29 Ağustos 2013 Perşembe

Atak Yönlendirici Konturlar

                                                                                                          fineartamerica

Bütün toplum spordaki gibi işlese,
sadece liyakat ve değere bakılsa,
pozitif ayrımcılığa falan gerek olmaz.
Sporu takım oyunu olunca severim.
Arsene Wenger - Arsenal Teknik Direktörü
Radikal-Tanıl Bora

**
AYRILIKTA SÖYLENMİŞ BİR YAZ TÜRKÜSÜ
Gözlerine bakar ağlar
Bu son şarkı
Son umut

Gitme hep burada kal
Bizimle kal bu kıyıda
Her yanına dokundum bakışının
Her yerini tanıdım göklerinin
Gün boyu sende uçtum
Dinlendim dallarında
Atlılar gibi yoruldum yanında
Uyudum

Ölür kıyı ölür yazlar
Alır götürür karakış
Her bahar her umuda zorunlu mu
Neden yolcusun bu kadar
Gideceksen
Al götür umudumu
Al götür sonuna kadar

Afşar Timuçin

***
ATAK YÖNLENDİRİCİ, BİLGİLENDİRİCİ KONTURLAR
Briçte bazı ellerde rakiplerin konuşmalarına atılan konturlar,
çeşitli bilgiler içerir.
Deklarenin gelişmesine göre belli renklerin atağını isteyebileceği gibi bazılarını da yasaklar.

Özellikle Amerikalı şampiyon çift Roth-Stone ve 60 lı yıllarda 2 kez Dünya Şampiyonu Claude Delmouly ‘nin defans hakkındaki kitaplarına ek olarak ve Melih Özdil’in yıllar önce hazırladığı bazı notlar ışığında bu özel durumlara   ait bilgiler aşağıdadır. Bunları oynamadan önce mutlaka ortağınızla  konuşmalı ve üzerinde anlaşmalısınız.
A-
Deklare sırasında ortağınız konvansiyonel bir deklareye KONTUR atarsa, dikkatinizi bu renk üzerine çekmek istemektedir.
Bu kontur mutlak bir atak emri değildir !
Daha iyi bir alternatif atak rengine sahip değilseniz, bu rengi çekinmeden atak edebilirsiniz.

1)
North………East………South…………………West(ben)
1 NT..............pas.............2 Trefl(stayman).......KONTUR
2)
North………East………South…………………West(ben)
1 NT..............pas.............2 Kör( transfer).........KONTUR
3)
North………East………South…………………West(ben)
pas...............pas..............2 Trefl (kuvvetli )......KONTUR.
4)
North………East………South…………………West(ben)
1 Kör...........pas..............1 Pik............................pas
2 Trefl.........pas..............2 Karo( 4ncü renk)....KONTUR
5)
North………East………South…………………West
1 Trefl..........pas.............3 Trefl.........................pas
3 Kör...........pas..............3 Pik (Konvansiyonel)..KONTUR


B Eğer ortağınız rakibin gerçek rengi olsun veya olmasın 3ncü hatta 4ncü engine KONTUR çekerse bu rengi atak etmenizde yarar vardır.
North………East………South………………West(ben)
pas...............pas.............1 Pik ........................pas
2 Kör............pas.............3Trfl.........................KONTUR

C) Rakipler ortağınızın açış veya overcall renginde Que-bid yaptıklarında,
cevapçı olarak benim;
*KONTUR ‘um : Senin bu renginle ilgiliyim
*Pas ‘ım ........: Senin renginle ilgili değilim mesajlarını ifade eder.
North………East………South………………West(ben)
pas...............1 Kör...........pas..........................pas
2 Karo...........pas.............2 Kör.......................KONTUR

*KONTUR...= Körde az da olsa değerler var.
*PAS ...........= Körde bende bir değer yok

D) Kendi oyun açışımdan sonra, rakipler benim rengimi Que-bid ederlerse ;
North………East………South……………West(ben)
......................................................................1 Kör
2 Trefl.........pas..............2 Kör.....................KONTUR  

........................................................................A10x
........................................................................AQJ9x
........................................................................Jxx
........................................................................Qx .........gibi bir kalite göstermeli

Aynı deklare sekansında eğer şu kartlara sahipsem;
.........................................................................AJx
.........................................................................Rxxxx
.........................................................................AQ10
.........................................................................Qx

Bu kez de Rakip Que-bid ' e pas geçmeliyim.

E) NT kontratlarına karşı kontur

Deklare 1 NT – 3 NT şeklinde gelişmiş ve atak yapma sırası sizde ise:
ortağınızın KONTUR ‘ u ; Atak edecek ortağın elindeki KISA majörü atak etmemesini, eğer her iki majör de aynı uzunluk ( veya kısalıktaysa ) daha az onörlü olanın atağına dikkatinizi çekmek hatta atak etmenizi istemektedir.

Örnekler
………1nci el……..2nci el……3ncü el………4ncü el
Pik     : Qxxx.........X....................xxx...............…9x
Kör    : xx.............Jxxxx..............Kxx.................10x
Karo  : J10x..........J10x..............J10xx.............J10xx
Trefl  : J10xx........Q10xx............J10x...............J9xxx

.........Kör atak.....Pik atak.........Pik atak.............Pik atak
şeklinde olmalıdır.
  
F- Oyun açışımdan sonra, KONTUR ‘um kendi rengimin atak edilmesi konusunda bir emirdir.
Bunun tek istisnası, atak edende örneğin ,atak edecek olanda KQJ109 ve rakiplerin ana renginde AS olması durumudur …

North………East………South………………West(ben)
.........................................................................1Trefl
1 Kör............pas..............3 Karo....................pas
3 NT.............pas..............pas.........................KONTUR: Trefl atak et ortak

G- Rakipler, birkaç renk deklare ettikten sonra , 2 NT, 3 NT hatta 6 NT gibi bir kontrata ulaştıklarında benim KONTUR’um ortağa YERİN ilk rengini atak etmesi için bir emirdir !!!
North………East………South………………West(ben)
1 Karo...........pas.............1 Pik.........................pas
2 Kör............pas..............3 trefl.......................pas
3 NT.............pas...............pas..........................KONTUR: PİK atak ortak

H- İşte ortağınızla konuşup üzerinde anlaşmanız gereken kritik ve sorunlu bir
durum
Ben konuştum, (açış veya overcall)
Ortak yeni bir renk söyledi
Rakip kontratı kaptı.
Atak ortakta .
Benim KONTUR ‘ um………..

Acaba ne hangi rengin atak edilmesini istemektedir?

Burada eğilimlere ve anlaşmış / anlaşmamış olanlara göre 2 seçenek vardır.
1).............KONTUR.....: Kontur’cunun renginin atağını ister
2).............KONTUR.....: Atak edecek olanın renginin atağını ister

Claude Delmouly  buradaki karmaşayı ortadan kaldırabilmek için basit ve her zaman akılda kolayca kalacak bir hale sokmak için aşağıdaki öneriyi yapmaktadır:

Bizim  ortaklığımızda, konuşma sıralarına göre birimiz diğerinden daha önce bir renk deklaresi vermiştir. ( Açış, overcall veya örneğin Stayman’a Kontur gibi ):

KONTUR :Bizim tarafımızdan konuşulan ilk rengin atağını istemektedir.

Örnek ;
North----------East--------South--------------West
....................................................................1 Pik
1 NT.............2 Trefl..........3 NT..................KONTUR: Pik atağı ister

I -Rakipler 3 NT kontratına, bir transferden sonra gelirlerse,
benim KONTUR’um gerçek rengin atağını ister.

North----------East--------South---------------West
1 NT.............pas..............2 Kör..................pas
2 Pik ............pas..............3 NT...................KONTUR

KONTUR  = PİK ATAK…( eğer Kör atağı ile ilgilenseydim, 2 Kör ‘e kontur derdim )

J-  Üzerinde anlaşmaya varılması gereken kritik bir durum daha:

Atak eden kişi olarak çok dikkatli olmak zorundasınız

Rakipler 3 renk gösterip 3 NT hatta 6 NT kontratına ulaşırken, Dummy uzun ve kaliteli bir renk gösterdiyse, Ortağın konturu prensipte yerin ilk rengini atağını isterdi.

Örneğe bakarak üzerinde düşünürsek
North----------East---------South------------------West
1 Kör............pas.............3 Trefl.......................pas
3 Karo..........pas.............4 Trefl.......................pas
4 NT.............pas.............6 NT..........................KONTUR
Eğer ortak yerin uzun ve sağlam olan bu rengini (TREFL ) 2 hatta 3 defa durduruyorsa neden sizin dikkatinizi bu renk üzerine toplasın ki…
Rakip bu renkten löve yapmaya kalktıkça o zaten yeterince el almayacak mı?

Bu sekansta 6 NT ‘ya pas geçilseydi, normal atak zaten Pik olacaktı. Ama deklaran kesin olarak pike hakim durumda, aksi halde 4 NT demezdi.
Demek ki ortağın KONTURU zaten normal olan pik atağı için OLAMAZ.

Geriye kalan alternatifleri incelersek:
Kör ve Karo renkleri kaldı.
Kör deklaranın ilk, en az 5’li iyi rengi ise, kucağa gitmenin pek bir anlamı olmamalı diye düşünülebilir.

KARO deklaranın ikinci rengi. Prensipte 4’lü ama kalitesi belli değil. Acaba ortak bu kaliteye mi dikkat çekmek istiyor?

Eğer buradaki düşünce tarzını akılcı buluyorsanız KARO atağı yapılmalıdır. Yok bulmuyorsanız size kalmış. Ortağa bir daha kontr diyerek sizi yönlendirmeğe çalışmamasını öneriniz ve yeni bir ortak arayınız!

K- Rakipler soruşturarak 6 ‘ya giderken 4 veya özellikle 4 NT ‘ya sağ tarafınızdan verilen 5 seviyesindeki cevaplara KONTUR çekmek rakibi, bu renkteki anormal dağılım hakkında uyandırabilir. Bu durumlardaki pas ve konturlar atak yönlendirme olarak algılanmalıdır…

North-------East---------South-----------------West
1 Pik...........pas.............2Trefl....................pas
3 pik...........pas.............4 Pik.....................pas
4 NT...........pas.............5 Kör ....................pas
6 Pik...........pas.............pas........................PAS = ?
DBL = ?

*5 Kör'e pas...........= Kör atağı istemiyorum!
*6 Pik'e Pas............= Standart karo atağı yapabilirsin!
*6 Pik 'e KONTUR...= Ya koz alıcılarım var ya da acaba Trefl’lerin durumu nedir diye düşünülmelidir.
http://www.antalyabridge.com/    teşekkürler

Hiç yorum yok: