31 Ağustos 2013 Cumartesi

Üç Kavşaklı Labirent

Ahlakî yönden ne kadar aşağıda olursa olsun,
iyi insan,
daha iyi birisi olma yolunda çaba gösterendir.
John Dewey
****
KONUŞMA BENİMLE
sessizce
öylece-
söyleme!

çok çok özenerek
gitmeliyim,
bir şey bulacaksam eğer-,
ve yalnız başıma gitmeliyim,
bulacaksam bir şey eğer-

şimdilik bir şey bulmadım daha-
ne evimi
ne sevgilimi
ne de tarlalarımı
bulabildim-
henüz varmadığım
bir yerlerde olmalı-
şimdiden epey yol aldım-
belki çok yolum
var daha gidecek-

ve yalnız başıma gitmeliyim
ve öyle korkunç özenle
gitmek zorundayım,
bir şey bulacaksam eğer-
benim de bir
yerim olmalı ama-
bir yerlerde bir evim olmalı-
biliyorum ki,
evim ve tarlalarım var
bir yerlerde-
sevdiğim sürekli beklemez ki-
şimdiden epey yol aldım-
söyleme bana-
eğer çok uzun yolum varsa daha gidecek,
belki de çok geç olur-

söyleme- sus-!
bulmak zorundayım
kendi evimi-
Gustav Munch Petersen (1912-1938, Danimarka), Çeviren: İsmail Haydar Aksoy

****
ÜÇ KAVŞAKLI LABİRENT

Dörtlü maç
Zonsuz
Dağıtan: Güney
Atak: Batıdan karo yedili

Güney  1Nt açar, Kuzey 3Nt der ve herkes pas geçer. Batı karo yedilisini çıkar.  
Nasıl oynarsınız?

Eğer bu bir dördüncü kuvvetten çıkış ise, doğuda yediliden büyük tek kart var demektir.

Batıda V1097 gibi bir sekans olsaydı vale çıkardı. O halde tempo kaybetmemek için dam karoyu giriyoruz. Birinci problemi çözdük. Şimdi dağılımı çözmemiz gerekiyor. Trefler 3-3 ise sorun yok ama 4-2 dağılmışsa ve Ax trefl batıda ise ek şansımız var demektir.  Pik  ası ile ele gelip küçük trefl oynuyoruz.  Dam kazanırsa bu kez karo ası ile ele gelip bir küçük trefl daha oynuyoruz. Böylece Ax trefle karşı önlem alıyoruz. 4-2 dağılıma  karşı  ek şansımızı kullanırken antreyi de dikkatli kullanıyoruz. Ele pik asıyla gelirsek pikten fazla el kaybederek batma ihtimali var.

Eğer ilk karoyu elden as ile alıp dam karoyu sonra sonra löveye çevirmeye düşünürsek rakipler pik oynayarak bizi batırabilirler. Çünkü hala hem trefl ası, hem de rua karo dışarıdadır.
“Briç Dergisi, sayı. 15”

1 yorum:

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

İyi insan olma yolunda evrilmenin sonu yok galiba. Teşekkürler.