23 Şubat 2013 Cumartesi

Takım Olma

                                                                                                        flickr

İktidar, 
iktidara düşkün olmayan ve iktidardan gelecek
yararlara ihtiyacı bulunmayanlara verilmelidir..
Platon / Devlet
**
İNAN BALIKÇILARIN YALANCISIYIM

Balıkçılar söylüyor, her gece ağlara balık balık
avlanıyormuşum
dündü, kan yağmurlarında büyümüştük, söyleyeceklerimizin
hepsini söyleyememiştik
gülüyorsun çığlık çığlık geçmişe gömülüyor mavili bulutlar
bir bulut çekiyorum düşlerine, tatlı sesin hüzünle esiyor
boran boran
dudakların kıvılcım saçıyor incitebilirsin gelincikleri
gelinciklerdi, insan sesleriyle uyanıp boğulmak
istemezlerdi
unutmadım kan uyumaz gülmelisin biliyorum beklemiştim
kör bir umutla
işitecek birileri çıkar diye çığlıklarının suskunluğunu
şimdi, sev gelincikleri diyorum sen tutup bütün duygularımı
kokluyorsun
yürü diyorum ellerinde başlıyor büyümek, paramparça
oluyor umutsuzluklar düş kırıklıkları
ağlama sakın, bakarsın bir vur emri de gözyaşlarına çıkar
*
inan, balıkçıların yalancısıyım, her gece ağlara balık balık
avlanıyormuşum ...

Tuğrul Asi BALKAR

**
 TAKIM OLMA ÜZERİNE KISA BİR YAZI

ARILAR
* 500 gram bal için arılar 3 milyon 750 bin defa çiçeğe konup kalkıyor. 1 kg bal için ise 40 bin arı 6 milyon çiçeği dolaşıyor. Bal arıları bir peteği bir peteği doldurabilmek için 100 milyon çiçeğin nektarını emiyor ve 100 bin km kanat çırpıyor.
* Bu çılgın çalışmanın arasında, "öbür arı benim kadar dolaşıyor mu?" diye kontrol gereği duymuyor. Birbirlerine tam bir güven içinde hedeflerine odaklanmışlar. Bilgisayar saniyede 16 milyar işlem yaparken, bal arıları bu sürede daha az enerji harcayarak 10 trilyon işlem yapmakta.
* Onlar bu işi canla başla yapıyor ve genetik olarak nesilden nesile aktarılmış bir tembellik asla söz konusu olmamış. Bu arı cumhuriyetinde cinlik yapana, "birkaç gr bal da kendime saklayayım" diye peteği hortumlayana şimdiye dek hiç rastlanmamış.
* Hepsi güneşin kalk ziliyle çalışmaya başlayıp, güneşin paydos ziliyle dinlenmeye çekiliyorlar. Hiçbir arı,  "kraliçe hanım işin kaymağını yiyecek diye ben geberene kadar çalışmam abi" dememiş. 
* Her bir petek gözünün altıgen prizma şeklinde inşa edilmesi peteğin direncini sağlıyormuş. Bu nedenle kilolarca balı rahatlıkla taşıyabiliyor. "Gerçekten de en az bal mumu harcayarak, maksimum ölçüde bal depolamak için en uygun şekil , arıların inşa ettiği altıgen prizmadır" diye onaylıyor fizikçiler.  Bir düzen tutturmuş, milyon yıldır hayatlarına  fesat sokmadan sürdürüyorlar çalışmayı.   Düzenleyen: A.Akbal

1 yorum:

sozlerfilmler dedi ki...

Güzel Site Oyunlar harika.