20 Eylül 2013 Cuma

Kit Woolsey

                                                                                             fineartamerica

Gerçek mutluluk,
dengeli bir hayat yaşamakla elde edilebilir.
Glenn Biand
****
BİR ARDIÇKUŞU AKASYA AĞACINDA
 
O yaz,
bol bol roman okudum,
denize girdim kimsesiz kumsallarda;
rüzgârların, balıkların adlarını öğrendim.
Nice cümlelerin altlarını çizdim
kırmızı kalemimle.
Örneğin,
“Asker dolu bir tren tarihi değiştirebilir.”
Sonra gene aynı kitaptan,
“Bir ardıçkuşu şakımaya başladı akasya ağacında.”
Geceleri,
sararan otların üzerine uzanıp
bir açıkhava sineması seyrettim
gökteki yıldızlardan
ve altını çizdiğim cümlelerle konuşturdum onları.
Uzaktan bir çağlayanın sesi karışıyordu
yıldızların mırıltılarına.
Gene de duyabiliyordum Adil Nuşiran’ın huzurunda
hayat denilen bu acılar denizinde
en acımasız dalganın ne olduğu konusunu tartışan
üç bilge kişiyi.
Odama çekilip yatmadan önce,
tarihi değiştirebilecek asker dolu o trenin
hızla geçtiğini duydum,
sonra da
akasya ağacında şakımaya başlayan ardıçkuşunu.

Karşıda Midilli,
denizin ötesinde, sessiz.
Bu sessizlik sanki
o sevdalı kadının
bin kulaklı geceye fırlattığı çığlık
binlerce yıl önce.
Cevat Çapan
****
KIT  WOOLSEY

Kit  Woolsey- Washington DC -1943.
1964 yılında Oberlin College matematik bölümünü bitirdi.  
1965 yılında Illinois Üniversitesi'nde yüksek lisans yaptı.
Eşi Sally ile Kensington CA yaşıyor.
9 - 10 yaşındayken briç kurallarını öğrendi.
İlk resmi başarısını 1967 de kazandı.
Birçok turnuva birinciliği var.
Dünya çapında briç ve tavla oyuncusu, analist ve yazar. Briç ve tavla kitapları yazdı.
En son büyük başarısı 2011 yılında Cavendish Invitational Çiftler şampiyonluğudur.
BBO niki: kit



AYRINTI İÇİN:

Hiç yorum yok: