31 Mayıs 2013 Cuma

Baltayı Bilemek

Melihat Gülses - Günaydınım Narçiçeğim
*****
Mutluluk daha fazlası için uğraşarak değil;
daha azdan keyif duyma kapasitesine ulaşma ile elde edilir.
Sokrates (M.Ö. 450)
*****
Kentlerde Yaz
Kentlerde, kırsal alanlara kıyasla sıcaklık farkı 12 dereceye kadar çıkıyor.
Bunun başlıca nedeni, kentlerdeki büyük ısı adacıklarının oluşması.
Bütün beton evler, kiremitler, tuğlalar sıcaklığı tutuyor ve depoluyorlar.
Trafik ve egzoz gazları, 
havalandırma cihazları kentlerde oluşan yüksek sıcaklığın temel nedenleri arasında…
Cumhuriyet,  9 Mayıs 2013
****
EY YAŞAM
Ey yaşam ne kesin yüz çizgileri ne inandırıcı yüzler
Ne de mal mülk istiyorum senden
Tedirgin döngünde artık
Balla acının birdir tadı benim için

Hiçbir devinimi umursamayan yüreği
Çok az sarsıyor bundan böyle irkilmeler
Böyle ses çıkarır kimi vakit
Kırların sessizliğinde tüfek patlaması
Eugenio Montale- Türkçesi : Bedrettin Cömert
****
BALTAYI BİLEMEK
Bir ormanda iki kişi ağaç kesiyormuş.
Birinci adam sabahları erkenden kalkıyor, ağaç kesmeye başlıyormuş, bir ağaç devrilirken hemen diğerine geçiyormuş.
Gün boyu dinlenmiyor,  yemek için bile kendine zaman ayırmıyormuş.
Akşamları da arkadaşından sonra ağaç kesmeyi bırakıyormuş.
*
Ikinci adam ise arada bir dinleniyor ve hava kararmaya başladığında eve dönüyormuş.
Bir hafta boyunca bu tempoda çalıştıktan sonra ne kadar ağaç kestiklerini saymaya başlamışlar.
Sonuç:
Ikinci adam çok daha fazla ağaç kesmiş. 
Birinci adam öfkelenmiş:
- Bu nasıl olabilir? Ben daha çok çalıştım. Senden daha erken işe başladım, senden daha geç bitirdim. Ama sen daha fazla ağaç kestin. Bu işin sırrı ne?

Ikinci adam yüzünde tebessümle yanıt vermiş:  
- Ortada bir sır yok. Sen durmaksızın çalışırken, ben arada bir dinlenip baltamı biliyordum. Keskin baltayla, daha az çabayla daha çok ağaç kesilir.
*
“Kendimizi geliştirmek, baltamızı bilemektir. Kendimize zaman ayırıp, yaptıklarımızı gözden geçirmektir. Eksiklerimizi tamamlamak için çaba göstermektir. Bu, zihnimizin, ruhumuzun, karakterimizin güçlenmesi için zorunludur. Başarılı, mutlu olmak istiyorsak, baltamızı bilemek için kendimize zaman ayırmalıyız. 

Hiç yorum yok: