21 Eylül 2013 Cumartesi

Kaba Güç

görsel. pbase
***

Düşmanınızın neden korktuğunu anlamak için,
sizi neyle korkuttuğuna bakın.
Eric Hoffer

BEN RÜYALARIN DOKUMACISIYIM
Ben rüyaların dokumacısıyım
Rüya bekçisiyim ben.
Yavaşça uykunda yürürüm
Ve kalbine görüntüler yerleştiririm.
Yumuşak gece rüzgarları üstünde yolculuk ederim.
Rüya ruhlarının ülkesinde kesintisiz.
Uyurken seni korurum.
Ben koruyucu ruhum.
Senin rüyalarının koruyucusu...
*
Evet, ben rüzgarla dans ettim...
Sıçrayıp oynarım rüzgar ve ben
Gün ışığının tarlalarında ve yüksek çayırlarda.
Aslanağzı çiçeğinden ruhları göklere uçurturuz
Ve usulca yeryüzüne döndüklerini gözleriz.
Ben ve benim rüzgarım güçlüyüz.
Bilinmeyen yerlere dans ettik başımız önümüzde,
Dikkati bir kenara iterek.
Bunlar arayışın yazları.
Rüzgar ve ben oynarız bir zorba dansı.
*
Az sonra rüzgarın arzusu yavaşlayacak
Ve ben dans edeceğim başka bir şarkıya.
Bu dans dudaklarıma getirir bir sevgilinin öpücüğünü,
Yumuşak bir okşama yanaklarıma.
Öğrenirim sevmeyi ve sevilmeyi biz dans ederken.
Rüzgar fısıldar bana
Ve yakın tutar tatlı kollarında.
Yumuşak ılık bir meltemdir rüzgar ve şarkı söyler bana.
beklerken en son dansımızı dans etmeyi...
Evet,  ben rüzgarla dans ederim.
*
Fısıltılar
Onun arkasında fısıltılar,
Tam bir fısıltı üstünde fısıltılar.
Yüksek sesle değil herkesin duyacağı kadar,
Fakat yeteri kadar yüksek onun duyması için...
"kalbi taştan", o duyar
Yumuşak rüzgarların üstünde taşınan sözcükler
Yaralar incitirler onlar.
Sözcükler gözyaşlarının başlamasına sebep olurlar.
Onun kalbi fısıldar, "her zaman değil
Dil bizim kalbimiz taştan."
Gülümser gizli bir gülümseyiş.
Hatırlayarak değişik fısıltılar.
Beraberdi onlar, ayrıldılar. 
O gözyaşlarını kurutur.
O şimdi fısıldar
"evet kalbi taştan...
Hiç kırılmayacak tekrar...

Eskimo şiiri, şair bilinmiyor.
Çeviren: Vehbi Taşar
***
KABA GÜÇ
Napolyon, Fontanas' a şöyle demiş:
Bilir misiniz dünyada en çok sevdiğim şey nedir?
Sadece kaba güçle hiçbir şeyin yapılamaması!

İki şey dünyayı egemenliğinde tutar: 
Biri kılıç, diğeri düşünce.
Kılıç sonunda mutlaka düşünceye yenilir.
'cafrande.org'

Hiç yorum yok: