6 Mart 2013 Çarşamba

Smith Echo

Frederik Chopin - Mariage D'amour
*****
OYUN ve KAZANMA
”Kabiledeki arkadaşlarıma bize özgü yarışlardan birini tanımlayabilmek için bir sıraya dizilip hızla koşmaya başlamalarını önerdim. En hızlı koşanın kazanmış olacağını söyledim. Kabile halkı güzel, kara gözlerini kocaman açarak baktılar bana ve biri şöyle dedi:
- İyi ama bir kişi kazanırsa bütün ötekiler kaybetmiş olur. Bunun nesi eğlenceli ki? Oyunlar eğlenmek içindir. 

Neden insanları böyle bir deneyime tabi tutup, sonra da tek bir kişiyi gerçekten kazananın o olduğuna inandırmaya çalışıyorsunuz? Bunu anlamak bizler için çok zor. Sizin insanlarınız bunu kabullenebiliyor mu?”

Bir Aborjin öğretisi üzerine,
Marlo Morgan - Bir Çift Yürek
Felsefe Kulübü’ ne teşekkürler
görsel: flickr
*****
TEŞEKKÜRLER
Aşkına müteşekkirim
O benim son mucizem
Mucizeler çağı geçtikten sonra
Teşekkürler aşkına..
O bana öğretti okumayı, yazmayı
O donattı beni sözlerin en güzeliyle
Aşkın bir anda sildi bütün kadınları hayatımdan
Yok etti en güzel anılarımı..
*
Teşekkürler. Ta derinden
Ey kutsal kitaplardan çıkıp gelen
Teşekkürler beline
Rüyalarımda gördüğüm, hayalini kurduğum
Defterlerimin ve günlüklerimin arasına
Bir serçe kuşu gibi gizlice giriveren
Yüzüne teşekkürler..
Teşekkürler şiirlerimde yaşadığın için
Teşekkürler.
Bütün parmaklarımda oturduğun için
Teşekkürler. Hayatımda olduğun için..
Teşekkürler aşkına
Bütün insanlardan önce
Bana verdi müjde,
Melik olarak seçti beni,
Taç giydirdi
Ve takdis etti beni yasemin sularıyla..
*
Teşekkürler aşkına,
Bana ikram etti,
Beni terbiye etti,
Bana ilimlerini öğretti öncekilerin
Aşkın alemde beni seçti yanlızca
Firdevs saadetini..
Teşekkürler..
Gökkubbenin altındaki avare günlere,
Ve mahzun ekim sularına,
Endişeyle geçen saatlere
Huzurla dolduğum anlara.
*
Teşekkürler gözlerine
Menekşe ve şefkat adalarının yolcusu olan.
Teşekkürler
Geçip giden tüm güzel yıllara.
*
Teşekkürler aşkına
Benim en sadık
Ve en değerli arkadaşlarımdan olan.
Sevgin de göğsümde ağlar
Gökyüzü ağladığı zaman
Teşekkürler sevgine beni rahatlatan.
*
Tavus kuşu, nane ve su
Ve gül
Renkli bir bulut
Ekvatordan tesadüfen geçen
Öyle bir mucize ki peygamberlerin bile şaştığı..
*
Teşekkürler saçlarına
Tüm dünyayı meşgul eden
Uzunluğunu hurma bahçelerinden çalmış
Şu cimri dünyada gözlerinin bana sunduğu
Teşekkürler her bir dakika için.
*
Teşekkürler
Yaptığım çılgınca şeylere
Ve meydan okumalara
Senden devşirdiğim
Nice ulaşılmaz şeye.
*
Teşekkürler
Aşkınla dolu tüm yıllara
Sonbaharı, kışıyla
Bulutuyla, güneşiyle
Gökyüzünün tüm delişmenliğine.
*
Teşekkürler ağlama zamanına
Ve uzun seher mevsimlerine.
Teşekkürler bu güzel hüzne,
Teşekkürler bu güzel hüzne.

 Nizar Kabbani  (1923-1998) Çeviri: Kemal Yüksel

*****
SMITH EKO
İngiltereli briç Oyuncusu I. G. Smith’e atfen isimlendirilmiş olan bu anlaşma Avrupa’da oldukça yaygındır.
1.  Üçüncü El oyuncusu tarafından kullanılır.
2.  Sadece Kozsuz oyunlarda ilk açılan kartın rengine ait kuvvet sinyalini vermekte kullanılır.
3.  Anlaşma, İlk Kartın Açılışından sonra, Dekleran’ın açıldığı ilk renkte yürürlüğe girer.
4.  Dekleran’ın ikinci turda açıldığı renkte, eldeki en KÜÇÜK kartın verilmesi, ortağın ilk elde açıldığı renkte elinde kuvvetin/onörün olmadığı sinyalidir.
5.  Dekleran’ın açıldığı renkte atılmasında sakınca yoksa eldeki en BÜYÜK, ya da büyük kart değer kazanabilecek önemde ise, BÜYÜK KARTIN BİR ALTINDAKİ KARTIN verilmesi, ortağın ilk elde açıldığı renkte elinde kuvvetin (onörün) olduğu, ortak el tutunca, ilk açılış rengine devam etmesinin tercih edildiğinin sinyalidir.

ÖRNEK

 

Ortağınız Pik 4’lüyü açıyor. Bunun 4ncü büyük olabileceği (ortakta beş adet) düşüncesi ile ruanın kimde olduğu konusunda bir keşif yapıyorsunuz, pik damını oynuyorsunuz. Tahmin ettiğiniz gibi dekleran rua ile kazanıyor ve karo ruayı oynuyor.
Smith Ekosu Sinyali vermek zamanı. Dekleranın açıldığı bu karta vereceğiniz büyük bir karo, elinizde pikten kuvvet (Pik Ası, ya da Valesi) olduğunu ve ortağınızın el tutarsa pike devam etmesini istediğinizi gösterecek.
Öyle ise SMITH EKO anlamında karo 8’liyi verin. Dekleran üçüncü elde karo damını oynadığında, ortağınız sizde pik asının olduğunu anladığından, karo asını kazanacak küçük bir Pik ile devam edecek ve siz pik dönünce oyun batacaktır.
Bazı ortaklıklar bu anlaşmayı, anlaşmanın orijinal şeklindeki anlamı tersine çevirerek, yani dekleranın ikinci turdaki kartına verilecek küçük kartı, açılış renginde kuvvet anlamında uygularlar.
"emin yaykın, ozur ortak"

3 yorum:

Gulsen dedi ki...

Çok ama çok güzeldi teşekkürler.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Yine bütünsel olarak kaliteli, okunası... hele ötekileştirme olgusu çok çarpıcı. Teşekkürler.

düşünce bahçesi dedi ki...

"atlarıda vururlar"ı hatırlattı bana.
kapital dünyadan ne beklenir?
iyi paylaşımlar için sağolun..