçtir. Kazandığı diğer bir ulusal turnuvada 1990 yılındaki Open Swiss Teams 'dir.
*
Richard Pavlicek bir çok değişik test kitabı ve ders metaryali hazırlamıştır. Yıllar süren turnuva tecrübesi ile oluşturduğu pratik, iyi organize edilmiş çalışmaları ile dikkat çekmektedir. Büyük yankı uyandıran ve briçle ilgili yayınlar içerisinde best-seller olan Modern Bridge Conventions (Modern Briç Konvansiyonları) kitabının yazarıdır.
Mr. Pavlicek bir el analisti olarak büyük saygı görmektedir ve 1987'den beri bütün kıtayı kapsayan American Contract Bridge League'deki oyunlar için analiz kitapçıkları yazmaktadır. Ayrıca değişik yayınlarda yer almış briç puzzle, double-dummy problemleri ve diğer yeniliklerin yaratıcısı olarak tanınır.
*
Richard Pavlicek 1972 yılında briç öğretmeye başladı. Kendisi ve eşi Mabel şimdi her yıl binlerce öğrenciye briç öğretmekte. Geçmişteki öğrencilerinden bir çoğu kazanan oyuncular olmaya devam ediyor."albabridge.net"

Hiç yorum yok: